Konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:44

marktplaats

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 22:44

Trouwends sommige mensen zijden dat mijn hok zoiezo groot genoeg zou zijn is dit ook zo?

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 22:45

Maar op marktplaats staat echt vet weinig

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:45

Nee dat is niet zo, je konijn kan hier geen sprintje trekken.

Roselie

Mijn konijen hebben alleen een hok en een losse ren. Daar laat ik ze dagelijks in(dat ren wat je hier boven liet zien met die pennen die je in de grond moet steken)

saskiakefie

Hoeveel wil je uitgeven aan een ren?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:47

Mijn tip, ga eerst sparen voor een ren :) Bovenstaande (overdekte) ren is een mooi voorbeeld van hoe je zonder al teveel geld uit te geven een mooie veilige huisvesting kan maken. En meestal kunnen deze rennen gewoon aan het hok gekoppeld die je nu hebt. Zooplus heeft ook een mooie (trixie tinnen ren). Misschien dat je op marktplaats iets moois kan vinden voor weinig geld? Hou er rekening mee dat een koppel konijnen minimaal 2 vierkante meter nodig hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:55

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:59

Zelf gaas en hout kopen is vaak veel voordeliger en kan je het zo groot maken als je wilt.

Castreren kost vanaf ca. 50 euro afhankelijk van de grote van het konijn. Mijn 3 kg konijn koste 80 euro

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 14:39

Jamaar wij zijn hier niet zo handig hahaa

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:20

Mijn tip: Marktplaats in de gaten houden. Zelf hebben we dus een opvang en we krijgen vrij vaak ook hokken, rennen en andere dingen erbij. Dit verkopen we meestal via marktplaats. Ik zag pas zo'n ren (met zo'n panelen) van een cavia-opvang erop staan voor 5 euro. Een koopje dus. Ook zo'n houten rennen of overdekte rennen heb je zeker tweedehands. Maar je moet marktplaats dan goed in de gaten houden want goedkope dingen zijn zo weg.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:31

Je kan toch gewoon die ren aan 1 kant openlaten, onderste deurtje van je hok open en met een aantal ijzerdraadjes de ren ervoor vastzetten?
Kun je 's nachts het deurtje dicht doen en kunnen ze overdag lekker rennen!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:48

Sparen dan maar, voor een ren. Ik vind je hok wel erg krap voor één konijn, laat staan voor 2 konijnen.
Castreren is gemiddeld 50 euro, met uitschieters naar boven en naar beneden.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:53

coulash schreef:
Je kan toch gewoon die ren aan 1 kant openlaten, onderste deurtje van je hok open en met een aantal ijzerdraadjes de ren ervoor vastzetten?
Kun je 's nachts het deurtje dicht doen en kunnen ze overdag lekker rennen!

Probleem is, dat het hok van TS eigenlijk wel heel klein is om een koppel in op te sluiten. Voor 1 konijn zou het nog kunnen als ze overdag een ren hebben, maar grote kans dat er spanningen ontstaan bij een koppel als ze in een klein hok moeten zitten. Wat dan wel een optie is, is om je bestaande hok met een klein (overdekt) rennetje aan de voorzijde groter te maken zodat ze 24/7 ruimte hebben om elkaar te ontlopen. En dan zou je voor overdag wel die goedkope hekjes uit je OP kunnen gebruiken. Maar let dan wel goed op of ze niet ontsnappen want sommige konijnen zijn er zo uit. Weet niet of je een afgesloten tuin hebt?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:31

Deze ren stond op marktplaats te koop voor 10 euro:
Afbeelding

Zijn dus zeker wel goedkope rennen te vinden :).

Zal je de link pb-en, weet niet of het bij je in de buurt is namelijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:59

als je de castratie van een konijn veel te duur vind en je nu een voedster hebt dan zou ik gewoon zoeken naar een gecas. ram die gratis af te halen is bijv. Da hoef je hem niet meer te laten helpen.
qua rennen idd MP in de gaten houden ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:06

overigens stel dat je een hok heb waar ze onderdoor kunnen dan is het een kwestie van daar gaas spannen (zal nooit lang zijn) en dan de rekjes die jij op de foto zette aan de zijkanten van het hok vast zetten. Goed en stevig gaas erover heen en alleen overdag daar toegang tot geven bijv. Mijn eerste konijnen hebben jaren ongeveer zo geleeft alleen had ik geen panelen maar een rol gaas van 1 meter hoog en wat palen de grond in en dan net onder de grond ook gaas en dit vast gemaakt aan het gaas aan de zijkanten. Eenvoudig een stevige ren en het hok aan de buitenkant van de ren gezet gat in het gaas geknipt en zo leefden ze (met eventueel een net over de ren heen).

Zeer oude ren, de aller eerste:
Afbeelding

de nieuwere versie:
Afbeelding

en tegenwoordig een grote hondenkennel maar dat red je niet met een paar 10tjes ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:52

dierenfan schreef:
als je de castratie van een konijn veel te duur vind en je nu een voedster hebt dan zou ik gewoon zoeken naar een gecas. ram die gratis af te halen is bijv. Da hoef je hem niet meer te laten helpen.

Dan kun je goed zoeken, dat zijn de echte uitzonderingen: ik ben het zelf nog nooit tegengekomen. Je zou opvangen bij langs kunnen gaan? Die vragen meestal een bijdrage rond de 30-40 euro voor een gecastreerde ram. Ik zou wel eerst je huisvesting in orde maken, voordat je een vriendje gaat zoeken. ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:53

Laura_x_ schreef:
dierenfan schreef:

Dan kun je goed zoeken, dat zijn de echte uitzonderingen: ik ben het zelf nog nooit tegengekomen. Je zou opvangen bij langs kunnen gaan? Die vragen meestal een bijdrage rond de 30-40 euro voor een gecastreerde ram. Ik zou wel eerst je huisvesting in orde maken, voordat je een vriendje gaat zoeken. ;)

Staan best veel gecastreerde rammen gratis op mp, maar wel met voedster meestal.
Wij krijgen ook wel eens gecastreerde rammen,.. omdat we zelf niet castreren gaan die ook voor 15 euro p.s. weg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:05

Tja.... mensen die hun ram kwijt willen hebben ook wel door dat gecastreerde rammen sneller weg zijn.. ik zou er iig niet zo direct van overtuigd zijn dat als er gecastreerd bij staat dat het dan ook daadwerkelijk zo is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:39

3 gaaspanelen van de gamma, 30 euro. Aan je hok koppelen, fruitnet erover en je hebt voor 35 euro een ren van, 1.50x1.50x1.50. En anders gewoon een rol gaas, kijk wel uit of je gravers hebt.