Kosten van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:30

120 euro kom ik wel aan. Met één beagle kruising.
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 22-12-12 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:31

Liin schreef:
Mag ik vragen waarom je zo tegen smuldier bent? :) (onze hond kreeg dit bij de stichting eerder)

Zal ik hier via pb op reageren of in dit topic: [BB] BARF? Anders gaan we erg off topic.

Mjetterd

Re: Kosten van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:38

Aah, ik heb al even gekeken op de site van de gemeente ;), 82,80 per jaar. Dat zijn de kosten dan ook niet :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:44

Onze hond eet voor 30€ per maand weg. Hij krijgt een renske vers lam.

Voor de rest zijn de kosten normaal zeer beperkt. Hij wordt eens in de drie jaar geënt, 1-2 keer per jaar ontwormt en alleen ontvlooit als we denken dat het nodig is. Jammer genoeg heeft hij een voedselallergie en we kunnen niet goed vinden waar het in zit, dus van de zomer een flink aantal keer naar de dierenarts geweest. Nu gaat het goed, maar in de zomer is het het ergst en pas in september met dit voer begonnen, dus deze moet nog een zomer uitgeprobeerd worden. Oh, en hondenbelasting. 100€/jaar ongeveer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:47

veel teveel, of veel meer dan nodig is omdat ik ze graag verwend en zelf dingen laat om hun te verwennen hahahah

2 honden 30 en 40 kg zwaar voor hun samen ben ik:
60 euro per maand kwijt aan lotgering. Beiden dagelijks 500 gram
20 euro per half jaar voor 10 kg diner van biofood. 's ochtends krijgen ze regelmatig beiden 50 á 100 gram diner zodat ze wat in hun maag hebben. Dit gebeurd lang niet elke ochtend vaak is het een grote koek, gedroogd vlees/pens staaf o.i.d.
30 euro per half jaar voor cavom. Als ze een dag hebben waar ze buitengewoon veel beweging gehad hebben dan meng ik wat cavom door het vers vlees.

30 euro per maand aan snacks voor 3 honden (buurhond doet ook mee) ik koop 3 á 4x per jaar voor tegen de 100 euro per keer aan snacks. Dus grootverpakkingen. Is vast veel maar tja, ze kunnen het hebben, vinden het heerlijk en ik zie ze graag genieten van lekker knaag materiaal.

DA kosten hebben we het maar niet over........... Je kan het zo gek maken als je zelf wilt soms en soms is het nodig en wordt het iets te gek... 1000 euro voor een LPC operatie was ik in 2011 kwijt en dit jaar totaal over de 800 euro voor mijn andere hond voor een MRI scan die gezien de uitslag niet nodig bleek te zijn (gelukkig maar!!). En dat waren dan even de grootste kosten.

110 euro per jaar voor 2 honden hondenbelasting denk ik

en dan mijn hobby nog van mooie, stevige en goede hondenriemen, halsbanden, tuigen e.d. te hebben en lekkere en stevige ligkussens enz.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:54

Heb 4 honden waarvan 1 60 euro per maand eet en de rest 35 euro per maand aan brokken.
dan krijgen ze nog wat andere toevoegingen. ca. 60 euro per maand over 4 verdeeld.
Dan ca. 100 euro aan kauwbotten enz. dus ca. 25 per hond.

Dan 4 x per jaar ontwormen a 15 euro per hond
elke 6 weken ontvlooien ca. 10 euro per hond

jaarlijks:
Wa verzekering: 45 euro per hond
entingen: 55 per hond

Dat zijn zo de vaste dingen, dan nog lijnen, halsbanden, benzine naar het hondenveld, aanhanger verzekering, ca. 200 euro lidmaatschap voor hondenclub enz. geld voor examens en shows enz.

