houd je hond vast t/m 1 á 2 januari!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:32

hahahaha die kat _O-
ja inderdaad, onze kat houden we de hele oudejaarsdag binnen

Iris82

Re: houd je hond vast t/m 1 á 2 januari!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:48

Ik heb vanochtend de Alprazolam weer eens uit de medicijnkast gevist.
Werkte erg goed met O&N vorig jaar.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:56

Dit word ons 2de jaar met de hond dat ze vuurwerk gaat meemaken.
De kleine knalletjes zijn al weer aan de gang helaas.
Vorig jaar heeft ze zich keurig gedragen!
Ookal schrikt ze niet van vuurwerk, ook zij blijft aan de lijn lopen!

@TS; geloof dat jij ook bij een dierenambulance werkt? Heb ik wel eens meer over gelezen in verschillende topics.
Dit jaar is mijn vriend aan de beurt met een nachtdienst op nieuwjaar.
Ik hoop dat mensen geen rare dingen gaan doen met de arme beestjes.
Vorig jaar was er een melding van een eend, die had een rotje in zijn bek vast geplakt gekregen van kinderen. Gelukkig kon het beestje snel ingeslapen worden!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:59

goede waarschuwing, ik hou mijn hond ook zeker aan de lijn nu op dit moment, veelste bang dat hij onverwachts zal schrikken .. gelukkig kan hij wel goed tegen het vuurwerk,vind het altijd zo zielig voor de dieren die er zo bang voor zijn

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:02

Wij hebben een kennis in de buurt wonen die elke oud en nieuw naar het oosten van het land gaat.
Ze heeft daar een 'hutje op de hei', waarbij de hond geen last heeft van knallen.
Dit vind ik nou super! Het beestje is vroeger geplaagd met vuurwerk, rotjes naar hem gegooit gekregen etc. Dus nu echt doodsbang.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:04

hier blijft ie ook aan de lijn, maar dan niet vanwege paniek en vluchtgedrag...eerder ter zelfbescherming en bescherming van vuurwerk afstekers := :+ hij vind het prachtig en is iets te enthousiast naar het vuurwerk en de afstekers toe :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:38

hazira schreef:
Dit word ons 2de jaar met de hond dat ze vuurwerk gaat meemaken.
De kleine knalletjes zijn al weer aan de gang helaas.
Vorig jaar heeft ze zich keurig gedragen!
Ookal schrikt ze niet van vuurwerk, ook zij blijft aan de lijn lopen!

@TS; geloof dat jij ook bij een dierenambulance werkt? Heb ik wel eens meer over gelezen in verschillende topics.
Dit jaar is mijn vriend aan de beurt met een nachtdienst op nieuwjaar.
Ik hoop dat mensen geen rare dingen gaan doen met de arme beestjes.
Vorig jaar was er een melding van een eend, die had een rotje in zijn bek vast geplakt gekregen van kinderen. Gelukkig kon het beestje snel ingeslapen worden!

jep werk idd op de dierenambu en in het asiel/pension. Een gave baan! zeer veelzijdig maar lang niet altijd makkelijk en leuk. Het was vandaag ook weer enorm druk. Was op het asiel aan het werk en had ook de ambu erbij (er waren nog meer mensen aanwezig hoor gelukkig) het was de ene melding na de andere over weggelopen honden, losgebroken honden, honden die opeens vna het terrein verdwenen waren en daarnaast dus ook honden die alleen op straat in paniek rond vlogen enz. enz. enz. gelukkig voor de honden alle honden en bazen kunnen herenigen zonder dat we uit moesten rijden door een super samenwerking met amivedi en uiteraard asiel/ambu maar dat was toch in 1 vandaag ;) dat is bij ons in de regio gelukkig erg goed mag ik wel zeggen en hoor en lees heel veel andere verhalen uit andere regio's helaas.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:42

Hier een hond die ontzettend bang is voor vuurwerk!!
Ze zijn hier al minimaal 3 dagen aan het knallen met vuurwerk, dus ze durft af en toe niet eens naar buiten.
We hebben genoeg bach bloesem in huis om haar met oud op nieuw rustig te houden.
Vind het echt verschrikkelijk voor mn hondje, en vooral dat je niet op het bange gedrag mag reageren.
Wat zou ik graag zeggen, " ach meisje, t valt wel mee, doe maar rustig, ( aai over de bol ). Maar geleerd, dat je dit bange gedrag alleen maar gaat belonen door haar gerust te stellen.
Gelukkig is het maar een paar dagen per jaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:04

lesleygjof schreef:
Hier een hond die ontzettend bang is voor vuurwerk!!
Ze zijn hier al minimaal 3 dagen aan het knallen met vuurwerk, dus ze durft af en toe niet eens naar buiten.
We hebben genoeg bach bloesem in huis om haar met oud op nieuw rustig te houden.
Vind het echt verschrikkelijk voor mn hondje, en vooral dat je niet op het bange gedrag mag reageren.
Wat zou ik graag zeggen, " ach meisje, t valt wel mee, doe maar rustig, ( aai over de bol ). Maar geleerd, dat je dit bange gedrag alleen maar gaat belonen door haar gerust te stellen.
Gelukkig is het maar een paar dagen per jaar.

