Kat met 2 poten ... katwaardig leven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anakin leidt een kat-waardig leven

Ja
68 (56%)
Nee
53 (43%)

Totaal aantal stemmen: 121

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:39

_aapjex schreef:
En ja ik vind dat soms best dingen aan de natuur overgelaten mogen worden.

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen want is het niet de natuur die dit geregelt heeft ? Die er voor heeft gezorgd dat ze met twee pootjes wordt geboren? Dat ze een manier heeft gevonden toch uit het leven te halen wat er in zit ? Dat ze heeft weten te overleven ?

Bekijk het per dier, de één heeft wel de wilskracht, de ander niet! Ik zie hier geen ongelukkig dier dus lekker laten gaan.

Molfre

Re: Kat met 2 poten ... katwaardig leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:44

Omdat het beest ermee geboren is weet het niet dat hij een handicap heeft. Hij voelt zich waarschijnlijk prima en omdat hij niet anders weet, zullen oom de mentale problemen wel meevallen.

Ik zeg ja, een prima katwaardig leven! Hoe dat is als hij ouder is natuurlijk niet te zeggen, maar 't lijkt me dat je je daar nu nog niet druk om hoeft te maken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:43

Ik vind het dier-onwaardig en wel om het feit dat de overgebleven poten enorm te lijden hebben.
Die moeten nl al het gewicht opvangen en zullen veel sneller slijten/kapot gaan.
Het dier heeft 1 geluk: ze houden hem op een mooi gewicht, wat de slijtage iig iets inperkt.
Zelf zou ik echter niet kiezen voor een kat met maar 2 poten, en als 'ie bij mij geboren was, had 'ie een spuitje gehad.
Heel hard misschien, maar ik ben van mening dat je niet alles moet willen redden en in leven houden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:56

Hoeveel katten leiden tegenwoordig nog wel een echt kattenleven waarbij rauzen door de bomen en het vangen van vogels en muizen mag van de baasjes? Te zien aan het filmpje heeft het dier nu lol zat, vergelijkbaar met andere binnenkatten. Ik verwacht wel dat hij sneller last zal krijgen van slijtage problemen maar dat lijkt me geen reden om hem dan maar alvast af te maken..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:08

@ lor1_1984; beestje heeft niks te houden :)
Tis geen rottweiler van 50 kg.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:21

Als ik het filmpje zo zie, zie ik een gelukkig beestje. Hij weet ook niet beter. In de natuur was hij de pineut, maar gelukkig is het een huiskat en lijkt ie zich prima te redden. Ik heb zelf een dove kat. Beest hoort werkelijk niets. Wel relax met al dat vuurwerk geknal nu. Ik woon op een flat, wat voor deze kat erg handig is. Ik moet er niet aan denken dat ze de deur uit sneakt, de weg op rent en plat gereden wordt door een auto. Beestje is erg gelukkig en redt zich ook prima.

Kortom, ik vind dat de kat met de 2 pootjes prima zijn leventje kan leven. Go 2 legged cat! *\o/*

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:33

Als ik het filmpje zo zie heeft dit beestje een prima leven, ziet er echt vrolijk uit!
Als er slijtageproblemen komen dan merk je dat vanzelf en kan er alsnog een spuitje in maar dat lijkt me zo niet nodig.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:46

Het eerste wat ik dacht: een zeemeermin!!

Deze kat weet niet beter, dus hij zal nooit weten dat hij muisjes kan vangen. Dus ik denk ook niet dat hij er veel last van heeft. Maar als mijn kat nu 2 pootjes kwijt zou raken, zou ik haar liever laten inslapen, denk ik. 't Is een oude kat met de nodige kwaaltjes dus die extra maanden die ze dan nog rond kon scharrelen , daar zou ze ook niks meer aan hebben gehad..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:50

Romanoff schreef:

Klopt, maar als het beestje bij mij geboren zou zijn, had ik hem alsnog laten inslapen. ;)
Gewrichten van de pootjes hebben wel degelijk wat te verduren, omdat ze de hele handel moeten ondersteunen.
Slijten zal minder snel gaan dan bij een rottweiler, maar slijtage ontstaat hoe dan ook wel.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:10

Romanoff schreef:

Hoe kan je dat nou met elkaar vergelijken, dit diertje is gebouwd op 3 kilo oid, en een rottweiler is gebouwd op 50 kg, beetje rare vergelijking.
Zelf zou ik het diertje ook ingeslapen hebben, in de natuur had ie ook niet overleefd. Waarom moeten wij mensen kosten wat kost alles in leven willen houden...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:17

Wat een blije kat! Vrolijk diertje zeg, beweegt prima en ziet er super uit. Wat mij betreft katwaardig :j

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:22

Romanoff schreef:
Volgens mij heeft die kat een prima leven! kat ziet er niet ongelukkig uit.

