Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:34

Ja maar t was een reactie op. Maar neem aan dat TS dat nu wel weet getuige het topic. :P

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:39

Hhilde schreef:
Kun je niks aan doen? Ehh.. Je controleert zelf het geslacht ook toch? Als iedereen dat nou gewoon deed (een halve minuut van je tijd) zouden we niet met zo'n enorm konijnenoverschot zitten.

Konijnenoverschot, paardenoverschot, name it. TS vind dr baby-konijntjes leuk. Waarom ben je in hemelsnaam verplicht om als je 2 van zulke dieren komt nog extra het geslacht te gaan controleren, er is toch gezegd tegen TS welke geslachten ze hadden.. (gehad zouden moeten hebben :') )? Ik als konijnleek had dat ook niet gedaan hoor. Ik wist ook niet wat voor geslacht mijn vogel had, tot het eieren ging leggen :Y)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:41

@Chaos: Haha ja dat denk/hoop ik ook wel :P

Hoop niet op een tweede nestje...maar dat zien we snel genoeg.
Ik zou wel even kijken naar op welke leeftijd ze gescheiden moeten worden ;)
Anders zit je straks idd net 120 nijnen...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:43

YamaSaki schreef:
Ik denk dat het voor ts was bedoeld ;)

Ow, pardon, ha, ha.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:45

Mijn broertje kocht ooit 2 voedsters.
Toen bleken dat de konijnen er nog een leuke hobby bij hadden, dus ik heb ze maar eens op de kop gedraaid en van onderen bekeken.
Het zijn gewoon beide mannetjes!
Echt ik koop geloof ik nooit nog een konijn zonder er zelf onder te kijken.
Maar hoef eerst geen nieuwe nijnen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 01:07

Agh een tweede nestje is van harte welkom. Een inrichting voor gehandicapte willen ze maar al te graag hebben, de vrouwtjes dan dus die breng ik met alle liefde daarheen. :) de mannetjes vinden ook wel een plekje. Tot die tijd is de tuin groot genoeg voor minimaal 50 reuzen. Ik vind het geen probleem zolang moeder konijn ze zelf voed.

Vind ze wel leuk hoor! :)

Ben net weer even kijken maar ze liggen heerlijk onder het stro en pluis.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:36

Dat scheelt!
En leuk voor de gehandicapten die vinden dieren altijd prachtig! :)
Fijn dat de dames iig ergens heen kunnen :)
Maar een tweede nestje is misschien wat veel voor mama ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:49

Ik zou er niet zo makkelijk over denken als ik jou was. Als je ze allemaal kwijtraakt heb je mazzel. Uberhaupt is er al een overschot, maar grote konijnen zijn nog minder in trek.

Uuuh.... zussen samen gaat vaak goed... tot het moment van puberen. De kans dat het goed blijft gaan is klein. Dus vind het niet verstandig om alle vrouwtjes dan maar samen weg te doen. Zou een beetje naar zijn als er gevechten zouden ontstaan, voor de gehandicapten ook geen pretje om te zien :n

Amburtjoz: Omdat er al zat mensen zjn die teveel dieren fokken, waardoor het overschot is ontstaan. Dan mag je je als zogenaamde dierenliefhebber wel zelf inlezen. OF ga naar een opvang om de geslachten te laten controleren.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:00

Ik had mijn konijn ook gecontroleerd toen ik het kreeg. Het was donker oké, maar dat ik bij een volwassen konijn geen balletjes voelde, daar schaam ik me nu wel over. Meneer zit nu alleen, zijn vriendinnetje is aan het hemelen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:05

Waren de balletjes wel ingedad?
Anders is t wel een...tja... :+ ....actie

MssPoseidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:12

Inderdaad niet te makkelijker erover denken. Het is allemaal heel leuk lief schattig enzo, maar voor je het weet heb je een berg. Voor moeders echt niet gezond. Konijnen mogen max 3 nestjes per jaar krijgen. En 2 achter elkaar is echt teveel voor moederkonijn. En raak ze eens kwijt. Daarbij.. het is bijna kerst.. weet aan wie je ze verkoopt!! Al zou dit voor jou niet van toepassing zijn omdat ze nog maar net geboren zijn, en dus over een 8tal weken pas weg mogen. Laat vadertje castreren en zet ze als de jongen van de moeder af zijn weer gezellig bij elkaar.

Overigens wil ik op air even reageren, ik zie en hoor heel vaak dingen over konijnen zusters. Dit zou niet goed gaan. Ik heb 5 stellen zusters bij elkaar zitten (ongeholpen) van jongs af aan, geen enkel probleem gehad. Overigens had ik met het koppeltje broertje-zusje wel problemen. Broertje (en ja gecastreerd.. -_-) ging ineens vechten met zusterlief en heb ik dus uit elkaar moeten halen. Ik mocht blij zijn dat ik erbij was, want anders had zusterlief het niet overleefd.. Ik word eerlijk gezegd een beetje moe (niks op jou air, maar op de reacties overal op internet) dat zus-zus niet zou gaan, en broer-zus perfect zou gaan. Dit ligt echt aan de konijnen zelf, hoeveel ruimte ze hebben, of ze voldoende eten krijgen (dus niet hoeven te vechten om eten) en of ze het met elkaar uit kunnen houden. De ene keer klikt het, de andere keer niet. En hier kom je alleen achter door het te proberen. Lukt het niet, dan lukt het niet en haal je ze uit elkaar. Maar zeker bij een grote groep konijnen is ruimte echt cruciaal. Ze moeten elkaar kunnen ontwijken mocht dat nodig zijn. Hierbij is het ideale dat ze zelf hun beste vriendinnetje uit kunnen zoeken.
Laatst bijgewerkt door MssPoseidon op 16-12-12 02:16, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 02:16

Ik heb de ballen verstand niet van konijnen hoor. Vind ze leuk, geef ze eten, geef ze een schoon hok een knuffel en een aai, maar voor de rest huppelen ze lekker in de tuin en maaien ze het gras. Ze waren meer voor me broertjes bedoeld, maarja..

