Rhodesian ridgeback, we krijgen puppy's.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: Rhodesian ridgeback, we krijgen puppy's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:12

Dat zou idd kunnen, daar voldoen igg twee die ik ken aan. Maar ken er ook 2 die binnen sloom, buiten sloom zijn :P

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:42

Lusitano schreef:
Ulyse, je hebt een ridgeback en een huiskamer met en-suite deuren? Ik ben jaloers..... :D

En we hebben ook nog een houtkachel, weet je hoe blij onze Benz daarmee is? :brr: :D Dan heb je er de hele dag geen hond aan :Y)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:44

rindin schreef:
Oeh, ik ga dit volgen, mijn moeder wil misschien een RR. Ben heel benieuwd, ik ken er een paar. Ik heb nog nooit zo'n verschillend hondenras gezien; lui/sloom, hyper, met en zonder rits, verschillende kleuren. Maar tot nu toe hebben ze allemaal gemeen dat ze enorm vriendelijk zijn!

Als jullie serieus geinteresseerd zijn mogen jullie tzt altijd langs komen. We wonen Drenthe, dus niet de wereld uit.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 12:47

leoenpat schreef:
Wat leuk TS! Het zijn echt prachtige honden, zuid afrikaans he oorspronkelijk, daar werden ze echt als waakhond gebruikt.Heb op het punt gestaan er eentje te kopen was al bij de pups gaan kijken Het is geen beginners hond, ze doen alles voor het eigen gezin, maar met te weinig kennis van honden kan dit ook niet goed gaan maar dat is bij meer rassen natuurlijk.
Ik heb 3 chi's maar anders was dit echt mijn favoriete hondenras. ben erg benieuwd naar je pups als ze er zijn.

Klopt leoenpat, het zijn africaanse leeuwenvechters en staan prima hun mannetje als het gaat om erfbewaking. In onze omgeving is geen leeuw meer te zien, Benz doet heel goed haar werk O:)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:51

Wij hebben ook een ridgeback, geweldige hond!
Hier ook een prima bewaker. :)

Als er ergens in huis maar een straaltje zon is, gaat ze er al in staan.
Ze zou het liefste de hele dag tegen de kachel willen liggen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:00

Ik vind het echt fantastisch mooie honden. Als ik ooit een hond kan hebben, ga ik echt zwaar overwegen of het een RR. Ik ben enkel wat bang voor hun "zelfstandigheid". Ik ben border gewoon die het fantastisch vinden om te werken, te luisteren, of gewoon bij hun baas te zijn.
In welke mate mag ik een hond verwachten die geregeld oost-Indisch gewoon zijn ding doet? (en voordat hierover opmerkingen komen: ik heb ruim voldoende ervaring met honden, en ben opgegroeid met een vader die al jaren les geeft in gehoorzaamheid)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 13:06

Florenc schreef:
Ik vind het echt fantastisch mooie honden. Als ik ooit een hond kan hebben, ga ik echt zwaar overwegen of het een RR. Ik ben enkel wat bang voor hun "zelfstandigheid". Ik ben border gewoon die het fantastisch vinden om te werken, te luisteren, of gewoon bij hun baas te zijn.
In welke mate mag ik een hond verwachten die geregeld oost-Indisch gewoon zijn ding doet? (en voordat hierover opmerkingen komen: ik heb ruim voldoende ervaring met honden, en ben opgegroeid met een vader die al jaren les geeft in gehoorzaamheid)

oefff.. haar zelfstandigheid heeft in beginsel ons grijze haren bezorgd. Ze zijn zo super intelligent, we liepen steeds achter de feiten aan. Het is een kwestie van volhouden en nu ze ouder wordt is haar zelfstandigheid eerder een kracht dan een tekortkoming.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:19

Ook hier een RR fan !!
Wij zijn heel blijmet onze Jelle , het is een beer van een hond en sommige mensen lopen liever een straatje om als je zien aankomen maar ikzelf zie zijn formaat niet zo meer .
Meneer is heel lief voor alles wat binnenkomt (en dat is nogal wat de hele dag door ) , en als je veel geluk hebt en meneer denkt dat het de moeite waard is staat hij zomaar voor je op ook hahahaha zoniet dan trekt hij even een ooglid op om te keuren en maft weer verder .
Kinderen is GEZELLIGHEID en wat is nou leuker om middenin een berg lego te liggen of tussen de auto`s .
Als je de tv wil verzetten als hij ervoor staat dan heb je pech want hij is te groot en de afstandsbediening kan gaan contact maken met de tv hahahah
Zit je in de zetel dan snuffelt hij in je nek en zodra je ook maar iets probeerd te doen op grond niveau dan kan je er donder op zeggen dat meneer in je gezicht staat te lebberen .
Verder kunnen de kids rustig alle deuren enzz oplen laten staat hij weet dat hij er niet uit mag en zal dit dus ook niet doen .
Hij rent harder dan ik kan fietsen en ganzen ........ tja das lollig natuurlijk om die op te jagen .
Verder is het een zachtaardige lobbes die niet van kou en regend houd , het liefst in de verwarming gaat zitten en in zijn bech zelf de dekens over zich heen trekt .
Wij hebben een Reu en buiten wat reuen gedrag mbt tot andere reuen geen problemen .

