Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:57

Merk wel dat het een groot verschil is of je de hond als pup of jonge/oudere hond binnenhaalt, buurvrouwtje heeft er 2 van Arca Naoh, een kleintje uit de vuilnisbak en een podenco die als pup al naar Nederland kwam en dat zijn gewoon hele normale honden, kunnen ook gewoon los omdat daar niet mee gejaagd is.
Zou best nogwel eens een hondje uit Spanje willen maar dan wel als ze nog wat jonger zijn, Mastin Espagnol vind ik geweldige honden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:03

Ons roemeentje is 2.5 jaar en heeft daar van pup af aan in het asiel gezeten. Scheelt ook denk ik, ze heeft niet op straat geleefd. Hoewel je je van een Roemeens asiel ook niet veel moet voorstellen. Ik zou zeggen kijk eens rond op de door mij genoemde site. Veel honden gaan ook deze winter weer niet overleven, ondanks dat ze in het asiel zitten.

Aan de andere kant: het vereist toch wel wat ervaring met dieren om zo'n volwassen hond met verleden in huis te nemen.
Mensen met weinig ervaring met dieren uberhaupt zou ik het zeker niet aanbevelen.

Miepie77

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:11

Idd en dat is jammer want het gebeurt wel, verderop in de wijk een vrouw die nog nooit een hond had gehad, ja er logeerde wel eens een Maltezer, heeft de stichting waarvan ik de naam niet ga noemen haar een Galgo van 3 jaar gegeven, hadden ze voor haar uitgezocht, heb nog nooit zo'n bange hond gezien, ze woonde op 1 hoog en had haar balkondeur open laten staan, je snapt hem, hond van balkon gesprongen, de eerste dag al he, opvangbaasje gebeld en dag weggeweest, wilde ze de hond niet meer want ja dat wilde ze toch niet, ja een Maltezer kan niet van het balkon springen, je denkt toch een beetje na? Vond het het kwalijkst van de stichting hoor, want die vrouw straalde uit dat ze niets van honden wist, laat staan een met een verleden en dan een Galgo, lieve honden, maar dan moet je wel weten wat je doet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:13

Dat is tamelijk stom gedaan ja.

Bij DAN komt er ook eerst iemand bij je thuis kijken hoor, wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:16

LDRD schreef:
Ons roemeentje is 2.5 jaar en heeft daar van pup af aan in het asiel gezeten. Scheelt ook denk ik, ze heeft niet op straat geleefd. Hoewel je je van een Roemeens asiel ook niet veel moet voorstellen. Ik zou zeggen kijk eens rond op de door mij genoemde site. Veel honden gaan ook deze winter weer niet overleven, ondanks dat ze in het asiel zitten.

Aan de andere kant: het vereist toch wel wat ervaring met dieren om zo'n volwassen hond met verleden in huis te nemen.
Mensen met weinig ervaring met dieren uberhaupt zou ik het zeker niet aanbevelen.

Toch niet altijd (gelukkig). Op de site waarvan mijn honden vandaan komen, staan er toch een paar die als heel gemakkelijk worden omschreven.
Mijn dochter heeft in onze vakantie eentje als vakantie-opvangertje in huis gehad, ze kan niet zonder een hond in huis. Dat is een supermakkelijke hond die ook voor "beginners" geschikt is.

Het ontbreekt de meeste asielen op dit moment aan voer en warme, droge hokken. Vreselijk triest. Die in Nederland hebben tenminste te eten en een goede plek......

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:18

precies bij mij zijn ze ook 2 keer geweest en heb een jaar regelmatig telefonisch contact gehad, ook fijn om ervaringen mbt gedrag te delen en ook omdat ze al 2 keer was teruggebracht als een steuntje in de rug zeg maar, helemaal top

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:29

@Margee: is toch wel duidelijk een verschil, ze hoeven niet op jacht, komen op straat geen agressieve straathonden tegen, kleine en grote honden worden daar gescheiden en ik neem aan dat ze die honden daar niet lopen te slaan en schoppen, dus ideaal is het niet maar altijd beter als op straat of bij een idiote Jager

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 23:30

Jeetje wat stom zeg, dat die stichting juist een Galgo aan een onervaren iemand geeft en nog wel op 1 hoog :S de meeste stichtingen willen dit niet eens.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:31

Hier hebben we al 6 jaar deze dame:
Afbeelding
En podenco nog wat hahahaha. Ach de meeste mensen weten niet eens wat een podenco is.
Dus dan hoef ik de bijvoeging niet te vermelden wordt het te ingewikkeld van.
Moet zeggen ze is de ideale huishond. Je hebt geen kind aan haar. Zolang ze haar bottige lichaam ook maar op de bank mag neer vlijen.
Maar los is onmogelijk. Hier in het dorp hebben we een veld wat op een 'eiland' ligt en daar kan ze dan gelukkig wel los.
Verder is ze nu wel veeeel meer op mij gericht en kan ik haar dus ook makkelijker alleen los laten.
We zijn aan haar gekomen via ginn. En ze is inmiddels 12 jaar oud!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 23:32

Wauw wat een leukerd en mooie kleur!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:33

leuke honden komen voorbij!

