ja inderdaad, onze kat houden we de hele oudejaarsdag binnen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hazira schreef:Dit word ons 2de jaar met de hond dat ze vuurwerk gaat meemaken.
De kleine knalletjes zijn al weer aan de gang helaas.
Vorig jaar heeft ze zich keurig gedragen!
Ookal schrikt ze niet van vuurwerk, ook zij blijft aan de lijn lopen!
@TS; geloof dat jij ook bij een dierenambulance werkt? Heb ik wel eens meer over gelezen in verschillende topics.
Dit jaar is mijn vriend aan de beurt met een nachtdienst op nieuwjaar.
Ik hoop dat mensen geen rare dingen gaan doen met de arme beestjes.
Vorig jaar was er een melding van een eend, die had een rotje in zijn bek vast geplakt gekregen van kinderen. Gelukkig kon het beestje snel ingeslapen worden!
dat is bij ons in de regio gelukkig erg goed mag ik wel zeggen en hoor en lees heel veel andere verhalen uit andere regio's helaas. lesleygjof schreef:Hier een hond die ontzettend bang is voor vuurwerk!!
Ze zijn hier al minimaal 3 dagen aan het knallen met vuurwerk, dus ze durft af en toe niet eens naar buiten.
We hebben genoeg bach bloesem in huis om haar met oud op nieuw rustig te houden.
Vind het echt verschrikkelijk voor mn hondje, en vooral dat je niet op het bange gedrag mag reageren.
Wat zou ik graag zeggen, " ach meisje, t valt wel mee, doe maar rustig, ( aai over de bol ). Maar geleerd, dat je dit bange gedrag alleen maar gaat belonen door haar gerust te stellen.
Gelukkig is het maar een paar dagen per jaar.
Zoek schreef:gelukkig is het bijna voorbij, alle restjes moeten nog op....maar we hebben het zo maar goed door staan, normaal hijgt hij als een achtelijke maar hij heeft heerlijk bij mij mogen liggen en ik hem gesteund. Laat hem echt niet in de steek ookal zeggen veel mensen negeren heb ik daar juist geen goede ervaringen mee. Hond mee helpen en niet als een gek over zijn hoofdje aaien maar rust brengen in zijn lijf en hem geruststellen en ook gewoon tegen hem praten op een geruststellende manier doet hem goed en hij weet dat ik er voor hem ben, hij loopt dan wel overal achter ons aan maar voor een klein weekje vind ik dat niet erg.
Op naar volgend jaar en zien wat dat weer gaat brengen!!
totdat de overburen naar buiten kwamne met vuurwerk en ik wil geen problemen gaan krijgen dus heb hem naar binnen gedaan. Maar ben maar wat trots op mijn honden en heb vooral bij de boxer die doodsbang was nooit genegeerd. Wel opgepept en steun gegeven wat dus erg goed blijkt te werken.