Honden op het ijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:34

stef schreef:
Vanwaar deze waarschuwing? Het is 12 graden....
Geen ijs te bekennen...
Dat vroeg ik mij ook af :+

Overigens wel een goede waarschuwing hoor! :j ...mits er ijs is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:36

tones schreef:
Mijn hond luistert gewoon, mag ze er op, of mag ze er niet op.
Das niet moeilijk toch?

Mee eens!
Ik neem die drie van mij gerust mee als ik een rondje ga schaatsen, en prachtig dat ze het vinden.
Ze weten het prima hoor wanneer het mag en niet, ze gaan pas als ik toestemming geef. Het zelfde geldt voor zwemmen, je laat je hond toch ook niet elke willekeurige sloot induiken zomers?
Iets met opvoeden enz.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:37

K weet het kuggur....
Honden gaan ook het ijs op als het niet kan... Tja, dan hou je ze lekker aan de lijn... Probleem opgelost (ohnee, dan is er überhaupt geen probleem...)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:38

mijn hond mag best op het ijs hij vind het helemaal leuk maar als ik het ijs niet vetrouw mag hij er niet op het is een maltezer en kijk eerst of het ijs veilig is dan mag hij erop
bij de ijsbaan ook dan zit ik chocomel met clubje te drinken en dan loopt hij los en dan kijkt hij me aan en dan zeg ik ja je mag toe maar en dan rent hij wat blaffend naar het ijs en ja hij slipt wat maar dat heeft hij prima onder controle hij vind het gewoon fatastische en is nog niks in zijn 5 bijna 6 jaar gebeurd

Hhilde

Re: Honden op het ijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:41

Ah jeetje. Waarom het risico lopen? Nee, er is nog nooit wat gebeurd, want anders was 'ie nu dood.

Maargoed. Blijkbaar zien jullie je hond allemaal liever met kapotte botten, spieren, onderkoeld of helemaal dood. Ik zie mijn hond liever gezond, rennend en levend.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:42

Hier ook een hond die het ijs op mag. En dan het liefst in een mandje op de slee :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:50

Dacht al, wat komt dit bericht me bekend voor.

Ik heb m'n hond vorig jaar wel over ijs laten lopen waar alleen gras onder zat. Maar expres ook geoefend dat hij sommige stukken niet op mocht zodat hij niet klakkeloos al het ijs over gaat.

Maar je kan ook doordraven denk ik dan... de hond kan ook uitglijden op nat gras en zich verwonden of in de woonkamer op een gladde vloer. Betekent ook niet dat elke hondeneigenaar overal tapijt neer moet leggen en z'n hond niet op gras moet laten. (Of niet over straat moet lopen want glas zie je soms ook te laat liggen)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:58

Hhilde schreef:
Ah jeetje. Waarom het risico lopen? Nee, er is nog nooit wat gebeurd, want anders was 'ie nu dood.

Maargoed. Blijkbaar zien jullie je hond allemaal liever met kapotte botten, spieren, onderkoeld of helemaal dood. Ik zie mijn hond liever gezond, rennend en levend.

Ze hebben hier thuis op het laminaat net zoveel kans op uitglijden als die paar keer per jaar op het ijs. Moet ik ze tijdens het spelen dam ook maar verplicht naar buiten sturen? En ja, ze hebben echt wel eens wat verrekt, net zo goed als een mens dat doet.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:01

Als t vries zit mijn geweldig goed luisterende hond aan de lijn. Hij staat heel goed onder apel. Luisterd onder alle omstandigheden perfect. Maar water is zijn grote verleiding. Heel jammer voor hem maar als we wandelen in de buurt van water zit hij gewoon vast. Als hij er door heen zakt vergeef ik het me zelf nooit.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:14

Tgo jeetje , en ik mij maar schamen voor mijn net geplaatst topic :

[BB-ITP] Klein lassie vosje in Diego on Ice

Zoals je ziet is dit ijs een klein plasje , hij kan er dus NIET doorzakken. Ik zie vooral reacties staan dat je je hond niet op het ijs mag laten omdat hij er kan doorzakken.. Maar van dat uitschuiven , vind ik inderdaad dat ze gelijk hebben ! Met laminaat kunnen ze evengoed uitschuiven , of iets anders glads ..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:38

Paganx33 schreef:

Zoals je ziet is dit ijs een klein plasje , hij kan er dus NIET doorzakken. Ik zie vooral reacties staan dat je je hond niet op het ijs mag laten omdat hij er kan doorzakken.. Maar van dat uitschuiven , vind ik inderdaad dat ze gelijk hebben ! Met laminaat kunnen ze evengoed uitschuiven , of iets anders glads ..

Nou is laminaat veel minder glad dan ijs, dus vergelijken kun je het niet met elkaar.
Tja ik vind dat je hond in het filmpje vaak heel lelijk uitglijd. Een hond op die manier over ijs laten glijden vind ik onverantwoord :n

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:49

Ik ga ook wel eens met mijn hond op het ijs (als hij durft tenminste.)
Als het echt dik genoeg is, als we er met z'n tweeen op kunnen stampen e.d.
Dan komt hij eventjes op het ijs maar gaat er dan ook gelijk weer af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:55

je kunt je hond ook gewoon de hele dag in huis laten natuurlijk! wat een gezeur joh! zolang je je hond gewoon goed kan controleren dat hij niet als een gek op het ijs af stormt zonder dat het mag is er toch niks aan de hand... ongelukken kunnen altijd gebeuren!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 07:19

Ongelukken met ijs kunnen niet gebeuren als je je verantwoordelijkheid neemt :D Mijn hond weet dat hij niet op het ijs mag en doet dat dus ook niet. Ijs met laminaat vergelijken is ietwat dommig, je hoeft niet aan de universiteit gestudeerd te hebben om te weten dat ijs veel gladder is.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:36

annepaardoes schreef:
Paganx33 schreef:

