help!!!....hoe kom ik hier van af????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 11:39

verschillende.....soms varkensoren......kluif van de slager....runderkluif.....zo een wit kouwbot.
Beest vreet alles wat dat betreft.
Neemt het bot aan en loopt dolgelukkig rondjes er mee door de kamer en komt 1000x dank je wel zeggen voor ze er aan begint.
eenmaal begonnen is het ook zo gedaan met de vangst.

Ze heeft ook een plasick varken en kip.......dat zijn haar kindjes en speelmaatjes :')

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:44

Ships, mag niet meer bewerken. Ik bedoelde dus dat je ipv runderhuid WEL puur bot kunt geven zoals die in mijn link. ;)

Je zou nog ipv meteen over te schakelen op vers vlees (erg prijzig nl.) kunnen overschakelen op 1 soort goed premium voer en puur bot. Dat zou al een hele hoop kunnen schelen. Voor darmproblemen zou je bijvoorbeeld Prins Lam en Rijst kunnen proberen, een echte aanrader. Maar niet meer wisselen en geen kluiven meer geven. Als ze honger heeft gaat ze vanzelf wel eten.

iefke

Re: help!!!....hoe kom ik hier van af????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:29

LZP -> BB

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:49

IZEP schreef:
Ships, mag niet meer bewerken. Ik bedoelde dus dat je ipv runderhuid WEL puur bot kunt geven zoals die in mijn link. ;)

Je zou nog ipv meteen over te schakelen op vers vlees (erg prijzig nl.) kunnen overschakelen op 1 soort goed premium voer en puur bot. Dat zou al een hele hoop kunnen schelen. Voor darmproblemen zou je bijvoorbeeld Prins Lam en Rijst kunnen proberen, een echte aanrader. Maar niet meer wisselen en geen kluiven meer geven. Als ze honger heeft gaat ze vanzelf wel eten.

Versvlees is helemaal niet zo duur. Ben voor mijnhond van 40 kg zo'n 45 eu kwijt in de maand.
en als je het over hoge prijzen hebt, moet je helemaal niet bij prins zijn.. Dat is pas prijzig.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:55

Ik lees maar even mee, hier een stafford die het voornamelijk presteert tijdens ons avond eten :r

Zit je heerlijk met kerst te gourmetten ligt dat prutteldier onder tafel....Ik heb overigens Barf ook geprobeerd maar jemig hoe doen jullie dat? die van mij maakt er een serieus oorlogsgebied van.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:03

hihi, mijn staffordxrottweiler kan er ook wat van.. en hoe ze je dan aankijkt.. en vervolgens keihard wegrent als ze het zelf ruikt.. heb ook al van alles geprobeerd.. en zonder duidelijke redenen heeft ze het de ene dag heel erg en de andere dag bijna niet.. voerwisseling heeft het iets beter gemaakt.. ze krijgt nu Vetessentials van hills..

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:07

Forcalquier schreef:
Ik lees maar even mee, hier een stafford die het voornamelijk presteert tijdens ons avond eten :r

Zit je heerlijk met kerst te gourmetten ligt dat prutteldier onder tafel.....

_O- _O- _O-

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:21

Citaat:
Versvlees is helemaal niet zo duur. Ben voor mijnhond van 40 kg zo'n 45 eu kwijt in de maand.
en als je het over hoge prijzen hebt, moet je helemaal niet bij prins zijn.. Dat is pas prijzig.

Ik was voor mijn hondje van 10 kilo ook dik 40 euro kwijt in de maand aan Carnibest en Barf kant en klaar. Dus ik kan me niet voorstellen dat we het over hetzelfde vers vlees hebben. En Prins is idd geen goedkoop voer maar wel een goed premium voer wat nog stukken lager ligt qua prijs dan bijvoorbeeld Royal Canin. De prijs-kwaliteit verhouding is gewoon goed.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:18

IZEP schreef:
Citaat:

Ik was voor mijn hondje van 10 kilo ook dik 40 euro kwijt in de maand aan Canibest en Barf kant en klaar. Dus ik kan me niet voorstellen dat we het over hetzelfde vers vlees hebben. En Prins is idd geen goedkoop voer maar wel een goed premium voer wat nog stukken lager ligt qua prijs dan bijvoorbeeld Royal Canin. De prijs-kwaliteit verhouding is gewoon goed.

Ik bestel kvv van lotgering en kippen/eendennekken en pens.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:29

IZEP schreef:
En wat voor bot krijgt ze? Van teveel bot als runderhuid etc kunnen ze ook allerlei klachten krijgen. Het beste is idd enkel vers vlees en helemaal niets van andere lekkernijen. Je kunt dan wel eventueel gewoon zo'n echt bot kopen, zit geen rotzooi in, goed voor de tanden en ze hebben toch wat te doen.

