Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laura_x_ schreef:Heb je een foto van zijn hok? Als ik het goed begrijp, mag hij ook in huis rondlopen?
Ik zou hem laten castreren en na een aantal weken naar een opvang gaan. Daar zitten heel veel vrouwtjes die wachten op hun grote liefde en de medewerkers helpen je in de meeste opvangen met koppelenMocht je meer informatie willen, mijn pb box staat open. Ik zit in een een soortgelijke situatie.
Dimphyl schreef:maar lees ik het goed dat hij 4 bakjes eten krijgt? + wortelen en hooi?
4 bakjes.. hoe moet ik dat voor me zien?
want dat lijkt me toch echt véel te veel.. het belangrijkste eten voor een konijn is het hooi, + groenvoer. het (meng)voer is eigenlijk niet meer dan 'kracht' voer zoals je dat ook aan paarden kunt geven. als hij daar dus 4 bakjes per dag van krijgt.. is net alsof jij 4 marsrepen, 4 blikjes energiedrank per dag drinkt..
Dit even onder voorbehoudt, aangezien ik niet precies snap hoe je het bedoelt, is het 4x een paar korrels, is het 4 x per week .. ?
Maar waarom heeft het konijn geen maatje? daar wordt hij echt een stuk vrolijker van hoor!!
**edit, zie nu dat het 2x voer, 2x water is. dan nog een beetje veel denk ik? zijn dit de 'konijnenvoerbakken' zoals je die meestal ziet? en hoevaak worden ze gevuld? hier kregen mijn 2 konijnen elke dag één handje voer.. en die deden het er super op.

Laptopmuis schreef:Hoe je het ook bekijkt. Als er een konijn bijkomt moet het eigen mannetje eerst gecastreerd worden en dat kosten ongeveer 45 euro.
Dan moet je nog een geschikt vriendinnetje vinden.
Dat kan van gratis (zonder hulp) - 20 euro in het asiel (met hulp).

)