emr schreef:franka75 schreef:nou vind ik zelf dat circus renz berlin echt erg wat een ton water op 7 kamelen en 2 olifanten en niet eens de hele dag water heb zelf de paarden water gegeven en de olifanten en ze laten drinken tot ze genoeg hadden daarna gingen de paarden weer eten. paarden met bloedvlekken onderling geetter heb er foto's van.
http://www.wildedierendetentuit.nl/nieu ... belly-wien
Best interessant om even door te lezen, erg positief vind ik het niet.
Vooral dit stuk: Ook Circus Belly Wien is toen onderzocht, en over het welzijn van de giraf van circus Belly Wien hebben dierenartsen specifiek hun zorg uitgesproken. "Zo is het transport van giraffen gezien hun lengte problematisch. Circus Belly Wien heeft hier een hele nare uitvinding voor: de giraf wordt tijdens urenlange transporten gedwongen te gaan liggen, zodat het dak van zijn transportwagen naar beneden geschoven kan worden. In de natuur liggen giraffen nooit langer dan 15 minuten", stelt een woordvoerder van de werkgroep Partij voor de Dieren Noord-Brabant (*).
Edit, maar oke hier gaat de discussie niet over. Kortom worden de dieren gewoonweg niet goed verzorgt en behandeld in het circus. Ik ben dus blij dat dit is afgeschaft.
Ik ken die wagen inderdaad maar de giraf zelf mag gewoon de tent in om hapjes vragendas alles wat ze hoeft te doen en verder krijgt ze de hele dag hapjes van mensen en staat ze lekker buiten, daarbij is ze erg vriendelijk. Heb daar een tijgertje van 8 dagen mogen vasthouden, en dat is misschien niet diervriendelijk, heb daar twee dagen rondgelopen maar de olifantan staan gewoon los behalve op stal, volgens mij tussen stroom draden, maar ik vind de paarden ook relaxt alleen de apen waren toen op gesloten vanwege paringsdriften en dan kan je niets met ze schijnt , niet leuk om te zien. Heb ook een keer geholpen bij een training en dat is niet leuk om te zien, maar heb haar weer laten zien dat een paarden het op dat moment wel zou snappen , wat ook zo was en we deden het daarna met zn 2en en dit ging al veel vriendelijker. Ze vond het ook leuk dat ik wist waar ik het over had, paarden krijgen wel een redelijk harde training maar ook hun beloning.
Verder weet ik natuurlijk niet wat er gebeurd daar en de partij voor de dieren is zeker niet heilig.