Krijg je door honden krassen op laminaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:40

wij hebben een jack russel (atoombatterij) hier thuis en die rent en vliegt over alles heen. we hebben hier een lichte kleur laminaat, en geen krasje te zien. we knippen zijn nageltjes niet want het slijt genoeg van het rennen over de vloer.

de meubels verplaatsen en met schoenen in huis lopen geeft meer krassen dan de hond :D

BigOne

Re: Krijg je door honden krassen op laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:02

Juist het te vaak knippen van de nagels veroorzaakt diepere krassen, de nagels zijn dan veel scherper ook al zijn ze korter.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:05

Ik zou nooit een bulldog op een gladde vloer willen houden, ongeacht of daar krassen op komen of niet. Een zware hond met behoorlijke aanleg voor gewrichts/heup/etc problemen moet je niet op een gladde vloer willen houden. Tenzij je veel kleden hebt liggen waar de hond minder snel uitglijdt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:45

Ik zou je zeker geen amerikaanse bulldog aanraden als je moeder al bang is voor krassen op het laminaat.

Ze kwijlen, worden vies en zijn groot (dus de viezigheid beperkt zich niet tot de vloer) hebben een sterke staart waar ze alles mee van tafel vegen en kapot maken.
Oha houden ze niet van alleen zijn en gaan ze slopen wanneer dit niet goed aangeleerd wordt. Bulldogs zijn vaak wat later zindelijk (helemaal als je dit niet goed aanpakt).
Etc etc.

Nee als je een hond wilt, moet in principe alles vies mogen worden, haal je je dierbare spullen weg en als iets kapot valt moet je kunnen denken: achja, het blijft maar spul.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat elk huis van een hondenbezitter continu vies is en alles kapot gaat, maar de mogelijkheid is er dus wel. Daartoe moet je bereid zijn.
En een puppy is super lief en leuk, maar het bijt in alles, luistert nog niet want dat snapt ie niet, plast en poept nog in huis als je niet snel genoeg bent en wil er 's nachts ook 1 à 2 keer uit. Je slaaprust kun je vergeten.

Ik zou eigenlijk nog helemaal geen hond nemen, maar eerst even meekijken met het nestje puppies en de fokster vragen hoe en wat en of je mee mag met de bulldog uitlaten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:51

Nou, nou overdrijven is ook een vak hè! Wij hebben thuis een labrador, als puppy hadden we deze in onze oude babybox met een mand en kranten, als wij niet thuis waren of 's nachts was ze daarin (of buiten in de ren waarbij we ook nog een extra stukje op het gras hadden afgezet voor poepjes en plasjes) en eventuele poepjes en plasjes werden op de kranten gedaan. Dus dat het overal poept en plast vind ik wat overdreven. Ook het bijten hebben we met onze pup nooit meegemaakt, zorg gewoon voor voldoende speeltjes/bijtdingen dan heb je nergens last van.

Niks is er bij ons ooit kapot gegaan door de hond, ook niet van de salontafel afgeslagen met de staart en ook geen kerstballen uit de boom oid. En wat vies betreft, ja er liggen regelmatig haren en er moet regelmatig gestofzuigt worden, daarnaast als het buiten modderig is en ze komt binnen zijn er wel eens sporen, maar die zijn zo weer uitgeveegd.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:51

Ik zeg ook dat het kán zijn dat die dingen gebeuren. En als het je eerste hond is, dan maak je fouten en gebeuren die dingen dus sneller.
Is niet erg, maar als er geen krassen op het laminaat mogen komen, weet ik niet hoe blij moeders is met een eventuele plas op het laminaat of dat er een glas kapot valt op het laminaat oid.

Heb je al ervaring met pups zindelijk maken, het alleen zijn aanleren ed dan zul je daar minder tot geen problemen mee hebben.
En nou is een labrador iets makkelijker in die dingen dan een american bulldog.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:55

Als je moeder daarover al miept. Zou ik geen hond nemen hoor, die maken meer vies en kapot dan wat krasjes op de laminaat.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 08:47

Ik zou geen hond nemen als je moeder zo zuinig is op haar spulletjes, puppies willen nog wel eens hun tandjes ergens inzetten... Plassen en poepen nog weleens in huis (afhankelijk hoe goed je erop let bij een pup). Ze gaan verharen, lopen met vieze poten naar binnen etc etc. Als je huisdieren neemt moet je er goed over na denken of je dit allemaal wilt en anders niet doen, wordt het een grote ergenis en hondje wordt tenslotte de dupe....