Hond laat stink scheten ( jack russel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Hond laat stink scheten ( jack russel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:09

op aanraden stront van straat eten het is een teken dat je hond toch iets tekort komt? daar zou ik eerst naar gaan kijken ipv stront laten eten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:13

StalNollie schreef:
op aanraden stront van straat eten het is een teken dat je hond toch iets tekort komt? daar zou ik eerst naar gaan kijken ipv stront laten eten

_O- _O- _O-

Nee joh! Hahahaha dat zou een mooie zijn! Ik zou gelijk een andere DA gaan zoeken! Hahaahaa nee ze eet stront van de straat (als ze los is en ik let niet op) en dus op aanraden van de DA ontwormen we 4X per jaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:16

De hond van mijn dochter, een Ridgeback, liet je ook wegrennen uit de kamer!!
Die kon zó stinken en nu is zij overgegaan op vers voer en is het bijna helemaal weg!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:25

Gimme_Spurs schreef:
StalNollie schreef:

_O- _O- _O-

Nee joh! Hahahaha dat zou een mooie zijn! Ik zou gelijk een andere DA gaan zoeken! Hahaahaa nee ze eet stront van de straat (als ze los is en ik let niet op) en dus op aanraden van de DA ontwormen we 4X per jaar.

oh ik dacht al namelijk

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 11:31

Wilawander schreef:
Je schrijft als pup ontwormd maar ontworm je dan nu niet meer?

Wij geven puppybrok tot 2 maanden leeftijd en dan Junior tot ca.een jaar. Ligt aan de hond wanneer deze is uitgegroeid.

Uh geloof dat dat toen elke maand moest tot de 8 maanden maar weet niet precies meer
zo stond dat op die verpakking.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 11:42

Bedankt voor de reacties :)
Ik ga eens op zoek naar ander voer ( maar die royal canin vind ik vrij duur eigenlijk)

Maar ik kan hierop uitmaken dat puppie brokken dus niet nodig zijn als een hond 12 maand is.
Ik ga eens kijken bij de boerenbond voor kenner brokken want dat vers vlees kan niet omdat ik op het moment geen vriezer heb.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:47

Gimme_Spurs schreef:
StalNollie schreef:

_O- _O- _O-

Honden eten niet altijd stront omdat ze iets te kort komen. Vaak eten ze stront van honden die een slechte brok of blikvoer krijgen. Veel daarvan kan een hond niet verteren en zit dus direct weer in de poep. Wat dus lekker ruikt voor andere honden en die willen dat dan eten.
Volgens mij is het te kort komen een fabel.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:48

mymy, kenner is ook nog eens spot goedkoop :P Natuurlijk geen goed brok. Maar als je hond het er goed op doet is dat toch prima!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:50

mymy schreef:
Wilawander schreef:
Je schrijft als pup ontwormd maar ontworm je dan nu niet meer?

Wij geven puppybrok tot 2 maanden leeftijd en dan Junior tot ca.een jaar. Ligt aan de hond wanneer deze is uitgegroeid.

Uh geloof dat dat toen elke maand moest tot de 8 maanden maar weet niet precies meer
zo stond dat op die verpakking.

Honden moeten 4 x per jaar ontwormd worden

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:51

Honden moeten niet ontwormd worden :+
Je mag je hond ontwormen. De meningen zijn daar over verdeeld.

Wij enten en ontwormen amper omdat onze hond er ook heftig op reageerd.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:00

sperziebonen helpt super tegen stink scheten!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:04

klopt 1 x in de week standaard sperziebonen voeren. schijnt erg goed te zijn heb ik meer gehoord.
honden hoeven idd niet ontwormd te worden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:17

Nee hoeven niet maar wel aan te raden. Beter geld uit geven aan wormkuren als een zieke hond van de wormen. En dat is geen pretje.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:28

Honden kunnen ook heel ziek worden van ontwormingsmiddel. Ontwormingsmiddels is gif voor de wormen en dus ook niet 100% gezond voor je hond ;)
Ontlasting laten testen en dan ontwormen als het nodig is is gezonder.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:33

Ontlasting testen is compleet zinloos helaas. Eitjes worden niet constant uitgescheden met de ontlasting ook niet bij een fikse besmetting. Het enige dat zin heeft zijn bloedonderzoeken. Heb zo al vele gevallen gezien van "schone"honden die vol zaten.

