Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:52

prinero schreef:
Ik zou toch ook de politie en dierenambulance o.i.d. Bellen, die werken 24/7. Wellicht zwerft de hond al langer rond en komt ie niet uit de buurt, maar is er wel een melding gedaan bij politie of da. Succes met het vinden van het baasje!

hondje kwam meteen op mensen af en houd van aandacht, het hondje is nog jong maar ook geen pup meer, het is een bruin teefje, ik heb een foto ik zal em even opzetten als jullie willen maar ik herhaal nogmaals dat het geen edvertentie of zoekertje achtig iets is, ik vertel dit gewoon zodat jullie kunnen meevolgen wat er gebeurd ;)
Ik schat de hond zoiets al 2 a drie jaar? misschien wel jonger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:53

Ze mogen blij zijn dat er mensen als ons bestaan vind ik toch een beetje vreemd klinken..

Fijn dat de hond bij jullie kan blijven, ik zou idd de politie ook even bellen, misschien is ze daar idd al als vermist opgegeven en kan ze vanavond nog naar huis

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:54

als je de foto zou willen plaatsen heel graag.
Kan op je facebook niks zien.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:56

Heel fijn dat jullie de hond opvangen! En natuurlijk zijn de baasjes dankbaar dat hun hond niks is overkomen, maar zolang als ze dat nog niet weten, zitten ze in de zorgen. En dan is een nacht heel lang.

Dus ik sluit me aan bij wat al gezegd is door een paar anderen, meld het zo snel mogelijk bij de politie en meldingssites voor gevonden dieren.
Ik zou radeloos zijn en elke minuut blijven zoeken en juist bovengenoemde blijven checken of iemand mijn hond aangemeld zou hebben.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:57

ik zou echt vanavond de politie nog even in lichten
wie weet zijn de baasjes ook op zoek en hebben ze de politie zelf ook al ingeschakelt
en dan kan ze vanavond meschien nog met haar baasjes weer mee naar huis

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:58

zo bedoelde ik dat niet en jah want weet je we wonen dicht bij een groite weg en wie weet trekte niemand zich iets van het hondje aan en gebeurt er een ongeluk!
Hé, NOGMAALS:
IK vertel dit gewoon, ik verwacht niet dat iemand van bokt hier even gaat zeggen: hé dat is mijn hond, kleine kans, denk je niet ;)
als mijn hond plots weg is dan hoop ik heeel heel erg dat iemand haar heeft gevonden en terugbrengt ja want het is niet bepaald veilig of gezellig alleen en in het donker... ;)
Ik ga dadelijk weer even kijken hoe het gaat, ze zag er daarnet al redelijk moe uit :)

Anoniem

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:59

Er is toch niemand die zegt dat het een advertentie is?
Waarom bel je de politie niet? Misschien zijn de eigenaar wel heel bezorgd en zoeken ze in de verkeerde richting..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:00

er zijn hier geen meldingsite's en stop nu even met zuren over die politie, bij ons gaat er nu niet echt iemand zijn bij de politie die haar gaat zoeken en ik laat dat gedeelte zowiezo aan mijn ouders over. Van één nachtje in de bench in de garage gaat ze heus niet dood. ;)
waar wat advertentie? :?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:01

Je moet het niet zien als advertentie.
Ken heel veel mensen met staffords ook aan die kant van het land, je weet natuurlijk maar nooit
misschien herken ik het hondje.

Nagano

ja waarom wil je niet bellen als we vragen mogen ?

pillow

Het kan ook zijn dat hij wel uit de buurt komt en zolang jij haar in de schuur hebt zitten kan de eigenaar zoeken wat hij wil en zal hem niet vinden. Ik zou er voor kiezen om haar buiten te doen, zodat ze weer naar huis kan gaan of de baas haar kan vinden, Dee mijne gaat ook wel eens wandelen en komt dan na een uurtje weer terug. Die heb ik ook wel eens in het dorp aangetroffen als ik ging zoeken

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:02

aah ohw sorry snap^te het niet, nee maar in het begin wel is dit gemeld om te verplaatsen om bij het hondenzoek topic ofzoiets (?) te zetten?
en jullie blijven zeggen van: doe dit bel dat, dank jullie heel erg voor de tips maar kijk ook eens naar jullie klok ;)

x_Kaat_x

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:03

nogmaals: er staat een groot duidelij bord voor de deur: als de eigenaar haar zoekt hier in de buurt en die vraagt aan iemand hier is ie meteen terecht want we zijn al rond gegaan hier.
Plos het bord is volgens mij best duidelijk ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:03

kaatjeee1997 schreef:
er zijn hier geen meldingsite's en stop nu even met zuren over die politie, bij ons gaat er nu niet echt iemand zijn bij de politie die haar gaat zoeken en ik laat dat gedeelte zowiezo aan mijn ouders over. Van één nachtje in de bench in de garage gaat ze heus niet dood. ;)

Als ik mijn hond kwijt zou zijn, zou het me niet uitmaken of het kerstavond is ja of nee, zoeken zal ik.