Diertje is er mee geboren, ondervind het zelf geen hinder van zo te zien.
Zijn katten die een erger leven lijden ;).
Er wordt goed op hem gepast zo te zien, ik zie er de ernst er niet van in?
Het is niet een rottweiler van 50 kg die zich zelf moet houden op 2 voorpoten, dit beestej zal hoogstens 3kg zijn, als de eigenaren er maar om denken dat het het dikkertje word, zie ik geen problemen.

Denk dat deze kat niet buiten word gelaten, er zijn meer huiskatten, dus waarom zou hij dit dan niet mogen zijn :)?

Als hij straks ouder is en misschien hogere kans heeft op slijtage van zn voorpoten, dan is het snel einde oefening lijkt mij...

_aapjex schreef:
vreselijk dat mensen denken dat een kat zo een leuk leven heeft.
katten zijn echte roofdieren lekker rennen klimmen enz

Lekker cru, mensen zijn ook gemaakt om zich voort te platen en zelfstandig te leven en ook "roofdieren"
Oh, en mensen met een (zwaar)gehandicapt/invalide kind of zelf zijn, moeten we die dan dus ook maar laten inslapen!? Omdat het niet aan de "normale" eisen van leven voldoet.
Lekker makkelijk.

Zo'n gehandicapt kindje zou toch ook graag uit der rolstoel willen om in het klimrek te spelen met andere kindjes, maar omdat dit niet kan is ze geen leven waardig!? :?
Zo zie het ook bij die kat, beest is tevreden red zich.

Whats te problem ?

Hier ga ik helemaal in mee. :) en _aapjex wat heb jij een vreselijke vooroordelen over gehandicapte mensen, denk alsjeblieft na wat je zegt!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 05:43

Zo te zien red dit beestje zich prima op 2 pootjes. Ik ken genoeg katten met 3 poten en die redden zich prima ook al zijn ze er niet mee geboren ( werk op het asiel dus regelmatig katten binnen die ongeluk hebben gehad of n klem om een poot waardoor deze eraf moet ) maar n volwassen kat waar de 2 pootjes geamputeerd moeten worden lijkt me toch wat moeilijker, denk dat je daar pas echt over kunt oordelen als het je eigen dier betreft.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:50

Ook ik zie een vrolijke en gelukkige kat, ze weet niet beter, is er mee geboren en kan zich prima redden zo. Baasjes lijken mij veel vh dier te houden gezien ook wat ie mag slopen in huis haha. Hoe lang de voorpootjes het het ophouden zal de tijd uit wijzen, tot die tijd lijkt mij dat dit lieverdje een fijn leventje heeft.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:03

Bassenqua schreef:
_aapjex schreef:
En ja ik vind dat soms best dingen aan de natuur overgelaten mogen worden.

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen want is het niet de natuur die dit geregelt heeft ? Die er voor heeft gezorgd dat ze met twee pootjes wordt geboren? Dat ze een manier heeft gevonden toch uit het leven te halen wat er in zit ? Dat ze heeft weten te overleven ?

Bekijk het per dier, de één heeft wel de wilskracht, de ander niet! Ik zie hier geen ongelukkig dier dus lekker laten gaan.

in de natuur zou zo'n beest nooit overleven, maar ik stop nu met deze hele disscusie want ik krijg commentaar over dingen wat ik heel anders bedoeld heb.
sorry als ik mensen heb gekwetst iod ik bedoel het echt niet zo

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:08

Xchou: ik heb geen vooroordelen over niks en niemand dus denk jij na vordat je zulke dingen zegt ik heb het inderdaad misschien slecht verwoord en daar bied ik nu dan ook mijn excusses voor aan.
ik bedoel helemaal niet dat zulke mensen geen leven hebben,
ik bedoel alleen dat ze wel meer bellemerd worden in dingen.
dus denk jij even na voordat je me hier neer gaat zetten als een een of andere hater.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:11

Tinkermuts schreef:
Ook ik zie een vrolijke en gelukkige kat, ze weet niet beter, is er mee geboren en kan zich prima redden zo. Baasjes lijken mij veel vh dier te houden gezien ook wat ie mag slopen in huis haha. Hoe lang de voorpootjes het het ophouden zal de tijd uit wijzen, tot die tijd lijkt mij dat dit lieverdje een fijn leventje heeft.

