Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 00:26

emr schreef:
franka75 schreef:
nou vind ik zelf dat circus renz berlin echt erg wat een ton water op 7 kamelen en 2 olifanten en niet eens de hele dag water heb zelf de paarden water gegeven en de olifanten en ze laten drinken tot ze genoeg hadden daarna gingen de paarden weer eten. paarden met bloedvlekken onderling geetter heb er foto's van.

http://www.wildedierendetentuit.nl/nieu ... belly-wien
Best interessant om even door te lezen, erg positief vind ik het niet.
Vooral dit stuk: Ook Circus Belly Wien is toen onderzocht, en over het welzijn van de giraf van circus Belly Wien hebben dierenartsen specifiek hun zorg uitgesproken. "Zo is het transport van giraffen gezien hun lengte problematisch. Circus Belly Wien heeft hier een hele nare uitvinding voor: de giraf wordt tijdens urenlange transporten gedwongen te gaan liggen, zodat het dak van zijn transportwagen naar beneden geschoven kan worden. In de natuur liggen giraffen nooit langer dan 15 minuten", stelt een woordvoerder van de werkgroep Partij voor de Dieren Noord-Brabant (*).

Edit, maar oke hier gaat de discussie niet over. Kortom worden de dieren gewoonweg niet goed verzorgt en behandeld in het circus. Ik ben dus blij dat dit is afgeschaft.

Ik ken die wagen inderdaad maar de giraf zelf mag gewoon de tent in om hapjes vragendas alles wat ze hoeft te doen en verder krijgt ze de hele dag hapjes van mensen en staat ze lekker buiten, daarbij is ze erg vriendelijk. Heb daar een tijgertje van 8 dagen mogen vasthouden, en dat is misschien niet diervriendelijk, heb daar twee dagen rondgelopen maar de olifantan staan gewoon los behalve op stal, volgens mij tussen stroom draden, maar ik vind de paarden ook relaxt alleen de apen waren toen op gesloten vanwege paringsdriften en dan kan je niets met ze schijnt , niet leuk om te zien. Heb ook een keer geholpen bij een training en dat is niet leuk om te zien, maar heb haar weer laten zien dat een paarden het op dat moment wel zou snappen , wat ook zo was en we deden het daarna met zn 2en en dit ging al veel vriendelijker. Ze vond het ook leuk dat ik wist waar ik het over had, paarden krijgen wel een redelijk harde training maar ook hun beloning.
Verder weet ik natuurlijk niet wat er gebeurd daar en de partij voor de dieren is zeker niet heilig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 00:28

Zelf vind ik het erg tegenstrijdig als de dieren het leuk vinden wat ook echt soms wel zo is dat je het duidelijk ziet, en waar moeten die stakkers heen???

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 00:33

dit is eenn filmpje bij bellywien de drieling is er nu een van dood dat was sanny die gehandicapt geboren was , daar hebben ze echt alles voor gedaan. zo eentje heb ik er dus vastgehad en de tranen liepen over mn wangen achteraf , zo bijzonder is dat

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:07

geerke schreef:
wilde dieren horen niet in een circus,kippen niet in een batterij,8000 varkens ook niet in een donkere schuur enzovoort.....Ik vind het een goed iets dat het afgeschaft wordt :j

ben je ooit wel eens binnen deze 7 jr op een varkens bedrijf geweest?
ik heb idee dat je nog in de jaren 80 zit.
ik snap niet dat jij paard rijd, ook paarden en ponys waren vroeger wilde dieren.
in het de meeste circus hebben ze niet slecht, zeker ook de winter stalling is machtig mooi verblijf.

kijk eerst en draai mee voor je. je oordeel van de jaren 80 op zegt met de oude beelden van de zogenaamde dieren bescherming.

nesten ben ik wel mee eens, niemand vergas je, ook geen dieren.
maar het verblijf is wel goed, en ik kan het weten, heb mee gedraaid om te weten waar ik over ga praten.
ik heb mee gedraait met kalveren opfok, vermeerdering bedrijf van varkens tot opfok, moeder kippenbedrijf tot slacht, circus herman renz (zelfs mee gedaan met een ezel, tijd van de broers van toor, toen bas uit de trapeze viel en andre hazes, was net een jaar weg toen herman en diane overleden herman had net circus van zijn vader overgenomen) leukste mensen nu zijn mika en zijn moeder en piere de dieren verzorger (nu bij 70jr), nesten en konijnen voor bont (daar had ik het meeste moeite mee), en melkvee bedrijf.

