Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rindin schreef:Oeh, ik ga dit volgen, mijn moeder wil misschien een RR. Ben heel benieuwd, ik ken er een paar. Ik heb nog nooit zo'n verschillend hondenras gezien; lui/sloom, hyper, met en zonder rits, verschillende kleuren. Maar tot nu toe hebben ze allemaal gemeen dat ze enorm vriendelijk zijn!
leoenpat schreef:Wat leuk TS! Het zijn echt prachtige honden, zuid afrikaans he oorspronkelijk, daar werden ze echt als waakhond gebruikt.Heb op het punt gestaan er eentje te kopen was al bij de pups gaan kijken Het is geen beginners hond, ze doen alles voor het eigen gezin, maar met te weinig kennis van honden kan dit ook niet goed gaan maar dat is bij meer rassen natuurlijk.
Ik heb 3 chi's maar anders was dit echt mijn favoriete hondenras. ben erg benieuwd naar je pups als ze er zijn.
Florenc schreef:Ik vind het echt fantastisch mooie honden. Als ik ooit een hond kan hebben, ga ik echt zwaar overwegen of het een RR. Ik ben enkel wat bang voor hun "zelfstandigheid". Ik ben border gewoon die het fantastisch vinden om te werken, te luisteren, of gewoon bij hun baas te zijn.
In welke mate mag ik een hond verwachten die geregeld oost-Indisch gewoon zijn ding doet? (en voordat hierover opmerkingen komen: ik heb ruim voldoende ervaring met honden, en ben opgegroeid met een vader die al jaren les geeft in gehoorzaamheid)

Bij mijn moeder luistert hij na 5keer iets zeggen en bij mij meestal 1 of 2 keer. 
. Haar grootte valt ons ook niet meer op, voor ons blijft ze onze pup. Nog nooit zo'n blije hond meegemaakt! Maar er schuilt één gevaar: buk je niet als ze in de buurt is, want je hebt gegarandeerd een lebber te pakken!
Hij is echt een reus, nu al groter dan een volwassen reef...
ulyse schreef:rindin schreef:Oeh, ik ga dit volgen, mijn moeder wil misschien een RR. Ben heel benieuwd, ik ken er een paar. Ik heb nog nooit zo'n verschillend hondenras gezien; lui/sloom, hyper, met en zonder rits, verschillende kleuren. Maar tot nu toe hebben ze allemaal gemeen dat ze enorm vriendelijk zijn!
Als jullie serieus geinteresseerd zijn mogen jullie tzt altijd langs komen. We wonen Drenthe, dus niet de wereld uit.
SunNDLM schreef:Hier ook een RR, een geweldige reu van nu 8 maanden.Hij is echt een reus, nu al groter dan een volwassen reef...
De onze kan goed luisteren wanneer hij alleen is en in zijn vertrouwde omgeving. Op het strand of met andere honden is hij nog erg afgeleid maar dat is op zijn leeftijd ook niet zo gek.
Hij vind het heerlijk hier op de boerderij, hele dag buiten spelen, de kippen treiteren en mollen zoeken, behalve nu, nu is de bank vele malen aantrekkelijker en animal planet is zeer interessant. Ongelooflijk veel energie en looplust, haalt met gemak mijn paard in wanneer ik een volle rengalop inzet!
Nog nooit kwaad in hem gezien en krijg altijd te horen dat hij de uitstraling heeft van een 'oude goedzak'.
Enige nadelen aan hem zijn dat hij niet door heeft doe groot hij is en dus niet iedereen fan van hem is, hij bij andere honden het verschil tussen spelen en een waarschuwing niet altijd weet en zijn grootste vriend is de zwarte sloot hier in de straat ...
koenlover schreef:Ik ga ook volgen, leuk rr puppie's!
Ik heb zelf een twee jarige reu, een hele grote (55 kilo), en dat is echt een snoepje. Inderdaad wel wat eenkennig maar als vreemden hem de tijd geven uit zich zelf te komen is hij echt niet zo moeilijk. Zijn zelfstandigheid heb ik wel wat moeite mee gehad. Ik ben een echt rottweiler mens en ben gewend aan honden die graag samen werken. Mijn rr heeft dat niet, maar hij is wel enorm lief!
Trouwens, red nose heb ik nog nooit van gehoord, is dat t zelfde als liver nose?
het zullen wel de zwangerschapshormonen zijn.
ulyse schreef:koenlover schreef:Ik ga ook volgen, leuk rr puppie's!
Ik heb zelf een twee jarige reu, een hele grote (55 kilo), en dat is echt een snoepje. Inderdaad wel wat eenkennig maar als vreemden hem de tijd geven uit zich zelf te komen is hij echt niet zo moeilijk. Zijn zelfstandigheid heb ik wel wat moeite mee gehad. Ik ben een echt rottweiler mens en ben gewend aan honden die graag samen werken. Mijn rr heeft dat niet, maar hij is wel enorm lief!
Trouwens, red nose heb ik nog nooit van gehoord, is dat t zelfde als liver nose?
haha ja ik had het al gezien, maar ik kon het niet meer wijzigen. De moeder van vaderskant heet Lady in Red en heeft een livernose, vandaar dat ik aan een rode neus dachthet zullen wel de zwangerschapshormonen zijn.
ik hoop maar heel hard dat er tussen de pups geen livernose reutje zit, want dan word t heel moeilijk om me in te houden
) Laatst heeft er wel heel lang een liver nose teefje op marktplaats gestaan, maar mijn teef is niet zo leuk met andere teven. Maar verder zie je ze niet veel.