Het ligt vaak aan welke wormmiddelen je gebruikt. De goedkopere zoals Exill zie je vaak dat ze er erg ziek van worden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:48

Wij beginnen er niet meer aan. Onze hond heeft meerdere middelen gehad. En krijgt er hotspot van.
Ze kan slecht tegen: enten, wormenmiddel en spul tegen vlooien.
Wormen doen we 1x per jaar en dan houden we der vacht goed in de gaten, en zodra ze ergens krabt of bijt direct zalf er op. Voor vlooien koop ik dan wel iets als ze het heeft. En teken wij cotroleren der goed... Ze kan domweg neit tegen alle middelen er tegen dus kan ik het der moeilijk geven. Hotspot is ook niet fijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:51

Mag ik vragen welke middelen ze niet hebben kan en wat voor een ras je hebt?

Bij colliesoorten moet je soms oppassen. Verder hebben wij in de praktijk geen slechte ervaringen hiermee en heb zelf ook 4 honden. Ik gebruik meestal drontal en milbemax

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:53

Ik vind het niet gek met voer van de Jumbo.
Zelf heb ik een aantal jaar met honden gewerkt 100en zo niet meer als 1000 honden in mijn handen gehad.
Je kon degene op goedkoop voer er zo uitpikken, gátver!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:01

Wilawander schreef:
Het ligt vaak aan welke wormmiddelen je gebruikt. De goedkopere zoals Exill zie je vaak dat ze er erg ziek van worden.

Wij hebben pas onze honden en katten ontwormd omdat één van de honden wormen had. Hebben pillen bij de dierenarts gehaald, weet zo even niet welk merk, waren 8 euro per pil als ik het goed heb.

Maar daar zei de assistente al meteen bij dat we niet moesten schrikken als alle dieren die de pillen kregen zouden gaann overgeven en ziek zouden worden. Beide honden hebben alles onder gekotst en éen van de twee was flink ziek. Één kat heeft ook gekotst en de ander weten we niet, die is veel buiten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:02

Ik heb een dogo canario.

Ik weet alle middelen niet. Ze is eerst 2 jaar van iemand geweest. Weet niet wat die haar gaf. Maar daar had ze er al last van. Ontwormt werd ze daar sowieso niet. Ontvlooit minimaal en dara had ze al last van.

Hier hebben wij meerdere dierenwinkel pillen gehad voor wormen en de DA zei dat we beter niets konden geven alleen als ze wormen zou hebben.
En ontvlooien etc (ook voor teken) rade ze af. Onze hond heeft een gevoelige vacht.
Daar hadden we eerst frondline voor, daarna Exil en de andere naam kom ik nu niet op.

Asl ze nu vlooien zou krijgen moeten we biofarm ofzo gebruiken. Dat dood alle vlooien in 1x.

Afbeelding
Dit is een hotspot plek en hier was hij al een heel deel genezen. In 2 dagen is het echt een enorme wond.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:42

Cheiba schreef:
sperziebonen helpt super tegen stink scheten!

nou iig niet op mijn hond!!!
die krijgt om de dag een groot blik sperziebonen

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:57

StalNollie schreef:
Honden eten niet altijd stront omdat ze iets te kort komen. Vaak eten ze stront van honden die een slechte brok of blikvoer krijgen. Veel daarvan kan een hond niet verteren en zit dus direct weer in de poep. Wat dus lekker ruikt voor andere honden en die willen dat dan eten.
Volgens mij is het te kort komen een fabel.

Ja dat zei de dierenarts ook. We hebben dat natuurlijk gevraagd, ook met of ze dan wat tekort komt. DA zegt precies hetzelfde. We kunnen het nu nog redelijk in toom houden (ze eet alleen 's avonds laat als het donker is en we haar niet zien... }> ) Maar blijf het een smerige gewoonte vinden.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:19

blokje schreef:
mymy, kenner is ook nog eens spot goedkoop :P Natuurlijk geen goed brok. Maar als je hond het er goed op doet is dat toch prima!

Waarom is het geen goede brok? wat zit er wel/niet in ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:23

90% granen en bietenpulp en 10% vleesmeel... ( voor een carnivoor niet echt het juiste voer lijkt mij..)

maar je hebt een jack russel,die eet toch niet zoveel??je kan daarvoor renske vers of nature diet voeren,dat bevat 80% vlees ,nature diet kan je bestellen bij zooplus...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 17:28

Ik zal eens zoeken naar dat merk thanks ;)
Hij eet ongeveer 2 volle bakjes per dag maar hij beweegt elke dag ook veel. ( hij gaat mee hardlopen en paardrijden enzo)
Jack russels worde wel snel dik vind ik :P dus daar moet ik wel voor uitkijken.