Oke, even ter duidenlijkheid. Lizey is op 9 mei gevonden door de dierenbescherming, Ik werkte daar 2x per week En kwam daar dus 11 mei, Het was toen bloedheet in dat kamertje, Zodoende heb ik met overleg met de coördinator, Haar mee naar huis genomen, Voor thuisopvang Ze staat dan nog onder de naam van de dierenbescherming. Na 2 weken had er zich nog geen eigenaar gemeld Toen pas, heb ik gezegt, mocht er niemand komen, Mag ze hier eventueel blijven.. Wij wisten het toen nog niet eens zeker, Maar omdat ze nog die operatie moest, En behandeld worden met medicijnen Moet ze in de thuisopvang blijven, Na 6 weken, hebben we pas besloten dat ze Officieel mag blijven Toen pas is er een contract getekend. En toen pas, was ze officieel van mij.
En al had haar baasje haar o zo graag gewilt, Waarom heeft ze in doe 6 weken niks laten horen? Waarom dan die verwaarlozing..
MirandaMalik
Geplaatst: 14-12-12 15:41
Femke(ll) schreef:
Hoe komt het dat je foto's van haar hebt van vroeger dan? Of ben ik heel blond?
Elegante05
Geplaatst: 14-12-12 15:41
Ben je een beetje gefrustreerd Kiki?
Hoop dat je info vind over je hondje.. Ik kan me voorstellen dat je zou willen weten wat er met haar gebeurd is in haar eerste 2 levensjaren... Maar denk dat je op den duur het ook moet laten rusten.. Hondje heeft het nu fijn bij jou, daar gaat het om!
Angeliquee18
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 15:42
Klopt, die eerste foto is in mei gemaakt, toen ik haar net had, De 2e foto in juli, 2 maanden later..
De dierenbescherming zal het zelfde zeggen.. Hoe zie jij het dan voor je kiki? Dat de eigenaar altijd terug mag komen wanneer het hun uitkomt? Moeten de honden dan maar een half jaar lang in het asiel zitten? Wachtend of oude baasje weer terug komt..
Ik heb haar zelfs nog gekocht van de dierenbescherming Want ook ik, net zoals ieder mens, moet daar voor betalen Maar ben wel benieuwd waar je de conclusie vandaan haalt..
lonneke_
Geplaatst: 14-12-12 16:55
Ik vind het hartstikke goed dat je het hondje opgevangen hebt en met wat meer uitleg snap ik het ook helemaal. Ik hoop dat je nog wat over haar kan vinden
Wauw TS doet iets heel goeds, vangt een hondje op, besluit er na 6 weken voor te blijven zorgen, zoekt zelfs de herkomst van het hondje, en wordt vervolgens door een wildvreemde compleet door het slijk getrokken.... Damn....
TS: top wat je hebt gedaan! Ik hoop dat je wat kan vinden over de geschiedenis van je hondje!
Nou ja wat een reactie zeg, beter dan dat het dier nog 2 jaar zit. Goed bezig ts!
lucifertje
Geplaatst: 14-12-12 17:08
Laat mij raden: Kiki is boos op elk asiel in NL omdat ze vergeten zijn haar te bellen voor haar hond. Houdt je hond dan gewoon aan de lijn als je hem niet onder controle hebt, kan die ook niet achter een konijn aangaan. Tja en die die opmerking: Ik zie dat je in Alphen woont, ga wel even bellen naar het asiel. Gefrustreerd of heb je ergens behoefte aan?
TS: erg leuk hondje en goed dat je alsnog wilt zoeken. Ben alleen bang dat je niet veel zal vinden.
tja Kiki er zijn helaas slechte asielen in NL net als slechte telefoons, winkels, bedrijven, mensen, dieren, fokkers, ga zo maar door. Echter het grootste deel van de asielen is wel betrokken en wel mee levend en wel goed en netjes. Bij ons is het zelfs al zo ver dat wij een signalement vragen aan de vinder van een dier van het betreffende dier en als het dan een signalement blijkt te zijn van een dier die daar in de buurt woont en vaker op het asiel komt omdat deze hond weg loopt of die kat een bepaalde (chronische) afwijking heeft dan bellen we eerst die betreffende mensen met de hoop dat ze op nemen en het dier daadwerkelijk van hun is zodat ze geen onkosten extra hebben.
