Eindelijk! De eenhoorn ontdekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:00

Waarom zouden eenhoorns niet bestaan? Een hoorn op hun kop net zoals een Neushoorn zo'n beest vinden we toch ook niet gek :') ?
Of de tanden van een olifant..

Cassidy

Re: Eindelijk! De eenhoorn ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:07

De hoorn van de Narwhale is een slagtand.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:17

Cassidy schreef:
En nu de vraag aan jullie: als jullie eenhoorn horen, denken jullie dan aan een paardvormig wezen met een hoorn op zijn voorhoofd?

Zijn jullie niet bezig met het belachelijk maken van een misschien serieuze ontdekking omdat jullie iets in jullie hoofd hebben zitten waardoor je niet meer open staan voor nieuwe dingen?

IK heb geen medelijden met de ontdekkers, en ik noem ze ook niet zot. Ik vind jullie zielig omdat je uitgaat van wat je in je eigen hoofd hebt zitten en niet openstaat voor nieuwe dingen.
Hoe bekrompen kun je denken! De ontdekkers zijn niet zielig. Dat is iedereen met een bord voor zijn hoofd die niet open staat voor nieuwe dingen, nieuwe inzichten en nieuwe ontdekkingen. Hoe belachelijk ze in het begin ook zouden mogen lijken....

Dat is omdat de mytische eenhoorn ook een paardachtig wezen met een hoorn op zijn hoofd is. En deze wordt ook wel gewoon "eenhoorn" genoemd.
Dat heeft niets te maken met niet open staat voor nieuwe ontdekkingen.

Ja, zullen vast "eenhoornige" dieren bestaan, maar het bestaan van de mythische eenhoorn is (nog) niet bewezen.
Een grot met de tekst "eenhoorngrot" is nog geen bewijs voor het bestaan van het wezen die in de verschillende mythen beschreven wordt en eenhoorn wordt genoemd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:22

Ik blijf erbij dat ik een dergelijke belachelijkmakerij van een geloof uitermate respectloos vindt. Ik ben ook in Thailand geweest waar ze in geesten geloven en waar voor de geestwezens bij iedere bouw van een huis een extra huis voor de geesten gebouwd moet worden. Ik heb respect voor alle culturen waar ze in geesten van voorouders geloven, en het eraan koppelen van wel en wee van de familie of van de persoon zelf. Het in het belachelijk trekken van een gepubliceerde ontdekking, al dan niet wetenschappelijk onderbouwd, al dan niet volgens Europese maatstaven geloofwaardig, vind ik dan ook niet kunnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:23

Cassidy schreef:
Ik blijf erbij dat ik een dergelijke belachelijkmakerij van een geloof uitermate respectloos vindt. Ik ben ook in Thailand geweest waar ze in geesten geloven en waar voor de geestwezens bij iedere bouw van een huis een extra huis voor de geesten gebouwd moet worden. Ik heb respect voor alle culturen waar ze in geesten van voorouders geloven, en het eraan koppelen van wel en wee van de familie of van de persoon zelf. Het in het belachelijk trekken van een gepubliceerde ontdekking, al dan niet wetenschappelijk onderbouwd, al dan niet volgens Europese maatstaven geloofwaardig, vind ik dan ook niet kunnen.

Wacht even. Een gepubliceerde ontdekking hoort, wetenschappelijk onderbouwd, in een wetenschappelijk tijdschrift te staan, en controleerbaar te zijn voor anderen. Dan is het een gepubliceerde ontdekking. Als ik morgen mijn eigen krant opricht en daarin zet dat de vliegende frikandel speciaal voor het 2de achtereenvolgende jaar mijn balkon verkiest om te overwinteren geloofd ook niemand het.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:25

En weer ga je uit van westerse maatstaven en de westerse manier van denken. Niet doen....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:28

Cassidy schreef:
En weer ga je uit van westerse maatstaven en de westerse manier van denken. Niet doen....

Onzin. Wetenschap is wetenschap. Ze willen in Noord-Korea serieus genomen worden door de rest van de wereld. Ze beweren kernfusie te hebben, maar willen het niet laten zien of bewijzen. Van deze eenhoornhol zijn er ook nog geen foto's of niets naar buiten gekomen. Sterker nog, er wordt niet duidelijk gemaakt waarom ze denken dat het een eenhoornhol is, behalve dat het woord 'eenhoornhol' erop staat.

Dat ze zelf ergens in geloven: prima. Dat ze ergens extra huizen willen bouwen voor geesten: prima. Als er ergens mensen 5 uur per dag op hun handen willen lopen omdat ze anders de feeën boos maken: vooral doen! Moeten ze helemaal zelf weten. Maar je kunt geen wetenschappelijke claims gaan doen zonder er bewijs voor aan te leveren, zo werkt het gewoon niet.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:29

misschien had iemand zoiets laten slingeren:
Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:32

Oh wat kijkt die kat ehrm eenhoorn chaggarijnig _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:33

Ik snap niet wat dit met een geloof in geesten van een volk te maken heeft :? . Dit is gewoon weer Noord-Korea die aan de wereld (en vooral de eigen bevolking) wil laten zien wat voor een oppermachtig volk leiding ze hebben. Het zorgelijke is nu juist dat de Noord-Koreaanse bevolking dat allemaal gelooft :+ .

