Net als de King Charles Spaniel. Zoooo schattig, en nu totaal kapot...... chronische afschuwelijke hoofdpijn (heeft een teacup ook, by the way), de hersenen passen niet meer in het koppie, omdat het koppie anders veel te groot zou zijn voor het lijf. De tanden passen neit meer in het bekkie, ze kunnen niet eens normaal eten..... alles moet in kleine stukjes, hapklare brokjes, anders kan ie het niet eten.....
heel gezond idd

@ mariettek: dat is het gevaar he, dat mensen dan prompt alle kruisingen als kerngezonde honden gaan zien
terwijl ze net zo ongezond zijn als die rashonden.... er wordt alleen niets geregistreerd.....er zijn heel veel ongezonde honden nowadays..... ik kocht een raszuivere Duitse Herder uit Oostenrijk..... niet verwant aan Nederlandse honden, en neit verwant aan de (aflopende) showhonden...... een rashond kan heel, heel gezond zijn..... een kruising heel ongezond, het is niet het papiertje dat bepaalt of de hond wel of niet gezond is, het is de afkomst en de ouders......
lukraak een kruising kopen is net zo stom als bij een broodfokker een rashond gaan halen (oké, misschien iets minder).....

) Zelfs mijn tante, die helemaal niet voor het ras te vinden is heeft na afloop gezegd dat ze echt respect heeft voor het beestje, aangezien ze er een tocht van 3-4u had opzitten en nog steeds niet moe te krijgen was! Dus om het nou over de kam te gooien dat ze geen uithouding zouden hebben ben ik het even niet met je eens.
en dan nóg is het soms niet voorzichtig genoeg....... dat is het punt..... de chi heeft gewoon een hondenkarakter, en wil gewoon hond zijn, maar z'n lijf is er veel te fragiel voor..... dát vind ik zo sneu.....