Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xLauLaUx schreef:Uitproberen? Deed de kat van mijn tante ook in het begin, we zijn toen een paar dagen onderaan de trap gaan zitten met een gezelschapsspelletje en elk eenopgerolde krant. Kwam de kat aanrennen om de trap op te gaan? Meteen klap op je hand met de krant=schrikreactie=trap op is niet leuk. Was toen wel zomervakantie dus konden we gerust een weekje daar spelletjes gaan spelen met de deur lekker open. Positieve was ook dat de kat naar buiten kon ipv de trap op.
Michellette schreef:opvoeden betekent dat je er voor zorgt dat als het dier de fout in gaat je dit op het juiste moment kunt "afstraffen" of het gaat voorkomen als dat eerste niet lukt. Dus of zorgen dat de trap niet begaanbaar is of, zodra hij naar boven gaat hem aanpakken en bestraffen. En, voor zover ik kan lezen, doe je dat dus niet.....dus klopt mijn opmerking.
Mendy_Zabbel schreef:Michellette schreef:opvoeden betekent dat je er voor zorgt dat als het dier de fout in gaat je dit op het juiste moment kunt "afstraffen" of het gaat voorkomen als dat eerste niet lukt. Dus of zorgen dat de trap niet begaanbaar is of, zodra hij naar boven gaat hem aanpakken en bestraffen. En, voor zover ik kan lezen, doe je dat dus niet.....dus klopt mijn opmerking.
sorry maar als het echt verlatingsangst is MAG je dat niet AFSTRAFFEN oid!!
dat vergroot de angst alleen maar!!
TS waar blijft je pup als je het huis uit gaat? boodschappen doen oid?
edit: corrigeren mag overigens wel