HELP mijn kitten braakt witte slierten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:36

Ja die witte slierten zijn wormen! Ziet er gek uit he? Ik dacht dat het een soort spaggetie was haha.
Mijne had het ook ondanks ontwormen, ze at in de zomer gewoon teveel muizen. Het zijn wormen die vanuit de darmen in de maag terecht zijn gekomen en dat zorgt voor het kosten. Je moet haar dus een goede ontwormbeurt geven nu, over 3 weken en dan nog een keer na 4 weken. Dit omdat de wormeneitjes die nog niet uitgekomen zijn ook gedood moeten worden. Daarna vaker ontwormen dan dat je nu deed. Liefst elke 3 maanden, en niet te weinig ontwormmiddel geven. En ook een goed ontworm merk waar als ik me niet vergis preziquantel in zit. Maar de dierenarts zal je wel even goed helpen morgen. Ik zie hier geen spoed in, mijne had het ook en ik heb ook pas een dag later kunnen bellen en dat was geen probleem, ze moet alleen wel genoeg drinken lijkt mij en misschien is het bij een kitten wel gevaarlijker omdat ze zo klein zijn! Dat denk ik eigenlijk wel. En bellen kun je iig wel even doen toch?
Succes!
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 26-12-12 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:36

ik denk dat het een spoelworm is

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:37

Nu bellen, als ze al tot 18u open zijn (wellicht feestdagen toeslag ja)...

Na 18u wordt het dubbel op misschien: Feestdagen, buiten opening-tarief etc.

unihorses

Re: HELP mijn kitten braakt witte slierten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:40

ik zal een foto van haar plaatsen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:40

Dus ze was 8 weken dat je haar kreeg, weet je zeker dat je een goeie fokker hebt?
Ik snap niet dat mensen een topic openen in plaats van de dierenarts bellen als het dringend is... Sterkte.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:44

Afbeelding

Afbeelding

mij lijkt ze best groot voor 10 weken, maar m'n oom weet het niet prescies. we gaan ook de broers en zussen van haar inlichten , want ze heeft het waarschijnlijk van haar moeder.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:45

en nee, m'n oom is geen goed fokker . er komt een kater langs of de poes gaat opstap en hij heeft weer een nestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:46

Een kilo is inderdaad veel voor 10 weken, ik zou toch even naar je DA en ook nog een algehele controle doen...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:49

we gaan er sowiso heen . morgen het liefst om 8 : 15. 8 : 00 wil mam bellen . we gaan nu gourmetten en ik hoop straks goed nieuws te hebben dat mam toch wil bellen vanavond ( en wordt dan nog duurder, is ook nog buiten normale openingstijden )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:51

Succes en ik hoop dat je oom zich bedenkt met z'n fokkerijtjes.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:55

Bellen kost nooit wat natuurlijk.

Waarom dan anders niet nu bellen, gelijk informeren voor afspraak morgen??

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:15

Nou.. sommige dierenarts (waaronder die van mij) hebben ook zoiets als telefonisch consult. Belachelijk natuurlijk.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:21

Ah die manier.. Maar als je voor sluittijd belt onder het mom van; afpraak morgen omdat ... En dan kan je toch met ass. in overleg (die al dan niet dus even informeert bij da als het moet)..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:25

TS dit is niet bedoeld voor jou, maar voor je ouders.

Dit vind ik echt belachelijk voor woorden. Je koopt een dier (je ouders natuurlijk), maar niet bereid zijn de verantwoordelijken ervoor te nemen. Dit gaat ten koste van het dier, enkel omdat het kerst is. Sorry, maar neem dan geen dier. Als een van je ouders een ongeluk krijgt, dan ga je toch ook naar de spoedeisende hulp ook al is het weekend (en dat gaat ook van je eigen risico af en moet je dus zelf betalen) :?

