Kat moet meer drinken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Kat moet meer drinken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:20

er is speciaal nat voer voro blaasgruiskatten.
http://www.zooplus.nl/ask?q=urinary&num=20

echter gezien in goedkoop blikvlees 85% vocht zit en je er nog extra water door doet zal het weinig kwaad kunnen. Ken veel blaasgruis katten die gewoon goedkoop blikvlees krijgen en daar nooit extra problemen door hebben gekregen omdat ze daardoor veel meer plassen.

katten met nier, lever, blaas, wat dan ook problemen of katten die uitgemergeld zijn geef ik ook dagelijks http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ken/207461

ongeveer 1/4 blikje is genoeg om in elk geval het belangrijkste binnen te krijgen en gezien ze hier vaak meer van eten komen ze er goed van aan. Het is idd een versie voor honden maar de kattenversie is exact hetzelfde (incl. de taurine) alleen zit daar veel minder in en is het in verhouding vele malen duurder. Dit is ideaal als je medicatie moet geven of extra vocht moet voeren en katten ook nog eens aan moeten komen oomdat er dus zoveel voedingsstoffen in aanwezig zijn.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:21

BraveSpots schreef:
Volledig over op natvoer en/of versvoer. Wij doen er nog een behoorlijke klets water doorheen en dan hebben ze echt al veel vocht binnen.

+1 Van blikvoer heb ik geen verstand (kun je zo'n maaltijd compleet maken?) maar ik zou overstappen op versvoer. Zo'n dieet kun je volledig aanpassen aan je kat (en gezondheidsprobleempjes) en bevat ook nog eens veel meer vocht dan brok. Dan is gesleep met bakjes water of het laten weken van brokken niet meer nodig.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:26

Zou een nat washandje over de vacht helpen? Als ze zich 'droog' likt krijgt ze water binnen. Mijn kat vindt het heerlijk om door natte handen geaaid te worden, maar niet alle katten zijn daarvan gecharmeerd natuurlijk. Ik wil niet dat het beestje meer stress krijgt door mijn tip. ;)
Edit: warm water gebruiken en niet drijfnat natuurlijk.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:47

vers vlees geven van smuldier zit erg veel vocht in en is nog eens gezonder dan al het andere voer :)
pakje a 400 gram kost 70 cent ongeveer bij de plus (wel compleet vlees geven daar zit namelijk alles in )

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:20

Bedankt allemaal! Hoop tips om te proberen!

Kattenfontein hebben we deze staan;
Afbeelding

Aangezien ze uit de kraan ook graag drinkt is misschien zo eentje als Nelleke aangeeft beter...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:33

onley schreef:
vers vlees geven van smuldier zit erg veel vocht in en is nog eens gezonder dan al het andere voer :)
pakje a 400 gram kost 70 cent ongeveer bij de plus (wel compleet vlees geven daar zit namelijk alles in )

Dat is een optie, maar veel katten lusten geen smuldier ivm. de pens die er door zit. Ook is het niet speciaal gemaakt voor katten, alleen voor honden is het dus compleet.

Maar er zijn al tal van andere kattenkvv's: BIBI, Carnibest.. even googelen en je vind welke er in jou buurt te krijgen zijn :)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:39

Ik voer cosma, dit bevat ook een een deel kookwater, en dan doe ik daarnaast nog een beetje warm water erover heen, vinden ze nog lekkerder en weet ik 100% zeker dat ze genoeg water binnen krijgen