@ulyse ja oost -indisch doof zijn ze regelmatig en dat is best vervelend , als die van ons iets in zijn neus heeft om op te jagen een konijn ,hert ,gans ,zwaan ,e.d daan gaat ie ...
Laatst bijgewerkt door Grooming_Mom op 12-12-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:26

Wat leuk om te lezen allemaal.
'onze' rr (is bij mijn ouders gebleven toen ik het huis uit ging) houdt ook niet van kou, slaapt het liefst, maar voor een wandeling is hij wel in. S avonds krijg je hem met moeite naar buiten voor te plassen. :7
En heel eigenwijs. Als mijn vader iets van hem wil dan gaapt hij. := Bij mijn moeder luistert hij na 5keer iets zeggen en bij mij meestal 1 of 2 keer.
Als mijn dochter op de grond aan het spelen is gaat hij midden op het Kleed liggen. :+
Wij hebben ook een reu, andere reuen doen hem niks. We waren 1 keer gaan wandelen met de honden van mijn schoonouders die niks van andere reuen willen weten, maar mailo accepteerde hij.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:24

Die van ons is absoluut niet oostindisch doof gelukkig! We hebben haar 1 keer goed moeten corrigeren toen ze achter een stel eenden aan ging en niet meer luisterde, dat is alles. Meestal is ze al omgedraaid en met een blije kop naar je op weg, voordat je het fluitje af hebt. Ze is erg blij als je op haar fluit en ze "mag" komen :). Haar grootte valt ons ook niet meer op, voor ons blijft ze onze pup. Nog nooit zo'n blije hond meegemaakt! Maar er schuilt één gevaar: buk je niet als ze in de buurt is, want je hebt gegarandeerd een lebber te pakken!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:37

Hier ook een RR, een geweldige reu van nu 8 maanden. <3 Hij is echt een reus, nu al groter dan een volwassen reef...
De onze kan goed luisteren wanneer hij alleen is en in zijn vertrouwde omgeving. Op het strand of met andere honden is hij nog erg afgeleid maar dat is op zijn leeftijd ook niet zo gek.
Hij vind het heerlijk hier op de boerderij, hele dag buiten spelen, de kippen treiteren en mollen zoeken, behalve nu, nu is de bank vele malen aantrekkelijker en animal planet is zeer interessant. Ongelooflijk veel energie en looplust, haalt met gemak mijn paard in wanneer ik een volle rengalop inzet!
Nog nooit kwaad in hem gezien en krijg altijd te horen dat hij de uitstraling heeft van een 'oude goedzak'.
Enige nadelen aan hem zijn dat hij niet door heeft doe groot hij is en dus niet iedereen fan van hem is, hij bij andere honden het verschil tussen spelen en een waarschuwing niet altijd weet en zijn grootste vriend is de zwarte sloot hier in de straat ... :(

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:47

ulyse schreef:
rindin schreef:
Oeh, ik ga dit volgen, mijn moeder wil misschien een RR. Ben heel benieuwd, ik ken er een paar. Ik heb nog nooit zo'n verschillend hondenras gezien; lui/sloom, hyper, met en zonder rits, verschillende kleuren. Maar tot nu toe hebben ze allemaal gemeen dat ze enorm vriendelijk zijn!

Als jullie serieus geinteresseerd zijn mogen jullie tzt altijd langs komen. We wonen Drenthe, dus niet de wereld uit.

Ooohw, wij in Groningen, dus dat is prima te behappen. Wanneer staat het allemaal te gebeuren?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 14:50

Wat leuk dat jullie zo tevreden zijn over de Rhodesian Ridgeback.
Ik ben een site aan het maken om de dracht bij te houden, foto's te plaatsen enz... het is zo leuk om daar mee bezig te zijn.
Volgende week laten we een echo maken

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:51

Oh, ben benieuwd. De site ga ik zeker volgen! Heb je foto's van de ouders?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 18:30

rindin schreef:
Oh, ben benieuwd. De site ga ik zeker volgen! Heb je foto's van de ouders?