En dan nog de kosten als ze wat hebben, keer een verwonding of diaree en dergelijke. van de week 1 ziek en was 120 euro kwijt

Edit. vergeet nog hondenkussens en dergelijke die koop ik ook nog wel eens nieuw en speelgoed word ook vaak nieuw gekocht en spullen voor het hondenveld.
Edit 2: Vergeet de vaste medicatie mijn oudere reu krijgt per maand medicatie van 50 euro per maand.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 22-12-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:14

ik zal ook eens even rekenen, momenteel hebben wij een bull terrier van bijna 2 (21kg)en een kleine kruising terrier van ongeveer 5 (8kg). Met de Bull Terrier lopen wij shows en dat is een dure hobby (inschrijvingen, trainingen, brandstof..) En we willen graag eens een nestje met haar misschien: dus daarvoor moet nog een kennelaanvraag komen, materiaal, cursussen enneh: een ander huis;) De kosten hiervoor reken ik even niet mee.

hieronder de gemiddelde kosten per maand per hond bij ons:
Voer: (Barf van Tinlo afgewisseld met ProFine brok. klein hondje heeft overigens een voedselallergie dus bepaalde producten moeten wij weg laten) ongeveer 1,25 euro per dag. en wij kunnen via inkoopsprijs krijgen dus voor een ander zou het ongeveer 2 euro per hond per dag zijn: dat is bijna 60 euro per maand.
Snoep: onze honden eten veel fruit en groenten ivm allergieen van kleintje en de pietamientjes, ze vinden het erg lekker en het is goedkope maagvulling (overigens doet een hondenmaag weinig met groente en fruit, de helft komt zo weer naar buiten de volgende dag..) verder eten ze 'snoep' zoals runderkophuiden, paardenstrot en lamslong: ongeveer 10 euro per maand.
zorgkosten: Beide honden hebben een zorgverzekering dus de meeste dierenartskosten hoeven bij ons niet voor een nare verrassing te zorgen: 20 euro per hond per maand
vlooien, teken, wormen en gebitsverzorging: ongeveer 70 euro per hond per jaar dus ongeveer 6 euro per maand.
hondenshampoo: 5 euro per jaar: 0,50 euro per maand ongeveer.
gehoorzaamheids/pup training oid: 10 euro per les: ongeveer 40 euro per maand (plus brandstofkosten)
honden belasting: ongeveer 10 euro per maand per hond

komen we per hond op: 146,50 per maand dacht ik

en dan hebben we de borstels, tuigjes voor in de auto, de bench, speelgoed, halsbanden, riemen, voerbakken nog niet meegeteld natuurlijk, uit ervaring weet ik dat dat helaas geen eenmalige uitgaves zijn..
Hondenkussens maak ik zelf van oude lappen/ gordijnen/ kleding dus dat kost niks:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:09

wil ik dat wel weten := ,........haha,nou ja kleine schatting...voor 7 toch wel grote honden zijn we per maand kwijt:

2 dozen ahv vlees, = 70 euro
8 dozen smuldier =65 euro
en we halen elke week vers vers bij de slachter voor zo'n 25 euro,dus zeg 100 euro slachter per maand
vleesworsten die hier in dld gemaakt worden 50 euro

aan kluiven gaat er ook nog wel een 60 euro doorheen...

hondenbelasting betalen we 500 euro per jaar voor ( om de beesten op eigen grond te laten lopen... :roll: )

dierenarts...tja,zo hebben we jaren niets gehad en zo een paar grote dingen,en dan ben je al snel een paar honderd euro kwijt....

denk dat dat wel de vaste lasten zijn,zaken als riemen voerbakken enz doen we echt járen mee ,en we krijgen nog weleens wat gedoneerd van vrienden :j waar we heel blij mee zijn :)

zeg dat we zo'n 400 euro per maand kwijt zijn aan de honden excl dierenartskosten...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:32

Bij mij verschilt het een beetje per maand.

Mijn hond eet vlees, BARF en KVV wanneer ik even niks geportioneerd heb.
Lamsbotten van de slager: 0 euro.
5 kilo biologische kiprugstuk: 3,25
Spiervlees 4 kilo: ong. 10 euro
Orgaanmix ong. 1 kilo: 3,25
10 pakjes smuldier: 7 euro
kauwstaafjes + Acana brokjes om te trainen: 10 euro
Schapenvet/zeewier blokjes: 6 euro
Voor eten + lekkers ben ik dus ongeveer 40,50 per maand kwijt voor de hond.

Ben 1x met de hond naar de DA geweest (in 2 jaar tijd) wegens een verwonding (helaas avonddienst): 140 euro. En een keer een kap moeten kopen van 20? euro.
Ontvlooien doe ik pas als ik vlooien zie en dat is bijna nooit, wanneer dat wel voorkomt ben je na 3x ontvlooien weer klaar. Ontwormen doe ik 1 à 2 keer per jaar.
Laatst een halsband + riem gekocht: 40 euro.

