Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
F_Orumster schreef:Vleskoeien zijn toch nog lastiger in gedrag dan de holsteiners?
Waarom wacht je niet het eerste koekalf af?
Ayasha schreef:Aha, daarom dus dat er zoveel ongelukken mee gebeuren en dat het zelfs afgeraden wordt om ze te houden. Er is een reden waarom die beesten niet veel gehandeld worden. Maar bon. Het is jouw leven. Je doet er mee wat je wil. Ik heb zo het gevoel dat dit zeggen toch 0.0 zin heeft.
Of ze daarom geschikt zijn als 'rijdier' weet ik eigenlijk ook niet helemaal zeker... Maar er wordt al lang op koeien gereden (vroeger toch)
Dus het moet toch haalbaar zijn hé zoiets.
Lijkt me beter om het daar mee te proberen, zoals ik al zei, die belgische blauwen moeten flink wat gewicht mee slepen, om er dan ook nog op te rijden, geen idee of dat goed is, maar wie weet!

noudy schreef:Paar dagen geleden lag de dierenarts hier nog onder een relatief tamme koe zo zie je maar weer die werkt ook de hele dagen met koeien, heb er hier 162 en vertrouw er
echt geen 1 van.
Vind ik wel een slecht teken om eerlijk te zijn... Ik werk dagelijks met koeien en vertrouw er maar 1tje niet van de ruim 300. Alleen echt rijden heb ik nog nooit op ze gedaan. Wel gezeten, maar dat is toch net ff wat anders als echt rijden.
TeckTonie schreef:Eerst zeg je dat je vriend zijn ouders een koeienbedrijf hebben, daarna zit je al je hele leven bij de koeien..
Oftewel is je vriend familie, oftewel verkoop je hier zever in pakskes..