dit alles heeft mijn gevoel gegeven wil een boer als man, en nu woon ik op een melkvee bedrijf.
alle foto's van oa dieren bescherming zijn foto's van de jaren 70-80 ze vergeten af te toe deze eeuw te foto graveren.
en waarom doen ze dat niet, om mensen met geen idee wat waar is, zo te hersens spoelen dat ze geld storten voor deze zielige????? dieren en dat ze stoppen met vlees eten.
geen probleem dat mensen geen vlees eten, maar wel met de mensen die geen vlees eten omdat ze foto's gezien hebben van de zielige kalveren en varkens in hele kleine hokje en donkere ruimte zitten, die mensen, die weten niet waar ze over praten.
die mensen moeten eens een rondleiding vragen op een boerderij.
dat doen wij dus aan scholen, laten zien dat de foto's niet kloppen, en nergens niet meer.
al deze bedrijven staan elk kwartaal onder toe zicht van een veearts, en daar wordt ook naar huisvesting gekeken en klimaat.
zo dit wilde ik even kwijt.

franka75 schreef:
Zelf vind ik het erg tegenstrijdig als de dieren het leuk vinden wat ook echt soms wel zo is dat je het duidelijk ziet, en waar moeten die stakkers heen???

er zit een ruil in de circussen.
zo werden de dieren geruid van verschillende landen.
wij hadden mooie witte pony pietje en fries atos met mini bambie deze kwamen uit spanje en gingen na ons weer naar oosterijk.
maar nu valt nederland uit dus houden ze dieren over, ik ben bang dat ze op een gegeven moment gaan hemelen, de beste act zullen ze houden en de oudere en slechte gaan er uit (de leeuwen/tijgers en olifanten kunnen helaas niet door of bij elkaar gevoegd worden, ze doen al jaren zelfde act), dit wordt ergens gecoördineerd, niet in nederland dat weet ik wel.
heel europa doet hier aan mee.
ik hoop je genoeg antwoordt te hebben gegeven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:09

krijg meer tranen in mijn ogen dat deze dieren in zulke omstandigheden geboren worden en moeten leven... :\

zeg het nu nog een verbod op zeezoogdieren circussen ,lijkt me ook een prima plan...wilde dieren voor vermaak van mensen houden in zeer onnatuurlijke omstandigheden,en ze de meest onnatuurlijke kunstjes laten doen, is gewoon zo níet deze tijd meer...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:12

franka75 schreef:
[ Video ]
dit is eenn filmpje bij bellywien de drieling is er nu een van dood dat was sanny die gehandicapt geboren was , daar hebben ze echt alles voor gedaan. zo eentje heb ik er dus vastgehad en de tranen liepen over mn wangen achteraf , zo bijzonder is dat

Ik vind het een hele kwalijke zaak dat ze als circus nog fokken ook -O-
Ben blij dat circussen geen wilde dieren meer mogen houden. De zorg komt hoe dan ook ALTIJD te kort.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 01:22

Bij circus renaissance zijn dit jaar 6 tijgertjes geboren daar heb ik bijgestaan en die moeder wilde ze verstoppen in een vierkante kooi en ging op haar achterpoten staan met zon kleintje in haar bek , dat was echt niet leuk om te zien. En de olifant haar rug was erg doorgezakt dus ook geen fijn circus.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 01:24

Loes freke bedankt voor je verhaal zo is het ook gewoon. Ik heb zelf ook op een melkvee bedrijf rondgelopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:25

franka75 schreef:
Bij circus renaissance zijn dit jaar 6 tijgertjes geboren daar heb ik bijgestaan en die moeder wilde ze verstoppen in een vierkante kooi en ging op haar achterpoten staan met zon kleintje in haar bek , dat was echt niet leuk om te zien. En de olifant haar rug was erg doorgezakt dus ook geen fijn circus.

Wat maar weer aangeeft dat het voor alle dieren in ieder circus het beste besluit is om te stoppen met het houden van wilde dieren.
Het welzijn van dieren is veel belangrijker dan het plezier van mensen.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:29

Ik vind het heel dubbel want het is gaaf om te zien, maar de dieren horen nou eenmaal niet in een circus. Verder vraag ik me vaak af hoe ze nou een leeuw diervriendelijk kunnen temmen. :j Ik denk dat het er voor de buitenwereld allemaal vriendelijk uit ziet maar achter de schermen er heel anders aan toe gaat. Wees nou eerlijk, een olifant hoort niet opgesloten in een hokje en kunstjes te moeten doen.

