Echter dat zou ik nooit gebruiken voor mijn hond als het niet zo is. Politie weet ik niet of in NL wel maar maar police is geen enkel probleem. Vaak met een agent staan praten terwijl mijn hond dat aan had zonder problemen.
http://www.k9shop-totaal.nl/honden.html?cat=281 gewoon te koop dus en op MP ook regelmatig 2de hands aan te schaffen. Vind dit eigenlijk niet kunnen maar aan de andere kant gebruikt het kngf geleidehonden centrum hurtta tuigen bij afgerichte honden met een beugel er aan. Mijn hond is zo groot dat ik hem soms voor het gemak bij me jou aan het handvat aan dat tuig en heb zodoende al vaak de vraag gehad of het een geleidehond is en nog vaker kregen kinderen te horen van hun ouders vooral mijn hond niet af te leiden en te roepen omdat hij aan het werk is.............. erg onduidelijk voor veel mensen. Ik geef overigens nooit de uitleg dat het niet zo is omdat ik het wel fijn vind dat ze eraf blijven en daarnaast het voor de mensen met een echte geleidehond ook wel handig is. Beter een hodn teveel er voor aan zien dan 1 te weinig denk ik dan maar.
Nu gedraagt mijn hond zich ook altijd netjes dat scheelt ook waarschijnlijk