Deze bedoel ik dus puur bot, deze is gerookt maar je krijgt ze ook gewoon natural. http://www.google.nl/imgres?q=gerookt+runderbot+hond&hl=nl&tbo=d&biw=1366&bih=683&tbm=isch&tbnid=paZ_6G3hQZn3NM:&imgrefurl=http://www.petsplace.nl/hond/snacks_verwennen/timo/runder_gerookt_bot~100128&docid=HR-SeqOXZu9LHM&imgurl=http://www.petsplace.nl/medias/sys_master/product/8797651468318/100128_zoom_3.png&w=900&h=900&ei=WxrgULinI8WY1AWT2YHwBg&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=265&dur=569&hovh=225&hovw=225&tx=122&ty=131&sig=105582538262092434461&page=1&tbnh=146&tbnw=152&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:8,s:0,i:109

Laat nou net het nadeel zijn dat deze booten zo hard zijn (te hard) dat de tanden er van kunnen slijten en er scherpe splinters van af kunnen komen tijdens het kauwen doordat het een dragend bot is dat gerookt is.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 31-12-12 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:33

Hmm, heb je ook verschillende soorten brok geprobeerd? Hond van m'n vriendin heeft een wat goedkoop merk brokken, eet ze wel, maar door de gehele dag heen af en toe een broekje. Bij ons van onze hond eukanuba gehad en meteen hop zo op! En onze hond laat hiervan echt nóóit vieze scheten! En ze eet het erg graag :j

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 05:38

Ik gaf mijn hond altijd brok maar ben sinds een tijdje overgestapt op KVV en nu heb ik geen last meer van stink scheten. Heb hem eigenlijk helemaal geen scheet meer horen laten(of geroken ) Bovendien poept hij minder en zijn z'n drolletjes harder! Dus dit kan ik je wel aanbevelen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 07:15

of 1 soort goede, vaak dus ook duurdere, brok geven waar veel stoffen in zitten die ze verteren en opnemen in het lichaam en niet uit schijten :D ;)

Of idd eens 2 weken vers vlees proberen en dan geen brok geven en als beloningskoekjes e.d. gedroogd vlees geven (is overal te vinden) en knaagwerk runderoren en in veelm indere mate varkensoren (kunnen ze van gaan stinken) en eens kijken wat ze doet over 2 weken.

Gebitsproblemen en gemalen vlees heb je je geen zorgen om te maken. Mijn hodnen krijgen elk jaar een controle van de DA *D en hebben schitterende gebitten (6.5 en 4.5 jaar)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 07:32

Sorry, ik weet dat het een serieus topic is maar ik lig hier bijna onder de tafel van het lachen door sommige reacties!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:21

DonCamillo schreef:
Sorry, ik weet dat het een serieus topic is maar ik lig hier bijna onder de tafel van het lachen door sommige reacties!

Want?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:53

ik heb er ook zo 1, 2 zelfs. Staan op smolke en ontlasting is perfect, stinken niet uit de bek en glimmen als een spiegel. Maar ja, die scheten horen er gewoon bij denk ik zo. Paard kan er ook wat van :) Ik ook.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:58

Wat herkenbaar!

Mijn hond kan dit ook onwijs goed O:) en... wat nóg erger is: de huiskat begint haar na te doen.
(ik treed niet tot in details, maar dat is pas echt smerig!)

Wat ik zelf denk, is dat ze last heeft van ouderdom. (of ze doet haar mensenvrienden na...)

Sterkte!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 09:04

Inderdaad, mijn paard loopt ook op LPG volgens mij :')
En de hond op super plus

en ja, dit is een serieus topic maar het onderwerp blijft wat lachwekkend :D
Nou, ik hoop maar dat ik het opgelost ga krijgen in het nieuwe jaar.

fijne jaarswisseling vast allemaal en hou het veilig!!

Xx
Laatst bijgewerkt door quartel op 31-12-12 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:07

het zelfde!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:12

Ik zou idd ook overstappen op kvv, zo duur is het niet (lotgering of Herby) en denk dat je er dan wel van af bent, verder idd naar de botten kijken die je geeft..
Eerst even geen botten geven, ben je er vanaf (of eigenlijk de hond) dan 1 bot geven om te kijken of ze daar 'last' van heeft, zo kun je echt kijken waar het door komt, blikvoer sowieso mee stoppen ook als je geen vlees wil geven je hebt ook spul in de dierenwinkel wat je over het voer heen kan doen als ze de brok niet wil eten, maar ze krijgt vanzelf honger denk ik dan..
Je hebt van de kvv verschillende soorten, dus zo kan je nog wel afwisselen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:22

goede voornemens voor het nieuwe jaar.. je minder druk maken ;)