De vader van Benz van de Sikkenhoeve is Kobus van Nysalaland Google maar even.
Afbeelding Dit is een volle zus en lijkt ook sprekend op Vera van de Sikkenhoeve.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 19:00

SunNDLM schreef:
Hier ook een RR, een geweldige reu van nu 8 maanden. <3 Hij is echt een reus, nu al groter dan een volwassen reef...
De onze kan goed luisteren wanneer hij alleen is en in zijn vertrouwde omgeving. Op het strand of met andere honden is hij nog erg afgeleid maar dat is op zijn leeftijd ook niet zo gek.
Hij vind het heerlijk hier op de boerderij, hele dag buiten spelen, de kippen treiteren en mollen zoeken, behalve nu, nu is de bank vele malen aantrekkelijker en animal planet is zeer interessant. Ongelooflijk veel energie en looplust, haalt met gemak mijn paard in wanneer ik een volle rengalop inzet!
Nog nooit kwaad in hem gezien en krijg altijd te horen dat hij de uitstraling heeft van een 'oude goedzak'.
Enige nadelen aan hem zijn dat hij niet door heeft doe groot hij is en dus niet iedereen fan van hem is, hij bij andere honden het verschil tussen spelen en een waarschuwing niet altijd weet en zijn grootste vriend is de zwarte sloot hier in de straat ... :(

Heb je een foto van hem? Tot een jaar of 4 was onze hond ook een beetje lomp. Daarna werd dat een stuk beter.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:06

Ik ga ook volgen, leuk rr puppie's!

Ik heb zelf een twee jarige reu, een hele grote (55 kilo), en dat is echt een snoepje. Inderdaad wel wat eenkennig maar als vreemden hem de tijd geven uit zich zelf te komen is hij echt niet zo moeilijk. Zijn zelfstandigheid heb ik wel wat moeite mee gehad. Ik ben een echt rottweiler mens en ben gewend aan honden die graag samen werken. Mijn rr heeft dat niet, maar hij is wel enorm lief!

Trouwens, red nose heb ik nog nooit van gehoord, is dat t zelfde als liver nose?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 20:01

koenlover schreef:

Ik heb zelf een twee jarige reu, een hele grote (55 kilo), en dat is echt een snoepje. Inderdaad wel wat eenkennig maar als vreemden hem de tijd geven uit zich zelf te komen is hij echt niet zo moeilijk. Zijn zelfstandigheid heb ik wel wat moeite mee gehad. Ik ben een echt rottweiler mens en ben gewend aan honden die graag samen werken. Mijn rr heeft dat niet, maar hij is wel enorm lief!

Trouwens, red nose heb ik nog nooit van gehoord, is dat t zelfde als liver nose?

haha ja ik had het al gezien, maar ik kon het niet meer wijzigen. De moeder van vaderskant heet Lady in Red en heeft een livernose, vandaar dat ik aan een rode neus dacht :D het zullen wel de zwangerschapshormonen zijn. :Y)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:05

oeh leuk , mijn instructrice van de club heeft ook RR's 3 stuks. vind het hele leuke honden. Ben benieuwd naar je pups :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:07

ulyse schreef:
koenlover schreef:

haha ja ik had het al gezien, maar ik kon het niet meer wijzigen. De moeder van vaderskant heet Lady in Red en heeft een livernose, vandaar dat ik aan een rode neus dacht :D het zullen wel de zwangerschapshormonen zijn. :Y)

Oh dan snap ik 't :+ ik hoop maar heel hard dat er tussen de pups geen livernose reutje zit, want dan word t heel moeilijk om me in te houden :D

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 21:19

Livernose pups zijn erg gewild. Het gen komt alleen via de vaderskant binnen. De pups zullen wel drager worden en wie weet zitten er een paar pups tussen met een livernose.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:02

Kan ik me voorstellen, ze zijn ook zo mooi (vind ik, mijn vriend vind t echt lelijk maar hij heeft al een met een zwarte neus dus mag niks zeggen ;) ) Laatst heeft er wel heel lang een liver nose teefje op marktplaats gestaan, maar mijn teef is niet zo leuk met andere teven. Maar verder zie je ze niet veel.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 08:10

We wachten in spanning af. Volgende week vrijdag hebben we een echo.
Dan weten we zeker dat ze puppy's bij zich draagt

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:02

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 14:02

Sundnldm, Hij houdt in ieder geval van gezelligheid.