Paarden, honden, kippen, konijnen etc. vind ik dan alweer een ander verhaal worden maar de 'wilde' dieren vind ik er niet horen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 01:31

Ja ik moet je gelijk geven. Daarnet die foto zeg van die leeuw op dat paard echt heel naar voor het paard. een keer liep een paard langs een tijger kooi en de tijger dook in elkaar, ik dacht echt dat doet van mij met een speelgoed muis. wel bizar en paard de oren naar achter, logisch

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:35

kimmie261 schreef:
krijg meer tranen in mijn ogen dat deze dieren in zulke omstandigheden geboren worden en moeten leven... :\

zeg het nu nog een verbod op zeezoogdieren circussen ,lijkt me ook een prima plan...wilde dieren voor vermaak van mensen houden in zeer onnatuurlijke omstandigheden,en ze de meest onnatuurlijke kunstjes laten doen, is gewoon zo níet deze tijd meer...

dan moet je ook geen paard meer rijden, deze hebben vroeger ook altijd in het wild geleefd en worden nu ook vast gehouden voor mensen vermaak.
vroeger liepen ze lekker in de natuur en nu moeten ze alle maal in hokjes van minimale ruimte van 3.5 bij 3.5.
o zo zielig dat ze buiten moeten staan.
laten we beginnen met stoppen van maneges en paardenstallen, dat is alleen maar voor mensen vermaak.

heb je ze zo wel eens over nagedacht?

Cayenne schreef:
Ik vind het een hele kwalijke zaak dat ze als circus nog fokken ook -O-
Ben blij dat circussen geen wilde dieren meer mogen houden. De zorg komt hoe dan ook ALTIJD te kort.

dat is te voor komen dat ze geen dieren uit het wild hoeft te vangen.
zo gauw ze bij moeder weg kunnen gaan ze naar een centraal punt in europa dat is een soort beekse bergen in het klein en daar mogen ze kind zijn tot minimale leeftijd van 2 jr (net zo iets als blindengeleidehond) en dan wordt er een koppel gemaakt en worden ze getraind voor kunsten.
en dan wordt er gekeken naar welk circus ze gaan.
en ze werken nou met fok beleid van dierentuinen, zo dat er ook geen inteelt komt, of minimaal.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:38

xChou schreef:
Ik vind het heel dubbel want het is gaaf om te zien, maar de dieren horen nou eenmaal niet in een circus. Verder vraag ik me vaak af hoe ze nou een leeuw diervriendelijk kunnen temmen. :j Ik denk dat het er voor de buitenwereld allemaal vriendelijk uit ziet maar achter de schermen er heel anders aan toe gaat. Wees nou eerlijk, een olifant hoort niet opgesloten in een hokje en kunstjes te moeten doen.

Paarden, honden, kippen, konijnen etc. vind ik dan alweer een ander verhaal worden maar de 'wilde' dieren vind ik er niet horen.

paarden zijn ook wilde dieren.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:41

loes-freke schreef:
xChou schreef:

paarden zijn ook wilde dieren.

Maar dat vind ik in dit geval nog anders. Wij rijden er ook op dus waarom zou dat in een circus niet mogen? Ik bedoel met wilde dieren meer de dieren zoals; leeuwen, olifanten, tijgers etc.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:47

xChou schreef:
Maar dat vind ik in dit geval nog anders. Wij rijden er ook op dus waarom zou dat in een circus niet mogen? Ik bedoel met wilde dieren meer de dieren zoals; leeuwen, olifanten, tijgers etc.

ook deze dieren kan je net als paarden mak maken en fokken op manier van paarden.
je ziet ook steeds mee zebra's onder het zadel of voor de wagen, olifanten kan je ook op rijden, ook deze hou je net als paarden op een stal, ik zie geen verschil.
tijgers en leeuwen kan je ook mak maken, net als vossen en wolven zo als de honden zijn.