Nou is laminaat veel minder glad dan ijs, dus vergelijken kun je het niet met elkaar.
Tja ik vind dat je hond in het filmpje vaak heel lelijk uitglijd. Een hond op die manier over ijs laten glijden vind ik onverantwoord :n

Nou ja als het hem pijn zou doen of hij het niet leuk zou vinden , dan zou hij er wel af gaan toch? :) Het is helemaal open en hij kan gaan en staan waar hij wilt .. Verder was het ook zijn eerste keer , ik vond dat hij toch wel even kennis mocht maken hoe en wat ijs is.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:28

Vorig jaar was ik ook gaan schaatsen en was er ook iemand die zich door zijn hond liet voortrekken.. tot er opeens bloed op het ijs lag. Hond was blijven steken met zijn nagel in een stukje dat was afgebrokkeld door het schaatsen. Nou.. hele bloedplas op het ijs.. en toen was baasje aan het janken.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 15:29

Paganx33 schreef:
annepaardoes schreef:

Nou ja als het hem pijn zou doen of hij het niet leuk zou vinden , dan zou hij er wel af gaan toch? :) Het is helemaal open en hij kan gaan en staan waar hij wilt .. Verder was het ook zijn eerste keer , ik vond dat hij toch wel even kennis mocht maken hoe en wat ijs is.

Nu deed het in het filmpje geen pijn, tot hij een keer verkeerd uitglijd en bv de kniebanden scheurt. En dan? Dan is het domme pech en doen we het na de operatie weer vrolijk opnieuw?

Op de negatieve reacties, tja je kan het er niet mee eens zijn. Moet je ook helemaal zelf weten (ieder zijn mening). Maar daar hoeft het topic niet op af gebrand worden (en persoonlijke rare aanvallen mogen ook wegblijven, dat gaat nml nergens over). Discussie voeren op een normale manier boeit me niet.
Dit topic heb ik alleen geopend om mensen voor de gevaren te waarschuwen, wat ze met de waarschuwing doen moeten ze zelf weten :).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:40

kiwi1990 schreef:
Discussie voeren op een normale manier boeit me niet.

Dat was al duidelijk. Jij weet het tenslotte het best.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 15:45

Kuggur schreef:
kiwi1990 schreef:
Discussie voeren op een normale manier boeit me niet.

Dat was al duidelijk. Jij weet het tenslotte het best.

Pardon? Dat heb ik nooit gezegt, snap ook niet waar die opmerkingen van je op slaan.
Prima dat je het niet eens bent met me, maar daar hoef je mij niet op aan te vallen :roll:

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:23

Oi, met onze oude hond gingen we gewoon op het ijs, die ging alleen erop als je 'm riep.. Jaren gedaan nog nooit een ongeluk gehad gelukkig. Alleen met onze puppy vertrouw ik het ook niet zo, die ziet niet zo snel gevaar :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:24

Ach. Kuggur schopt altijd een beetje tegen de wereld. Lekker laten gaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:54

ik heb vorig jaar en zeker het jaar daar voor alleen maar honden van onder het ijs mogen halen (dierenambulance) doordat baasjes ze gewoon net als altijd los lieten lopen en zelf foto's van de mooie omgeving aan het maken waren en daarna hun hond kwijt waren. 2 jaar geleden heb ik er 4 in 2 weken tijd gehad. Allen via dezelfde reden. Baasje was aan de telefoon/foto's maken of elders door afgeleid en wat de reden was dat de honden het ijs op gingen was onduidelijk. Een hond zwom er vaak, 2 waren gewend water te drinken uit de brede sloot tijdens het wandelen en de 4de had waarschijnlijk het brood geroken wat bij een wak lag voor de vogels.......... Helaas ook waren al de honden overleden toen de brandweer ze eindelijk vna onder het ijs had kunnen halen.

Het ijs op laten gaan als het betrouwbaar is zou ik zelf nooit doen vanwege dat het erg glad kan (hoeft niet) zijn, maar als het ijs niet betrouwbaar is dan gaan mijn honden niet eens los in de buurt van water omdat ik weet dat ze zeer plotseling erop af kunnen gaan omdat ze gewend zijn dat ze altijd in het water mogen en terug roepen heeft niet altijd zin. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan dus als het vriest dan blijf ik weg bij meertjes waar hun gewend zijn in te mogen gaan of ik hou ze aangelijnd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:36

Maar kiwi: waarom post je 2x in een jaar precies hetzelfde en dan ook nog op een moment dat het helemaal niet relevant is?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:14

Goed topic!
Mijn hond wilde het vorig jaar proberen omdat haar balletje het ijs op stuiterde.
Nou mooi dat ik meteen terug geroepen heb, stel je voor dat ze er door zakt.
Jammer voor haar, kopen we wel een nieuw balletje ;)

Ze mag ook niet mee op de ijsbaan en al helemaal niet mee op natuurijs.

Maar niet alleen honden zakken door t ijs.
Vorig jaar heeft mijn vriend (dierenambulance) 2 drachtige schapen van onder het ijs moeten plukken.
'Gelukkig' stonden ze in een wak, en niet kopje onder.
Ze waren door een hond het ijs opgejaagd.

Pas ook op met andere dieren ;)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 18:44

stef schreef:
Maar kiwi: waarom post je 2x in een jaar precies hetzelfde en dan ook nog op een moment dat het helemaal niet relevant is?

Mee eens dat het misschien wat te vroeg is geplaatst. De reden dat ik het opnieuw plaats is omdat nog niet iedereen weet wat er fout kan gaan.