Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LDRD schreef:Ons roemeentje is 2.5 jaar en heeft daar van pup af aan in het asiel gezeten. Scheelt ook denk ik, ze heeft niet op straat geleefd. Hoewel je je van een Roemeens asiel ook niet veel moet voorstellen. Ik zou zeggen kijk eens rond op de door mij genoemde site. Veel honden gaan ook deze winter weer niet overleven, ondanks dat ze in het asiel zitten.
Aan de andere kant: het vereist toch wel wat ervaring met dieren om zo'n volwassen hond met verleden in huis te nemen.
Mensen met weinig ervaring met dieren uberhaupt zou ik het zeker niet aanbevelen.

JessicaChico schreef:Jeetje wat stom zeg, dat die stichting juist een Galgo aan een onervaren iemand geeft en nog wel op 1 hoog :S de meeste stichtingen willen dit niet eens.
, maar aangezien ze vanuit stilstand makkelijk 2 meter hoog kunnen springen moet je hond wel eerst goed beseffen dat dit zn huis is voordat ie op het balkon mag en dan ben je er ook nog eens bij, deze vrouw was even boodschappen gaan doen met de deur open en de hond alleen in huis

) bij Ace voor een spaans hondje, maar de avond voor zijn vliegreis was hij helaas overleden. Was niet de bedoeling om voor een buitenlander te gaan, want we wilden een Nederlandse asielhond of we wilden opvanggezin zijn, maar mijn moeder lag wakker van het hondje, zodoende liep het wel anders. Des te zuurder was het toen het hondje was overleden. Op dat moment hadden we alle spullen al in huis en mijn moeder had altijd weer een hond willen hebben, dus toen liepen we daarna toevallig tegen een hondje aan met dezelfde oren. Daarvoor hoefden we alleen in Nederland bij het opvanggezin te proefwandelen, de rest was al goedgekeurd.