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Het zou wat anders zijn als de kat zijn poten had verloren, maar deze kat weet niet anders.
Als ik de foto's zo zie dan krijg ik niet het idee dat dit een ongelukkig beestje is.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:12

Deze kat is ermee geboren en red zichzelf prima.
Ik heb ook wel eens een kat gezien die na een ongeluk 2 poten was verloren, en die hadden ze zo´n looptuigje met wieltjes aangemeten. Dat vond ik wel heel erg zielig, net zoals je dat wel eens bij honden ziet. Dan kunnen ze nog wel kwispelen, maar dat zegt in mijn ogen ook niet alles.
Wat dat betreft ben ik bij dieren erg stellig in mijn mening: als het zichzelf niet (waardig) kan bewegen of zelfstandig kan voortplanten, moet je je zeer sterk afvragen of je het moet laten leven. Het gaat in tegen de natuur en de natuurlijke levensstijl van een dier.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:15

Nickas schreef:
Deze kat is ermee geboren en red zichzelf prima.
Ik heb ook wel eens een kat gezien die na een ongeluk 2 poten was verloren, en die hadden ze zo´n looptuigje met wieltjes aangemeten. Dat vond ik wel heel erg zielig, net zoals je dat wel eens bij honden ziet. Dan kunnen ze nog wel kwispelen, maar dat zegt in mijn ogen ook niet alles.
Wat dat betreft ben ik bij dieren erg stellig in mijn mening: als het zichzelf niet (waardig) kan bewegen of zelfstandig kan voortplanten, moet je je zeer sterk afvragen of je het moet laten leven. Het gaat in tegen de natuur en de natuurlijke levensstijl van een dier.

dit bedoel ik nu ook.

en dan krijg je gelijk een verhaal naar je hoofd dat je een gehandicapten hater bent op Pb

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:22

Molfre schreef:
Omdat het beest ermee geboren is weet het niet dat hij een handicap heeft. Hij voelt zich waarschijnlijk prima en omdat hij niet anders weet, zullen oom de mentale problemen wel meevallen.

Ik zeg ja, een prima katwaardig leven! Hoe dat is als hij ouder is natuurlijk niet te zeggen, maar 't lijkt me dat je je daar nu nog niet druk om hoeft te maken.

Ik heb het filmpje gezien en moet zeggen dat ik het hier mee eens ben.

Hij speelt als een normale kat, klimt met de voorpoten makkelijk een krabpaal op en zo te zien komt hij niks te kort qua liefde.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:23

lor1_1984 schreef:
Klopt, maar als het beestje bij mij geboren zou zijn, had ik hem alsnog laten inslapen. ;)
Gewrichten van de pootjes hebben wel degelijk wat te verduren, omdat ze de hele handel moeten ondersteunen.
Slijten zal minder snel gaan dan bij een rottweiler, maar slijtage ontstaat hoe dan ook wel.

Wat een vreemde gedachtengang hebben sommige mensen toch. Jij zegt dus eigenlijk dat bij mij de spuit er ook in moet ? Mijn gewrichten zijn namelijk ook versleten, jij zegt nu dus dat ik een mensonwaardig bestaan heb ? Laat ik daar nou zelf een ander idee over hebben, ondanks dat mijn gewrichten versleten zijn doe ik alles, geen pijnstilling nodig en ik heb geen beperkingen.......WAAR GAAT DIT OVER ? Zo verschrikkelijk kortzichtig en beledigend.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:27

Bassenqua schreef:
lor1_1984 schreef:

Wat een vreemde gedachtengang hebben sommige mensen toch. Jij zegt dus eigenlijk dat bij mij de spuit er ook in moet ? Mijn gewrichten zijn namelijk ook versleten, jij zegt nu dus dat ik een mensonwaardig bestaan heb ? Laat ik daar nou zelf een ander idee over hebben, ondanks dat mijn gewrichten versleten zijn doe ik alles, geen pijnstilling nodig en ik heb geen beperkingen.......WAAR GAAT DIT OVER ? Zo verschrikkelijk kortzichtig en beledigend.

dat zegt ze helemaal niet dat maak jij er zelf van een dier hoort toch lekker dier te kunnen zijn?
maar deze is zo geboren dus die weet niet beter, dat is het enige pluspunt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:46

En waar zien jullie dan een ongelukkige kat op het filmpje?

Slijtage zal waarschijnlijk wel meevallen, hij is er mee geboren dus hij traint daar direct alle spieren, die vangen het meeste op :)
Ik zie gewoon een gelukkige ondeugende kat wat zich hier prima mee red :)

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:56

Die kat kan er prima mee leven, die weet zelf niet wat ie mist en kan gewoon lekker rennen en spelen.. Een gelukkig katje in mijn ogen. Want laten we eerlijk zijn, katten die hun hele leven op een flatkamertje worden gehouden kunnen toch ook niet rennen en jagen? Dat vind ik eerlijk gezegd veel zieliger.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:11

Katje ziet er super tevreden en gelukkig uit!! Denk dat t weinig mist van het normale kattenleven!