Allemaal toppers zijn jullie hoor!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:33

Ze heeft de meest prachtige ogen. Hazelnoot bruin zijn ze. En die oren. Daar ben ik verliefd op geworden. Maar het is echt MIJN hond. Mijn man heeft niets met haar. En zij ook niet met hem.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:34

oh wat leuk en helemaal wit dat zie je niet veel

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 23:36

Wij hebben ons hondje wel eens los gelaten op het strand, was geen goed idee, ze rende weg, bleef maar rennen, heel gespannen en alsmaar rechtdoor. Me vriend is er toen achteraan gerend en zo hebben we haar weer te pakken gekregen. Ik had een idee dat het een soort trauma ofzo kon wezen. Maar nu ik Lees dat er meer podencos dit doen.. Mijne is een kruising Podenco.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:36

JessicaChico schreef:
Jeetje wat stom zeg, dat die stichting juist een Galgo aan een onervaren iemand geeft en nog wel op 1 hoog :S de meeste stichtingen willen dit niet eens.

flat maakt niet uit want ze zijn binnen zeer rustig, je kan wel zeggen lui :+ , maar aangezien ze vanuit stilstand makkelijk 2 meter hoog kunnen springen moet je hond wel eerst goed beseffen dat dit zn huis is voordat ie op het balkon mag en dan ben je er ook nog eens bij, deze vrouw was even boodschappen gaan doen met de deur open en de hond alleen in huis -O-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:37

Hiervoor had ik trouwens een hond uit gambia.
Afbeelding
Deze heer is bij mij gekomen dat hij waarschijnlijk 7 weken was. Echt een mini hondje.
Had al vreselijk veel mee gemaakt. Zijn oren voor de lol afgesneden. Zijn ene oog ingestoken. En verder was hij gebruikt als asbak. En uiteindelijk gedumpt in de zee.
Ze teer klein pupje. Hoe kunnen mensen he!
Met hem kon ik lezen en schrijven. Hij was DE hond van mijn leven. Helaas heb ik hem op 15 jarige leeftijd (in 2011) in moeten laten slapen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:40

Wij waren eerst door de adoptieprocedure ( :Y) ) bij Ace voor een spaans hondje, maar de avond voor zijn vliegreis was hij helaas overleden. Was niet de bedoeling om voor een buitenlander te gaan, want we wilden een Nederlandse asielhond of we wilden opvanggezin zijn, maar mijn moeder lag wakker van het hondje, zodoende liep het wel anders. Des te zuurder was het toen het hondje was overleden. Op dat moment hadden we alle spullen al in huis en mijn moeder had altijd weer een hond willen hebben, dus toen liepen we daarna toevallig tegen een hondje aan met dezelfde oren. Daarvoor hoefden we alleen in Nederland bij het opvanggezin te proefwandelen, de rest was al goedgekeurd. :P

Zo kwam Dotje uit Roemenie:

Afbeelding

Ze was een straathondje, maar daar heeft ze niet lang geleefd, omdat ze nog heel jong was.

En bij ons:

Afbeelding

Afbeelding

Ze is net 2 jaar geworden en we hebben haar ruim 1,5 jaar. :)
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 08-12-12 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:40

@ponyparadijs: lief koppie en ja dat snap je toch niet, sommige mensen ......

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:43

Zo'n eerlijke hond. En op het moment van mishandelen was hij (gelukkig) nog heel jong. Daarom heeft hij er geen mensen haat van over gehouden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:43

vreselijk hoe sommige honden worden behandeld..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:46

Pff, wat een vreselijk verhaal, ponyparadijs. :\

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:47

Ik ga dit topic volgen en voor iedereen die een hondje red!

Ik vind jullie echt hele lieve mensen! en ik vind het fijn om te lezen dat zulke honden
met moeilijke verledens of zwerfhonden Gelukkig nog goed terecht komen! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:50

Die podenco van ons is al wat langer in NL voor dat ze bij ons kwam. Gezin waar ze zat ging het niet met de andere honden. Maar in spanje heeft ze zelf gejaagd.
Wij hadden haar net en wilde met haar trainen zoals ze jachthonden trainen. Dus op zoek gegaan naar een vereniging waar ze windhonden trainen. Vervolgens een proeftraining mee gedaan. En nu kan ik er om lachen hoor. Maar toen ....... Och jee!
Ze deden daar op een glooiend stuk grasveld 'afgezet' met bosjes een parcour uitzetten met een nep haas aan een touwtjes die binnen geleid werd.
En al die honden gingen er echt als speer achter aan. Het hele parcour.
En ik had daar zo mijn twijfels over of Sasja dat ook zo doen. Maar de mensen daar verzekerde mij dat zij haar instinct zou volgen. En ze dat hele parcour achter die nep haas aan zou gaan.
Nou ik kende haar toen al beter als al die andere mensen.
Ze ging de eerste 2 bochten achter die nep haas aan. En vervolgens kwam ze langs de bosjes en dook ze de bosjes in. WEG hond. En we hebben met 10 man een half uur gezocht. Iedereen ging heel ver heen om te kijken. En ik zei al dat ze niet ver zou zijn. Ze was in die bosjes nog steeds maar daar hadden we natuurlijk niet direct gekeken. Man ik was er meteen helemaal klaar mee. Was blij dat ik haar weer had zeg.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:50

_Lorette_ schreef:
Pff, wat een vreselijk verhaal, ponyparadijs. :\

Hij heeft 15 hele mooie jaren gehad hoor.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:55

ponyparadijs schreef:
Hij heeft 15 hele mooie jaren gehad hoor.

Gelukkig wel. :)