Slechte manieren bij hond- mag dit op bokt overigens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:00

. Hij vind het kennelijk niet leuk boven en zoekt dan jou aandacht.wat hij krijgt omdat jij het gevaarlijk vind. Hij is 6 maand dus geen baby meer. Gewoon boven laten zitten en geen aandacht aan hem geven, desnoods ga je de kamer uit. Als hij er niet wil zijn zoekt hij zelf maar uit hoe hij beneden komt. Misschien rolt hij er halverwege af , maar daar leert hij alleen maar van. Hij valt niet zomaar stuk. Het zijn net kleine kinderen, je kunt honderd keer zeggen dat ze niet bij de kachel moeten komen, maar ze stoppen pas als ze de vingers een keer branden.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 22:03

xLauLaUx schreef:
Uitproberen? Deed de kat van mijn tante ook in het begin, we zijn toen een paar dagen onderaan de trap gaan zitten met een gezelschapsspelletje en elk eenopgerolde krant. Kwam de kat aanrennen om de trap op te gaan? Meteen klap op je hand met de krant=schrikreactie=trap op is niet leuk. Was toen wel zomervakantie dus konden we gerust een weekje daar spelletjes gaan spelen met de deur lekker open. Positieve was ook dat de kat naar buiten kon ipv de trap op.

uitproberen mogelijk. maar ik denk dat whopper als pup het ziet als een spel, dat hij de krant moet pakken ofso...
doet er verder niet toe:
Ik ga met het traphekje aan de slag:)

Farome

Re: Slechte manieren bij hond- mag dit op bokt overigens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 22:05

ik ga- dus geen antwoord van mij meer:)
ik heb het traphekje als oplossing, en dat komt wel goed. Laters!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:45

YRT->BB

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:08

Xloveskanjer schreef:
-NOG IEMAND ENIG IDEE WAAROM HIJ DIT DOET?
oh sorry cl

Ja hoor, ik. Om boven te komen natuurlijk.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:13

Michellette schreef:
opvoeden betekent dat je er voor zorgt dat als het dier de fout in gaat je dit op het juiste moment kunt "afstraffen" of het gaat voorkomen als dat eerste niet lukt. Dus of zorgen dat de trap niet begaanbaar is of, zodra hij naar boven gaat hem aanpakken en bestraffen. En, voor zover ik kan lezen, doe je dat dus niet.....dus klopt mijn opmerking.

sorry maar als het echt verlatingsangst is MAG je dat niet AFSTRAFFEN oid!!
dat vergroot de angst alleen maar!!

TS waar blijft je pup als je het huis uit gaat? boodschappen doen oid?

edit: corrigeren mag overigens wel ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:34

Mendy_Zabbel schreef:
Michellette schreef:
opvoeden betekent dat je er voor zorgt dat als het dier de fout in gaat je dit op het juiste moment kunt "afstraffen" of het gaat voorkomen als dat eerste niet lukt. Dus of zorgen dat de trap niet begaanbaar is of, zodra hij naar boven gaat hem aanpakken en bestraffen. En, voor zover ik kan lezen, doe je dat dus niet.....dus klopt mijn opmerking.

sorry maar als het echt verlatingsangst is MAG je dat niet AFSTRAFFEN oid!!
dat vergroot de angst alleen maar!!

TS waar blijft je pup als je het huis uit gaat? boodschappen doen oid?

edit: corrigeren mag overigens wel ;)

Mag jij mij vertellen wat het verschil is tussen afstraffen en corrigeren.

Waarom je hond de trap op gaat, vermoedelijk omdat hij er in eerste instantie een voordeel in heeft gezien. Bijvoorbeeld jou naar boven volgen om vervolgens bij jou te kunnen zijn of omdat je hond het misschien in huis letterlijk hogerop wil opzoeken. (maar zelf vermoed ik het eerste gezien je eerdere berichten)
De trap op is makkelijker dan de trap af, zeker voor een tekkelpup. Vermoedelijk durfde hij de trap niet meer af, is hij gaan piepen en hebben jullie hem naar beneden getild en dan is de koppeling "als ik bovenaan de trap sta en ga piepen wordt ik naar beneden getild" snel gemaakt.