Hopelijk meld de eigenaar zich.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:03

Sorry TS, maar ik snap het niet.
Omdat de hond nu veilig is, is dat genoeg reden om de hond niet verder aan te melden?? Zijn baasjes weten dat toch niet en zitten nu misschien langer dan nodig in de zorgen -O-
De politie hoeft toch niet te gaan zoeken. Als je zelf je hond kwijt bent, meld je dit bij de politie in de hoop dat iemand jouw hond heeft gevonden, dat is het nut van melden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:04

Waarom maak je er zo'n punt van om de politie te bellen, die zijn nu gewoon aan het werk.
Denk je eens in hoe redeloos de baasjes moeten zijn... En dan kunnen jullie nog zo hoed voor dr zorgen ( en daar twijfel ik niet aan..), dit hondje slaapt vannacht ook liever thuis bij zn eigen baasjes ipv bij jullie..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:04

pillow schreef:
Het kan ook zijn dat hij wel uit de buurt komt en zolang jij haar in de schuur hebt zitten kan de eigenaar zoeken wat hij wil en zal hem niet vinden. Ik zou er voor kiezen om haar buiten te doen, zodat ze weer naar huis kan gaan of de baas haar kan vinden, Dee mijne gaat ook wel eens wandelen en komt dan na een uurtje weer terug. Die heb ik ook wel eens in het dorp aangetroffen als ik ging zoeken

Ah dus jij stelt voor dat we deze jonge hond hier somaar weer gaan loslaten vlakbij de Grote weg??
Sorry hoor, het is donker en GEEN GOED IDEE ;)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:04

Oke dat van het bord is heel slim gedaan, maar wat als de hond al een stuk gelopen heeft en de eigenaren niet aan jullie kant zoeken. Zijn ze heel de nacht ongerust voor niks.

Nogmaals zou je een foto willen plaatsen?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:05

nou ik zou echt niet blij zijn als het baasje van het hondje als je mij vertelde dat je haar al gisteren had gevonden en de dag er na pas de politie had ingelicht dat zou ik je niet met dank af nemen
wie weet heft deze mensen en gezin en heel veel huilende kinderen over het hondje
nee ik zou niet blij zijn hoor het is niet jouw hond dus neem gelijk stappe om het beestje bij haar baasje terug te krijgen en wacht hier niet mee tot morgen

Iris82

In Nederland hoef je voor zoiets echt de politie niet te bellen.
In Belgie wel dan?

TS: Fijn dat de hond een warm hokje heeft. Hoop dat er een baasje gevonden kan worden.

Christiene

een telefoontje na politie en ze weten meteen of er al een melding is geweest..
en anders als de eigenaar nog belt hoeven ze niet heel de nacht te gaan zoeken/wakker liggen.

Freedom1

Om eerlijk te zijn zou ik het echt niet waarderen moest mijn hond bij jou zitten. Stel dat ik mijn hond kwijt ben op kerstavond, ik licht de politie in, maar de hond is bijvoorbeeld al een stuk weggelopen dus bij jou in de buurt zou ik vb niet zoeken.. Ik zou er echt kappot van zijn.. terwijl ie dan bij jou in de bench zit.. Ik ben ook van belgie en ik weet dat ze er wel een prioriteit van maken hoor om de baas terug te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:06

kaatjeee1997 schreef:

Prima.. Jammer dat je zo reageert, als je je hond kwijt bent dan ga je zoeken maar ook informeren of er iets bij een instantie bekend is, in dit geval dus de politie.
Maar goed, de hond gaat niet dood van een nacht in de bench nee, maar voelt zich prettiger bij z'n eigenaar en in een vertrouwde omgeving, zou dus prettiger voor haar zijn als ze vanavond naar huis kan, jammer van de ' ze moeten blij zijn dat de hond in de garage in de bench zit en we haar niet hebben laten lopen houding'

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:06

roxiie schreef:
Waarom maak je er zo'n punt van om de politie te bellen, die zijn nu gewoon aan het werk.
Denk je eens in hoe redeloos de baasjes moeten zijn... En dan kunnen jullie nog zo hoed voor dr zorgen ( en daar twijfel ik niet aan..), dit hondje slaapt vannacht ook liever thuis bij zn eigen baasjes ipv bij jullie..

Dat weten wij toch ook wel, wat denk je nu dat we denken dat deze hond hier graag zit? ik kan me heeeel goed voorstellen dat die liever naar zijn baasje wil
Als jullie nu alleen maar commentaar hierop gaan geven, dan hoeft het niet meer ;)
Maargoed, hier moet je voor zoiets ook idd de politie niet snel te bellen ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:06

Ik vind het ronduit egoistisch dat jullie niet de politie of weet ik veel welke instantie er in belgie is voor vermiste honden.
Als ik als eigenaar erachter zou komen dat iemand mijn hond een nacht gehouden heeft en het niet heeft gemeld zou ik beslist NIET blij zijn. (is dat niet gewoon ontvoering??)
bekijk het eens zo: jij bent je paard kwijt, zoekt je een ongeluk en intussen staat hij gewoon bij iemand anders op stal zonder dat even te melden. Dan zou jij ook niet blij zijn.

dus ik raad je dringend aan om dit toch bij de betreffende instantie te melden.