Ze hebben hier een hok van 1,30 lang en 80/90cm diep, en ze hebben allebij een eigen voerbak en drinkfles, en op de beneden verdieping nog gras, en heb ze eigenlijk nog nooit zien vechten oid.

Vind dat er een beetje vreemde reacties geplaatst worden... Als ze tege mij zeggen t zijn twee mannetjes heb ik zoiets ik van "best, doe mij die maar"..

En bij de gehandicapten lopen ook alle zusjes van die van mij incl. de moeder, en ze willen deze ook met open armen ontvangen, dus waarom niet?
Zo lang ze niet in een pan eindigen vind ik het prima. :)

MssPoseidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:19

1.30 lang, en 80/90 cm diep voor 11 vlaamse reuzen vind ik aan de kleine kant sorry. Misschien is het verstandig om even een hok bij te lenen? Hebben ze een ren waar ze vrije uitloop hebben? Want dan zou het ideaal zijn namelijk, dan zet je er gewoon een aantal hokken in van die maat. Maakt mij niet uit wat je van de rest van de reacties vind, maar alles wat ik zeg is niet aanvallend bedoeld, ik geef alleen tips voor je. Je wilt zelf ook het beste voor je konijntjes neem ik aan?

Edit: Hoeveel konijnen hebben ze nodig bij die zorginstelling dan? Want op een gegeven moment gaan ze ook nee zeggen natuurlijk.. dan zitten ze vol.
Laatst bijgewerkt door MssPoseidon op 16-12-12 02:22, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 02:21

Ze hebben de hele tuin voor hun alleen, ze gaan alleen snachts naar binnen voor de vossen.
En ze gaan echt niet met 11 stuks in dat hok zitten hoor :') dat is al geregeld.

MssPoseidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:23

Oke helemaal super. Maar wat doe je nu dan, nog een nestje of haal je het mannetje er (wijs) vanaf? En wanneer komen de foto's? Ben wel heel benieuwd :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:25

Voor de vossen? o_O
Hoop dat ze een huisje vinden, maar idd niet als koppeltje dame+dame weg doen, krijg je ruzie mee later.
;)
(heb k hier ook gehad met moeder en dochter)

@MssPoseidon: mannetje is al weg bij de dame ;)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 02:25

Mannetje zit al in een ander hok. En gaat maandag naar de DA. Wou eigenlijk de DA hierheen laten komen om de baby's the checken maar hij heeft het druk..

Als er nog een nestje aankomt, komt er nog een nestje, ik mag er zelf 4/5 houden.. En heb nu al vrij veel mensen die graag een groot konijn willen en juist geen dwerg. :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:28

Klinkt goed, maar let je wel op de koppels die je maakt ;)
En die ventjes moeten dan ook langs de DA, want 4-5dames bij elkaar is geen goed idee ;)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 02:30

Haha nee, maar die gaan ook zsm weg. :)
Bij die gehandicapten hebben ze een hele konijnenspeeltuin en volle aandacht.

MssPoseidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:33

Moeder dochter is ook eenander verhaal als zus-zus ja. Ik heb ook gehad dat moeder en dochter gingen vechten (al is moeder dan ook een behoorlijk nonsociaal konijn, die moet ik ook alleen houden want elk ander konijn wat in haar buurt komt slacht ze af) Maar met zus-zus combinaties heb ik nooit problemen ondervonden. Het is echt even passen en meten en het juiste koppeltje bij elkaar krijgen. Het is goed te doen, 2 vrouwtjes bij elkaar houden.

Vind dat je het goed geregeld hebt, dat je nu al zoveel mensen heb gevonden voor een konijn. Ook leuk dat je er 4/5 mag houden, altijd gezellig een groep konijnen in je tuin :) hoop dat er rust en vrede blijft in de groep.

Op het koppelen in groep kunnen dames bij elkaar, zolang er een mannetje bij zit om de vrede te bewaren (als mannetje dat doet in ieder geval)

Zover ik weet kunnen groepen met mannetjes en een vrouwtje ook.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:35

Ben benieuwd haha.
Trouwens zijn 4-5ventjes ook geen goed idee ;)
Een beetje balanceren
Anders goed informeren en rondvragen wat je t beste kunt doen.
Gecastreers ventje + dame is ideaal en het minste vecht risico :)
Maar idd een vent om de rust te bewaren is altijd fijn, en die vent heb je al :D

Btw wel je ventje nog even apart houden na de castratie, maar dat zal de DA nog wel zeggen ;)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:52

hahaha jeetje het zal je maar gebeuren zeg! :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:19

Ik ben wel benieuwd straks naar foto's als ze rond gaan hobbelen door de tuin :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:26

Pff wat een reacties allemaal, zo te horen mogen we blij zijndat dit ongelukje bij TS gebeurde, want vind dat ze er ontzettend zorgzaam en goed mee om gaat. Wel foto's plaatsen hoor, fantastisch die vlaamse reuzen :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:28

Typisch een geval van slechte kennis over konijnen. Als je het geslacht goed had laten controleren bij een dierenarts dan was je erachter gekomen dat de een geen knul is. Bovendien gaan twee rammen bij elkaar bijna altijd gruwelijk mis!! Snel je ram laten castreren en weghalen bij de voedster. Wat ga je met de negen jongen doen? Er zijn al zoveel pret nestjes konijnen en konijnen die zitten te smeken om een baasje.....