Echter elke opvang en elke dierenambulance werken weer anders.
jackyline
Geplaatst: 14-12-12 17:16
Het kan opzich hoor dat iemand zijn hond kwijt is ...en ja het dan niet weet. Echt je verbaasd je nergens meer over als je eens op de dierenambu gewerkt hebt.
Ik werkte bij de dierenambulance en hadden een jack ergens opgehaald die gevonden was. Paar weken later belde de zoon van een demente man dat hij de hond mist en zijn vader dacht dat hij er vanmiddag toch echt nog was. Maar Ts geniet van je hondje en geef haar wat ze nodig heeft. want dement of niet als je na een paar weken nog je hond niet mist is het betr voor haar dat ze nu bij jou is.
mindful
Geplaatst: 14-12-12 17:22
Wat fijn dat ze bij jou terecht kan. Is het geen rasechte Amerikaanse cocker?
Ik hou zielsveel van cockertjes, zie wel liever de Engelse versie...ze zijn zo speciaal, je moet er echt mee om kunnen
Ik vind het een geweldig ras, zo'n grappige hond in huis...een hond met humor en karakter!!
Ik zou het verleden laten rusten, zou zelfs niets te maken willen hebben met de mensen die haar gehad hebben.
Angeliquee18
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 17:34
Ik had het beter gelijk in de openingspost moeten zetten.. Dat ze eerst 6 weken als thuisopvang was, 6 weken later pas contract ondertekend, Mijn excuses..
Voor de mensen die vroegen waarom ik toen niet al heb gezocht, Ze heeft toen al 6 weken op. Verschillende sites gestaan, Om er toen achter te komen wie ze was, Net zoals alle andere honden die binnen kwamen..
Bij elke asiel werkt het inderdaad anders, Vaak gaan honden en katten ook gelijk door, De opvang zelf draait zelfs niet meer, Het is nu alleen nog maar dierenambulance post..
Maar zover ik weet, is dat als de eigenaar zich na 2 weken niet heeft gemeld, Dan mag het dier herplaatst worden, En heeft de eigenaar ook geen eigendoms rechten meer.
@ iana, Ik weet niet precies of ze een echte Amerikaanse cocker is.. De dierenarts zei toen dat er iets doorheen moet zitten, Zeker kwa vacht, dat is dun, en groeit niet echt, zoals het bij een echte cocker moet groeien Plus dat échte cockertjes vaak een iets langere snoet hebben
Ik vind dit ras ook geweldig, al zou ik ze zelf nooit uitgekozen hebben eerst, raar hé Maar nu ik lizey heb, vind ik ze zooo leuk, lekker aanhankelijk, druk, grappig..
mindful
Geplaatst: 14-12-12 17:46
hahaha, dan heeft ze duidelijk 'DE' cocker trekjes
De Engelse heeft een langere snoet maar de Amerikaanse is korter en heeft een meer krullende vacht dacht ik.
Mijne Seppe (staat in mijn profiel) heeft ook dun haar maar is rasecht, heb de ouders gezien!
Veel plezier met je gekkerd!!!
dierenfan
Geplaatst: 14-12-12 18:45
als je eenmaal voor een karakter valt van een hond dan maakt het ras niet meer uit he.
Ik ben bijv. totaal geen windhond liefhebber echter we hebben nu in het asiel een afgaanse windhond zitten en hij is zo ENORM geweldig gaaf qua karakter dat ik hem dol graag zou willen hebben. Echter heb er 2 en dat is genoeg......