nee sorry ik zie geen verschil, ook deze dieren, zijn net als jou paard waar je op rijd, in gevangenschap gefokt.
weet niet in welke tijd jij leeft, maar deze worden niet in het wilt gevangen.
Laatst bijgewerkt door loes-freke op 31-12-12 01:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:48

loes-freke schreef:
ook deze dieren kan je net als paarden mak maken en fokken op manier van paarden.
je ziet ook steeds mee zebra's onder het zadel of voor de wagen, olifanten kan je ook op rijden, ook deze hou je net als paarden op een stal, ik zie geen verschil.
tijgers en leeuwen kan je ook mak maken, net als vossen en wolven zo als de honden zijn.

nee sorry ik zie geen verschil, ook deze dieren, zijn net als jou paard waar je op rijd, in gevangenschap gefokt.
weet niet in welke tijd jij leeft, maar deze worden niet in het wilt gevangen.

Sorry hoor maar het is toch mijn mening? Ik denk er zo over en ik zie niet graag een olifant in een hokje. :)

loes-freke

Re: Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:49

en ik geen paard in een manege

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:51

loes-freke schreef:

Dat is dan jou mening toch, ik zie het ook niet graag hoor. Maar je hebt wel vooroordelen over manege's er zijn ook zat goede manege's. Ik ben ook blij dat mijn verzorgpaard 24/7 buiten staat een inloopstal heeft en in een kudde staat. :)

Ik vind een olifant en een paard een heel groot verschil trouwens.
Laatst bijgewerkt door xChou op 31-12-12 01:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:51

loes-freke schreef:

Wat een ongelofelijke BULLSHIT
Waar denk je dat menig paardenliefhebber de basis van het rijden leert? Juist ja, op een manege...

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:52

Cassidy schreef:
loes-freke schreef:

Waar denk je dat menig paardenliefhebber de basis van het rijden leert? Juist ja, op een manege...

Helemaal met je eens. :) Iedereen met z'n vooroordelen over manege's ook altijd.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:57

xChou schreef:
loes-freke schreef:

Dat is dan jou mening toch, ik zie het ook niet graag hoor. Maar je hebt wel vooroordelen over manege's er zijn ook zat goede manege's. Ik ben ook blij dat mijn verzorgpaard 24/7 buiten staat een inloopstal heeft en in een kudde staat. :)

dat heb je met circus ook :D

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:00

loes-freke schreef:
xChou schreef:

Wat heb ik met circus ook? Dat olifanten in kudde's staan? Nee, totaal niet.

Hier een beeld van hoe die olifanten die 'leuke' kunstjes aan moeten leren.
Afbeelding

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:02

xChou schreef:

Helemaal met je eens. :) Iedereen met z'n vooroordelen over manege's ook altijd.[/quote]

dat hoeft niet op een manege, en waarom moet je eigenlijk paard rijden?
eigen plezier, paarden hebben er nooit om gevraagd.

en dat is idd ook zo met dieren in circus en dierentuinen, manege's, boerderijen enz enz dieren hebben daar niet om gevraagd.
je kan ook andere hobby kiezen, zonder dat een dier wordt gebruikt voor eigen plezier.

ja zo'n beest heeft plezier (en ook zo in het circus) om dat ze niet beter weten dat zo hoort.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:07

xChou schreef:

Wat heb ik met circus ook? Dat olifanten in kudde's staan? Nee, totaal niet.

Hier een beeld van hoe die olifanten die 'leuke' kunstjes aan moeten leren.
[ Afbeelding ]

ik ben bij trainingen geweest maar DIT nog NOOIT gezien. (ik heb alles door lopen)
welk jaar en en welk land, india?? (daar worden ze met een half jaar/jaar gebruikt om mensen te vervoeren) buiten europa in iedere geval, europa heeft zijn eigen dieren voor hun eigen circus.
ik denk dat foto is van net als de dieren bescherming van de jaren 70 is of zo, blijven terug komen.
zo wordt niet in europa gedaan en ik kan het weten.
Laatst bijgewerkt door loes-freke op 31-12-12 02:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:08

Mijn paard laat duidelijk merken dat zij het rijden leuk vind hoor, en bij ons staat lol voorop. Ik ben geen persoon dat graag Z2 gaat rijden, ik rijd dan ook zeer weinig wedstrijden én alleen op de manege. :) Dus niet al te snel oordelen graag.

Kijk eens even naar de foto uit m'n vorige post, dit is niet diervriendelijk en zo behandel ik mijn paard dus niet.