Ga acuut hiermee naar de DA, hier kan je toch geen dag mee wachten. Probeer je ouders ervan te overtuigen dat het beestje met spoed naar de DA moet. Probeer iig te bellen met de dienstdoende arts voor advies

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:30

Sorry maar dit is natuurlijk geen spoedgeval. Morgen even naar de dierenarts .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:32

Wat betreft het ontwormen is het schema voor een kitten als volgt;

Als ie 6 weken is voor het eerst ontwormen.
Daarna,tot de kitten een half jaar is, elke maand ontwormen. Na dat half jaar elke drie maanden ontwormen.
Ik ben pas zelf met mijn kitten naar de DA geweest voor de kitten entingen en ontwormen. Het schema heb ik van de DA meegekregen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:36

Dit klinkt als spoelwormpjes, niet leuk, en moet je ook niet te lang mee wachten maar tot morgenvroeg kan het best wachten. De dierenarts ziet je aankomen op tweede kerstdag. Natuurlijk als je kat echt met spoed geholpen moet worden dan maakt het niet uit welke dag het is, maar een worminfectie is in dit geval geen spoed-spoed.
Wel vind ik dat jouw ouders er rekening mee moeten houden dat dieren ook tijdens feestdagen ziek kunnen worden en daar hun verantwoordelijkheid in moeten nemen. Ik hoop dat je morgen meteen terecht kunt bij jullie dierenarts!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:37

Ik vind dit ook geen spoedgeval en ik denk de DA ook niet. Morgenochtend gelijk even bellen voor een wormkuur en eventueel een consult als de DA dat noodzakelijk acht. Deze dingen komen regelmatig voor bij katten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:56

Bij ons in de praktijk word dit wel degelijk als noodgeval gezien. Zeker bij jonge dieren. Kan heel snel fout aflopen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:03

Daarbij zal het niezen wel niesziekte zijn, dus heeft ook nog snel anti-biotica nodig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:03

Mousmous schreef:
Daarbij zal het niezen wel niesziekte zijn, dus heeft ook nog snel anti-biotica nodig.

Ook door een spoelworm infectie kunnen katten gaan niezen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 19:44

Brainless schreef:
Mousmous schreef:

Ook door een spoelworm infectie kunnen katten gaan niezen.

ik heb gegoogled en gedaan , inderdaad kan het door de wormen komen. er staat als een kitten in de eerste paar weken niest dan is besmetting bijna zeker. ook dat het bij een ernstige besmetting uitgekotst wordt. m'n ouders vinden dat hij niet direct dood zal vallen ( dat hoop ik ook ) maar dat we morgenvroeg wel direct erheen moeten . m'n oom weet het ook . de poes werd sowiso gecastreerd, na 10 nestjes ofzo was het wel genoeg .

dus morgen direct naar de DA

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:46

Beetje paniekzaaierij hier.

Als het diertje wormen overgeeft heeft het idd een fikse besmetting en moet het ontwormd worden (goed stevig werkend spul is op dat moment niet altijd aangeraden, soms wordt er meerdere keren ontwormd om shock tgv het massale afsterven van de wormen te vermijden.

Dusja, het moet behandeld worden, maar nee dat moet niet direct binnen de 5 minuten. De volgende dag is ook goed. Idd sowieso wel kans dat de DA zegt dat je na kerstmis kan komen, vermits het niet zo dringend is (als bvb een overreden kat, gewonde kat, comateuze kat, kat met epilepsie aanval *stopt nu met wel dringende zaken op te noemen*).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:18

Normaal komen wormen mee met de ontlasting. Heb je nog nooit wormen in de ontlasting gezien?
Als een kitten wormen overgeeft.. dan is dat niet zomaar (als het wormen zijn). Dan zit de kitten waarschijnlijk vol met wormen. Spoelwormen zijn het denk ik niet, want dan was de kitten allang graatmager...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 20:56

Laptopmuis schreef:
Normaal komen wormen mee met de ontlasting. Heb je nog nooit wormen in de ontlasting gezien?
Als een kitten wormen overgeeft.. dan is dat niet zomaar (als het wormen zijn). Dan zit de kitten waarschijnlijk vol met wormen. Spoelwormen zijn het denk ik niet, want dan was de kitten allang graatmager...

nooit opgelet :D het stink wel , is afentoe wat vloeibaar en de 1e 2 dagen jankte hij |(