Dus zeg maar dat ik gemiddeld per maand ongeveer 60 euro per maand kwijt ben en dan heb ik alle kosten wel gedekt. (DA, riemen+halsbanden, badedas als hij een wondje heeft, ontvlooien etc.)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:28

Ik heb een duitse herder

Per maand:
Eten (KVV - Smuldier ): +/- €30,-
Kluiven: +/- €25,-
Medicijnen: €7,-

Ik ben wel enorm veel kwijt aan dierenarts kosten, ik schat rond de 3000 a 4000 euro in totaal de afgelopen 4 jaar.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:37

Ik heb een "middenklasser" van ongeveer 18 kg. Hij eet voor €40,00 in de maand. Jaarlijks aan entingen komt daar €100 bij. Verder mandje /bandje ook nog ongeveer €100, per jaar. En in 8 jaar 2x grondig laten hechten na wat vechten. Totaal €250, in 8 jaar.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:07

Mijn hond kost eigenlijk best weinig merk ik..

Het is een middelgrote hond van 17 kilo (slank type) en eet voor maar 15,- euro per maand
(Pedigree die ik altijd in de aanbieding koop 2 zakken van 15 kilo voor 45,- niet omdat ik er niet meer aan uit wil geven maar gewoon omdat het steeds zo uitkomt)

Hondenbelasting hebben we hier niet. Verder de gebruikelijke kosten van entingen 1 x per jaar (rond de 15,/ euro? Geen idee eigenlijk ze moet deze maand weer) verder 2x per jaar wormenpilletjes en een paar keer spul tegen vlooien en teken.

Enige hogere kosten die ik aan haar heb gehad was als puppy toen ze longontsteking en jonge hondenschurft had en naar Nederland vervoert moest worden (vliegticket vanuit Curaçao, gezondheidsverklaring, rabiës enting, en speciale benche waarmee ze mocht vliegen)

Verder hebben we 5x cursussen gedaan (2 in Curaçao geen idee meer wat die kosten 100 gulden ofzo dacht ik) en dan 3 in Nederland die 50,- per cursus waren dacht ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:13

Hondenbelasting rond de 90 euro per jaar.
Verzekering 20 euro per maand, hoewel ik deze op ga zeggen.
Voer rond de 40/50 euro per 4 weken. Ik voer KVV en volgens het barf principe.

Alle tussendoortjes, riemen, halsbanden en andere benodigdheden zijn de kosten niet, zoek gewoon iets goedkoops op internet. ;) Alleen de hondenkussens zijn duur, groot formaat nodig.

Training was 5 euro per keer voor speuren en 5 voor appelwerk per keer uit mijn hoofd.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:50

Wel interessant om te lezen hoe verschillend de kosten nog zijn zeg! Ook hier zal in de toekomst een hond komen. Een Zwitserse witte herder. Ik ben van plan om rauw vlees te voeren met Eukanuba aangevuld. Wordt dus wel een duurdere variant :P Ik twijfel of ik de hond dan laat verzekeren. Misschien dat we het geld zelf aan de kant zetten.. hebben we het toch niet nodig dan hebben we het niet verspild aan een verzekering. Honden belasting hier in haarlem kost 82,80 voor een eerste hond. Heb je er twee dan betaal je hier 139,80

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:04

Ik heb een kruizing Benner Senner x Duitse Staande van rond de 32 kg. Aan voer zijn we rond de €55 p.m. kwijt, en dan tel ik nog geen vlees, kauwstaafjes, e.d. mee. Laat haar nu 1 keer per 2 jaar enten, en de kosten daarvan zijn ong €45. Ontwormen/ontvlooien weet ik eigenlijk niet hoeveel ik daar aan kwijt ben. Vlooien heeft ze praktisch nooit, maar koop wel elk jaar een vlooien/teken band aangezien we vaak naar het bos gaan. Teken heeft ze daarom ook bijna nooit. Verder koop ik ook nog wel eens een oorcleaner aangezien ze vaak een ophoping heeft van oorsmeer, en daar heeft ze dan echt last van. Geen idee hoeveel dat kost. Hondenbelasting is hier €70 per jaar.