Die kat :') .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:34

Zo was er ook een oude, wijze Chinese boer die weinig bezit had. Zijn voornaamste bezit was een paard, waarmee hij de harde grond kon bewerken. Op een dag liep dat paard weg. De dorpelingen kwamen naar hem toe en klaagden: Ching Ping wat is dat toch erg voor je!
Maar Ching zei: dat weet ik niet.
Een paar dagen later kwam zijn paard terug met een stel wilde paarden. Hij was plots rijk. De dorpelingen kwamen naar hem toe en zeiden: Ching Ping wat ben jij toch een geluksvogel. Maar Ching zei: dat weet ik niet.
Een paar weken later ging zijn zoon rijden op een van de paarden, werd eraf gegooid en brak beide benen. De dorpelingen kwamen naar Ching toe en klaagden: Ching Ping, wat is dat toch erg voor je. Maar Ching zei: Dat weet ik niet.
Een maand later kwamen de soldaten van de keizer en namen alle jongen mannen mee om te vechten in een of andere zinloze oorlog. Ching zijn zoon werd niet opgeëist vanwege zijn beide gebroken benen. De dorpelingen kwamen naar hem toe en zeiden: Ching Ping, wat ben jij toch een geluksvogel. Maar Ching zei: dat weet ik niet.

Ching was een wijs man. Hij weigerde tot een oordeel te komen. Hij bleef voeling houden met het Veld van Alle Mogelijkheden. Hij leefde zonder overtuigingen. Hij leefde in zijn hart, in zijn kern, in het zijn.....

Misschien iets om te onthouden?

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:34

Hahaha sorry moest toch even lachen om die kat. ''Cats love it!'' Nou moet je 'm zien kijken :=

Cassidy ik snap niet helemaal wat dat laatste verhaal met dit topic te maken heeft?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:39

misschien dat stukje over geen oordeel onthouden voor je zelft op internet gooit dat mensen die het anders zien bekrompen zijn? verder zie ik de relevantie ook niet echt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:41

Ik vind het nogal saai op een discussieforum als je maar nergens een oordeel over mag hebben, en eerder veel zorgelijker als je zullke Noord-Koreaanse onzin gelooft (ja, aannames I know :+ ) dan dat je ze met een grote korrel zout neemt. Noord-Korea is nu eenmaal niet bepaald Thailand of Vietnam.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:52

Cassidy schreef:

Cassidy schreef:
Zo was er ook een oude, wijze Chinese boer die weinig bezit had. Zijn voornaamste bezit was een paard, waarmee hij de harde grond kon bewerken. Op een dag liep dat paard weg. De dorpelingen kwamen naar hem toe en klaagden: Ching Ping wat is dat toch erg voor je!
Maar Ching zei: dat weet ik niet.
Een paar dagen later kwam zijn paard terug met een stel wilde paarden. Hij was plots rijk. De dorpelingen kwamen naar hem toe en zeiden: Ching Ping wat ben jij toch een geluksvogel. Maar Ching zei: dat weet ik niet.
Een paar weken later ging zijn zoon rijden op een van de paarden, werd eraf gegooid en brak beide benen. De dorpelingen kwamen naar Ching toe en klaagden: Ching Ping, wat is dat toch erg voor je. Maar Ching zei: Dat weet ik niet.
Een maand later kwamen de soldaten van de keizer en namen alle jongen mannen mee om te vechten in een of andere zinloze oorlog. Ching zijn zoon werd niet opgeëist vanwege zijn beide gebroken benen. De dorpelingen kwamen naar hem toe en zeiden: Ching Ping, wat ben jij toch een geluksvogel. Maar Ching zei: dat weet ik niet.

Ching was een wijs man. Hij weigerde tot een oordeel te komen. Hij bleef voeling houden met het Veld van Alle Mogelijkheden. Hij leefde zonder overtuigingen. Hij leefde in zijn hart, in zijn kern, in het zijn.....

Misschien iets om te onthouden?

Je hebt mooie verhalen maar kijk dan ook even naar wat je zelf typt...
Jij noemt mensen zielig en vind dat ze een bekropen gedachte hebben terwijl zij gewoon niet jouw denkwijze delen en een andere mening over iets hebben...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:54

Je bent niet de eerste die dat roept, maar bedankt daarvoor dat je het nogmaals onder de aandacht brengt. Rest mij alleen te zeggen dat ik niet perfect ben, mij door mijn kwaadheid tot opmerkingen heb laten verleiden die ik achteraf beter niet had kunnen doen, ik mij bewust ben van mijn tekortkomingen en nog steeds druk aan het oefenen ben. Ik weet waar ik aan moet werken....weten anderen dat ook?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:04

Jup. Ik wil alleen niet perse aan dezelfde dingen werken als waar jij aan wil werken...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:07

