Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:10

Die zit wel.eegens weggedoken.hoor!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:12

Ook ik heb van die straatmadelieven. Ik hield ze altijd binnen maar het was een hel. Ze zaten de hele avond te krabben tegen het gesloten kattenluik. Waren heel onrustig en begonnen heel hard en klaaglijk te miauwen. Uiteraard waren ze enorm beledigd.

Het jaar erop hebben ze mijn kattenluik gesloopt. Ik heb er toen van alles voorgezet. Planken zware bakken maar het lukte ze toch om erachter te kruipen. Nu laat het ik luik voor wat het is en lopen ze maar naar buiten en naar binnen. Ze zitten gewoon binnen en doen even een rondje als ze zin hebben. Ik ga nu het derde jaar in op deze manier en het zal ook dit jaar wel weer loslopen. Als er een rotje in de straat wordt afgeknald grommen er twee. Die blijven wel uit de buurt. Het zijn gelukkig ook geen allemansvrienden. Het opsluiten leverde meer stress op dan het knallen blijkbaar.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:20

Ik denk inderdaad eerder dat je kat buiten ergens een schuilplekje zoekt,
om daarna weer terug te kunnen naar zijn eigen huis en zijn eigen brokjes,
dan dat hij het onbekende inrent en dus wegloopt :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:24

1 van onze katten is ook eens ontsnapt met nieuw jaar.
Ik weet niet waar hij heen is gegaan en heb ook de hele middag geroepen etc.
Uiteindelijk kwam hij 's nachts om 2 uur aangelopen alsof er niets aan de hand is.

Dit jaar zit alles dubbel dicht zodat er geen 1 ontsnapt ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:26

Opvallend dat mensen moeten opletten dat hun katten vandaag niet naar buiten ontsnappen... mijn poezel ligt te slapen op haar stoel - zij vindt vuurwerk niet léúk maar als vannacht het ergste voorbij is gaat ze wel in de vensterbank naar buiten zitten kijken- en m'n kater ligt bang onder de bank. Vanochtend moest ik even met 'm naar de kliniek, gelukkig voor het ergste vuurwerk begon. Maar ook als ik niet met 'm over straat had gehoeven had hij niet zo'n behoefte gehad om naar buiten te gaan.

XiiaaooNaa

Re: Mijn arme kat is nog buiten - Vuurwerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:28

Ik ken het, we hebben onze echte buiten kat nu ook vanaf gister middag binnen gelaten.

Vorig jaar was het een ramp, ze was 3 dagen kwijt, bleek ze onder een huis gedoken te zijn...
Maar ze komen vanzelf terug!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:41

Mijn beide katten blijven gewoon buiten, die verstoppen zich wel in het stro en hooi bij de paarden, maak ik me niet druk om!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:15

Mijn kat is nog maar 2x buiten geweest, ligt nu te slapen. Vanavond blijft ze binnen :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:57

Mijn kat loopt ook al de hele dag vreselijk te zeuren dat ie naar buiten wil, maar ik hou hem mooi binnen vandaag, precies om deze reden! Ben als de dood dat ie zo schrikt van het vuurwerk dat ie niet meer terug durft te komen!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:02

Pff hier ook.. Maak me enorme zorgen.
Vanmorgen heb ik haar om half 7 naar buiten laten gaan, meestal is ze dan om 8 uur terug. Maar ze is er nu nog niet :(
ben de hele buurt door gegaan (Incl roepen) en heb de buren in de steeg gevraagd of ze haar gezien hadden.. Maar helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:06

Bij ons mogen ze zelf kiezen wat ze doen. Binnen of buiten :) Zelfs de jongste ( 8 maand ) lopen gewoon buiten.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:07

Ohh jeetje dat is erg, misschien zit hij/zij ergens vast.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:09

Koper schreef:
Opvallend dat mensen moeten opletten dat hun katten vandaag niet naar buiten ontsnappen... mijn poezel ligt te slapen op haar stoel - zij vindt vuurwerk niet léúk maar als vannacht het ergste voorbij is gaat ze wel in de vensterbank naar buiten zitten kijken- en m'n kater ligt bang onder de bank. Vanochtend moest ik even met 'm naar de kliniek, gelukkig voor het ergste vuurwerk begon. Maar ook als ik niet met 'm over straat had gehoeven had hij niet zo'n behoefte gehad om naar buiten te gaan.

