Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xBerber schreef:WillBokkers schreef:Ja hij heeft net een kalfje gekregen
Even een vraagje, ''HIJ'' heeft net een kalfje gekregen?
Maar als het iets met dr longe is denk ik niet dat je veel kan doen op dit moment, alleen de DA. Zorg wel ervoor dat het kalfje eventueel uit de fles kan drinken. Ik enk dat het voor moeders nu te zwaar is als ie ook nog gaat driken
xBerber schreef:WillBokkers schreef:Ja hij heeft net een kalfje gekregen
Even een vraagje, ''HIJ'' heeft net een kalfje gekregen?
Maar als het iets met dr longe is denk ik niet dat je veel kan doen op dit moment, alleen de DA. Zorg wel ervoor dat het kalfje eventueel uit de fles kan drinken. Ik enk dat het voor moeders nu te zwaar is als ie ook nog gaat driken
het kalfje is wel gewoon gezond en heeft al een kleien portie biest gehad en de vles WillBokkers schreef:Wat we nu weten is dat de koe na de geboorte die melkziekte heeft gekregen die hier boven wordt genoemd en in de medicijnen daartegen zich heeft verslikt en toen er valk na een gezwel is ontstaan in de longen door dat spul waarvoor hij nu injecties heeft gehad
[/quote]geerke schreef:WillBokkers schreef:Wat we nu weten is dat de koe na de geboorte die melkziekte heeft gekregen die hier boven wordt genoemd en in de medicijnen daartegen zich heeft verslikt en toen er valk na een gezwel is ontstaan in de longen door dat spul waarvoor hij nu injecties heeft gehad
dus er is wel al een da bijgeweest?Ik geloof dat ik het niet meer begrijp....
WillBokkers schreef:Wat we nu weten is dat de koe na de geboorte die melkziekte heeft gekregen die hier boven wordt genoemd en in de medicijnen daartegen zich heeft verslikt en toen er valk na een gezwel is ontstaan in de longen door dat spul waarvoor hij nu injecties heeft gehad
EliseBrouwer schreef:WillBokkers schreef:Wat we nu weten is dat de koe na de geboorte die melkziekte heeft gekregen die hier boven wordt genoemd en in de medicijnen daartegen zich heeft verslikt en toen er valk na een gezwel is ontstaan in de longen door dat spul waarvoor hij nu injecties heeft gehad
Het zou inderdaad kunnen zijn dat het propyleenglycol is gaan irriteren in de longen..
Om nog eventjes terug te komen op het bellen van een andere DA, dit mag wel!
Je mag een andere DA bellen voor een second opinion en ook bij spoed mag er een andere
DA gebeld worden als de eigen DA niet kan komen.
geerke schreef:xManon_ schreef:Huh hoe komen jullie aan de injecties dan?
Ik begrijp er ook zeer weinig van..
ik denk dat ik maar koeien ga houden...dan kun je zelf nog een beetje rommelen.
Als je een paard hebt word dat je aardig onmogelijk gemaakt,zelfs een simpele wormkuur
xBerber schreef:Even een vraagje, ''HIJ'' heeft net een kalfje gekregen?
Boeren zeggen vaak 'Hij' als ze over koeien praten 
Kinke schreef:Ach kom, melkziekte kan een boer toch zelf wel vaststellen? Daar is in ieder geval geen topic op Bokt voor nodig. En sinds wanneer ben je 'lid' van een DA???
Een gezwel door je te verslikken???
EliseBrouwer schreef:xBerber schreef:Even een vraagje, ''HIJ'' heeft net een kalfje gekregen?
Boeren zeggen vaak 'Hij' als ze over koeien praten
- Hij loopt kreupel
-Hij had vanmorgen 20 L melk
- etc.
Vraag me niet waarom, maar dit gebeurd heel vaak (spreek uit ervaring)
ik zeg altijd wel 'zij' en dan staan sommige veehouders me heel stom aan te kijken![]()
Behalve dan showkoeien, daar wordt altijd zij tegen gezegd..
WillBokkers schreef:Even voor de duidelijkheid in nederland ...ja zelfs in zon situatie.... Mag je geen andere da bellen danwaar je lid van bent