tussen geruststellen en negeren zit gelukkig een hele boel. Ik zou ze dus lekker dicht bij je houden zodat ze lekker steun aan je heeft. als de mijne schrikt van vuurwerk (deed hij het eerste jaar heel erg) heb ik hem ondersteund en laten merken dat ik er was voor hem. dus heel veel beloond tijdens het wandelen voor het feit dat hij rustig was en gewoon gezellig enthousiast gedaan. Nu reageerd hij al bijna niet meer op vuurwerk.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:48

gelukkig is het bijna voorbij, alle restjes moeten nog op....maar we hebben het zo maar goed door staan, normaal hijgt hij als een achtelijke maar hij heeft heerlijk bij mij mogen liggen en ik hem gesteund. Laat hem echt niet in de steek ookal zeggen veel mensen negeren heb ik daar juist geen goede ervaringen mee. Hond mee helpen en niet als een gek over zijn hoofdje aaien maar rust brengen in zijn lijf en hem geruststellen en ook gewoon tegen hem praten op een geruststellende manier doet hem goed en hij weet dat ik er voor hem ben, hij loopt dan wel overal achter ons aan maar voor een klein weekje vind ik dat niet erg.

Op naar volgend jaar en zien wat dat weer gaat brengen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:51

Kuggur schreef:
Sorry maar een béétje Captain Obvious topic...

Blijkbaar niet want om 21.00 hadden wij al 3 honden in de nachtopvang zitten..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:52

gelukkig weten/snappen wij dat!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:24

Zoek schreef:
gelukkig is het bijna voorbij, alle restjes moeten nog op....maar we hebben het zo maar goed door staan, normaal hijgt hij als een achtelijke maar hij heeft heerlijk bij mij mogen liggen en ik hem gesteund. Laat hem echt niet in de steek ookal zeggen veel mensen negeren heb ik daar juist geen goede ervaringen mee. Hond mee helpen en niet als een gek over zijn hoofdje aaien maar rust brengen in zijn lijf en hem geruststellen en ook gewoon tegen hem praten op een geruststellende manier doet hem goed en hij weet dat ik er voor hem ben, hij loopt dan wel overal achter ons aan maar voor een klein weekje vind ik dat niet erg.

Op naar volgend jaar en zien wat dat weer gaat brengen!!

nooit dit negeren idd. Heb mijn hond nooit genegeerd. HIj was al volwassen toen hij hier kwam en maakte nu hier zijn 3de oud/nieuw mee. Eerste jaar was hij in paniek, 2de jaar nog erg onrustig en nu liep hij zijn laatste rondje om half 11 gewoon mee aan de rollijn met staart omhoog en nergens een schrikactie van. Om 24.00 uur wilde hij ook graag mee naar buiten gaan kijken maar heb hem binnen gelaten en achter het raam laten kijken. Mijn andere hond wel mee naar buiten (wij wonen aan een straat buitenaf en in de straat geen vuurwerk toen) genomen aangelijnd en wel. Die gaat altijd mee naar evenementen e.d. en is vuurwerk gewend vanaf pup. Hij vind dat siervuurwerk machtig mooi en gaat daar echt voor zitten haha. Dus samen in de regen zitten kijken <3 <3 totdat de overburen naar buiten kwamne met vuurwerk en ik wil geen problemen gaan krijgen dus heb hem naar binnen gedaan. Maar ben maar wat trots op mijn honden en heb vooral bij de boxer die doodsbang was nooit genegeerd. Wel opgepept en steun gegeven wat dus erg goed blijkt te werken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:29

Lijkt me nogal per hond verschillend. Gewoon je dier kennen en je verstand gebruiken? Mijn eerste twee honden hebben hun hele leven nooit aangelijnd gelopen. Onder geen enkele omstandigheid. Toen ik mijn huidige oudste hond kreeg heb ik onderin de kast een beschimmelde leren riem gevonden. Wist dat ik er nog ergens een had...
Deze hond wil vanaf 31-12 9:00 uur 's ochtends uberhaupt niet meer naar buiten dus heeft ook geen lijntje nodig. En mijn kleine meisje van 10 maanden heeft op straat dwars door de herrie aan de lijn gelopen, maar in het bos toch echt gewoon los en zonder enig probleem.

Weet je wat het is, ben ik oud&nieuw allang vergeten en gaat alles gewoon weer zijn gangetje, steekt één of andere malloot op 21 januari opeens weer een paar rotjes af. De rest van het jaar hond aan de lijn? Geen denken aan! Mijn visie is: los, tenzij...