Als je even googled op "geschiedenis van Korea", zie je dat het land een bijzonder rijke geschiedenis heeft, dat er 700.000 jaar geleden al een soort van mensen woonden. De voorlopers van het beroemde chinese porselein komt oorspronkelijk uit Korea. Het is pas een paar jaar, dat Noord-Korea zo afgesloten is, dat mensen zo geindroctineerd worden, net als onze oosterburen in die tijd.
Geen reden dus om ze belachelijk te maken of neerbuigend te doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:21

nynke55 schreef:
Als je even googled op "geschiedenis van Korea", zie je dat het land een bijzonder rijke geschiedenis heeft, dat er 700.000 jaar geleden al een soort van mensen woonden. De voorlopers van het beroemde chinese porselein komt oorspronkelijk uit Korea. Het is pas een paar jaar, dat Noord-Korea zo afgesloten is, dat mensen zo geindroctineerd worden, net als onze oosterburen in die tijd.
Geen reden dus om ze belachelijk te maken of neerbuigend te doen.

Dat het land n rijke geschiedenis heeft: agreed. Dat ze vroeger geweldige dingen hebben gedaan: agreed.

Maar ik geloof er geen klap van dat ze kernfusie zouden hebben, of een eenhoornhol ontdekt zouden hebben. Ik maak ze niet belachelijk en ik doe niet neerbuigend, maar dat de KCNA belachelijk nieuws naar buiten brengt (en daarmee zelf het land belachelijk maakt) is in mijn beleving gewoon feit.

Niemand zou Noord-Korea belachelijk maken als ze geen dingen zouden vertellen die niet waar kunnen zijn (zoals die kernfusie). Het is een land met zeer beperkte middelen, en de gehele wetenschappelijke wereld is het erover eens dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan vaststellen dat zij niet de zon na hebben gebouwd. Het is zoiets als dat er hier iemand komt vertellen dat ze een stal heeft met 15 gitzwarte arabische hengsten, die zij alleen kan rijden en waarmee ze iedere dag de zonsondergang tegemoed galopeerd. Als je dat hier verteld geloofd ook niemand je...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:26

Ik ben het met je eens dat het verhaal van de kernfusie en het bewijs voor de eenhoorn niet waar kunnen zijn. En ik zeg ook niet dat jij neerbuigend doet. Wat ik zeg dat ruim 50 jaar aan onderdrukking zoveel impact heeft op een volk met een hele rijke historie, dat die geschiedenis eigenlijk niet meer meetelt.
Eigenlijk is dat dieptriest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:27

nynke55 schreef:
Ik ben het met je eens dat het verhaal van de kernfusie en het bewijs voor de eenhoorn niet waar kunnen zijn. En ik zeg ook niet dat jij neerbuigend doet. Wat ik zeg dat ruim 50 jaar aan onderdrukking zoveel impact heeft op een volk met een hele rijke historie, dat die geschiedenis eigenlijk niet meer meetelt.
Eigenlijk is dat dieptriest.

Dat is ontzettend triest, dat ben ik helemaal met je eens.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:55

De aziatische eenhoorns zijn alleen wel iets anders dan de westerse. Ze bedoelen waarschijnlijk een Kirin. :)
Verder vind ik het wel humor :D :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 03:03

Trouwens...er staat NERGENS dat het om een paardachtige eenhoorn gaat :P
Omdat iemand dit op bokt zet, en er een plaatje van een paardachtige neushoorn bij staat...betekend niet dat ze dit bedoelen hihi
Misschien leven/leefden er wel andere eenhoornige dieren :D
Zoals de narwal in het water, heb je de eenhoornige Indische neushoorn

Afbeelding

-sorry moest even...word gek van Cassidy...mens ga poepen en val mensen niet lastig met nutteloze zogenaamde beredeneringen-

Het zou overigens wel heel gaaf zijn, als ze in Noord Korea, de mythologische eenhoorns uit The Sims kunnen halen! En met Aziaten weet je het nooit (nee niet racistisch, heb te veel asn friends daarvoor die het zelf ook zeggen ;) )

Die vogels vind ik wel grappig trouwens...wat een toeval dat ze daar waren zeg, vogels trekken rond :)
En ja...die zitten dan wel eens in bomen... :+

En Koia, in Korea noemen ze t Qilin, Kirin is de Japanse benoeming ervoor ;)
-never compare Japanese with Korean...you'll make some ppl angry -

Maar dit soort "nieuwsberichten" houden het leuk in de wereld!
Is eens wat anders dan al die nare berichten over geweld :)
Geef mij dan maar een Eenhoornhol!

-btw als het er in Hanji staat, (verbannen ouderwetse Koreaanse Kanji), dan is het een raadsel wat ze echt bedoelen... Aangezien die karakters geleend zijn uit het Chinees en wel eens verkeerd gebruikt werden ;) Zo is dezelfde kanji voor een bepaalde vissoort (bv zalm), in het Chinees idd zalm, maar in het Japans een Baars (kan ook een andere vis zijn...ff vergeten welke het was) -

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:16

Cassidy..................................even geduld meid bijna lente :(:)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:49