Ik betwijfel of ze de.link leggen dat de knallen buiten erger zijn. Door gewennig willen ze dolgraag naar buiten, dat is er altijd normaal dus vooruitziende blik.missen ze. Binnen blijven met een hoop energie doet ze naar buiten verlangen maar eenmaal bij de eerste knal buiten zullen ze wel weer in paniek zijn.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:26

Heel vervelend voor huisdiereigenaren dat oud en nieuw....Wij hebben 2 katten: een stokdove van 20 jaar,die komt de tuin nooit uit,en een van 12 jaar,maar die geeft er niet veel om,want bij zijn vorige baas mocht hij nooit naar binnen,hooguit in de schuur.Hij is wel wat gewent denk ik. Onze hond kan het al helemaal niet boeien. Gelukkig is onze tuin afgesloten,dus ze zijn wel beschermd. Om een uur of half 12 doe ik het kattenluik op slot,zodat alles veilig binnen is. Vaak valt het met weglopen over het algemeen wel mee denk ik,de meeste katten komen wel thuis als het rustiger is buiten.
Mijn paardjes staan ook altijd gewoon buiten,ze weten niet beter. Wel kijk ik om een uur of half 1 even of alles goed is.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:46

-O- Hmmpf, ondertussen is hij nog steeds niet terug/nergens te bekennen..

Volgend jaar (als hij tenminste terugkomt :p) ga ik hem zeker vanaf 30 december binnenhouden, hij zal dan wel ff klagen maar ik vind dit ook maar niks.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:17

Vorig jaar hadden we haar 's morgens vroeg even uitgelaten (nuja mn vriend dan, ik wilde het niet) en.ja hoor vanaf knal 1 verstopt en de volgende dag pas thuis. Vreselijk vond ik het! Nu hou ik r dus binnen.
Vorig jaar heeft ze ergens een plekje gevonden blijkbaar, we hadden haar ook nog maar kort dus zat in de rats.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:20

Maar wel echt een geruststelling (voor mij) dat ze wel terug is gekomen, geeft mij ook meer hoop dat die van mij ook gewoon nog terug komt lopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:22

Daar was ik ook zo bang voor - ik had haar nog maar 2 maanden dus was bang dat ze ver zou vluchten.
Mensen op bokt (had precies eenzelfde topic gestart) zeiden al dat ze vast ergens onder een kistje zat weggedoken bij de buren in de tuin. Volgende ochtend was ze er en heeft ze de hele middag lekker binnen gelegen en de volgende nacht wilde ze weer naar buiten.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:25

Mijn katten waren altijd heel goed in het ontsnappen op oudjaarsdag. Ik heb toen ook de hele buurt afgezocht en geroepen. Maar die kwamen echt niet naar binnen. Op 1 januari in de middag zag je ze pas weer. Ze gaan met die knallen echt wel ergens schuilen. Ik heb dit jaar de kat die ik nog heb al wel een paar dagen binnen maar dat komt omdat hij een wond heeft.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:28

Hier precies hetzelfde probleem...kat ging vanmorgen rond 8 uur naar buiten en is niet meer terug gekomen...
Het is nogal een schijtebak...dus hoop dat ie een veilig plekje heeft gevonden.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:34

Bij ons zitten ze (gelukkig) al twee dagen binnen, uit voorzorg.. We zijn anders bang dat ze bang worden en weglopen! Is wel een hele happening ineens, drie katten non-stop binnen.. (normaal mogen ze kiezen binnen of buiten en zitten ze redelijk veel buiten) kattenbak drie keer per dag verschonen :+

Edit: iig, hopelijk komt die van jou ook nog binnen dan!! :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:37

Die van mij wil dus niet graag binnen poepen en ze heeft dus nog niks gedaan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:42

Onze kat was gisteren naar buiten en kwam vervolgens niet meer thuis. Ik al helemaal in de stress, want ze waren al behoorlijk aan het knallen. 's Avonds laat rond half 12 komt poes ineens aanlopen. Die is dus vandaag binnen gebleven. Ze liep vanmorgen wel even te mopperen, maar ligt nu lekker te slapen. Zo nu en dan gaat ze even de hond knuffelen. Volgens mij vraagt ze de hond of die ook zo baalt van dat geknal. Ik geloof dat poes zichzelf erg zielig vindt dat ze niet naar buiten mag. Ze zijn net met de hond lekker naar het bos geweest. Een lang stuk gewandeld, hond heel erg vies, maar erg blij en geen last van het geknal.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:44

love_western schreef:
Bij ons mogen ze zelf kiezen wat ze doen. Binnen of buiten :) Zelfs de jongste ( 8 maand ) lopen gewoon buiten.

Hier ook, en zag hem net nog in de tuin achter wapperende blaadjes aan jagen... :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:46

Ben je dan niet bang dat er, bedoeld of onbedoeld, vuurwerk vlakbij haar afgaat?
Als kids niet doorhebben dat er een kat in de bosjes zit en er vlak naast een rotje gooien...