Ervaringen Fila Brasileiro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Ervaringen Fila Brasileiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:44

Ahhhw arme mamsie. Ben benieuwd naar meer fotos. en ja ze oog momenteel nog best klein. Maar dat komt vanzelf goed!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 08:42

Kayn nu, 8 maanden oud en wordt al een flinke beer!! Is al rond de 45 kilo ondertussen, dus voor degene die vroegen of het wel een raszuivere Fila was, hier het bewijs :P

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:08

Hier zie je duidelijk een Fila idd. Ik neem me woorden terug ;)

Wij krijgen binnekort ook een Fila erbij. Joepieee!!!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:56

Qua karakter is hij ook echt Fila, hij is super lief voor ons en alles op onze boerderij en ook voor mensen die hij regelmatig ziet is hij ontzettend lief maar hij moet niets van buitenstaanders of onbekenden weten hoor! Lelijk doet ie niet zolang mensen hem gewoon met rust laten en niet aaien, helaas heb je regelmatig eigenwijze mensen die het toch doen en dan kan Kayn wel lelijk reageren, bijten doet ie niet maar hij waarschuwt wel heel duidelijk, terwijl hij bij bekenden echt over enthousiast is en harstikke lief :j

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:07

Komt me heel bekend voor. :P Je hebt altijd van die eigenwijze mensen, tsjaaa dan mogen ze zo reageren vind ik. Als er vreemde t erf op komen, rent die er niet grommend/blaffend op af dan?

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 17:33

briitje schreef:
Komt me heel bekend voor. :P Je hebt altijd van die eigenwijze mensen, tsjaaa dan mogen ze zo reageren vind ik. Als er vreemde t erf op komen, rent die er niet grommend/blaffend op af dan?

Nee hoor dat doet hij niet, hij gaat uit zichzelf niet zomaar op mensen die hij niet kent af, dus zolang ze hem niet benaderen is er niks aan de hand. Hij kijkt ze wel met een schuin oog aan moppert wat maar loopt eerder weg dan dat hij erop af gaat :j
Maar jullie krijgen er nog eentje bij??

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:56

Wát een knappe vent zeg Tessa! <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:59

Oke nou dat is juist fijn. Nouja ik ben sinds 3 maanden verhuisd. En de Fila die er al is, is van me moeder. Ik heb nu al een mix AB en ik en me vriend nemen een Fila van 10 maanden erbij. Eigenlijk zoek ik een beetje in een Fila wat een Fila niet volgens karakterstandaard is. Raar he :P..

Ik wil een Fila die redelijk sociaal is en niet gelijk naar alles uitvalt. Nu heeft de fokker waar wij onze andere Fila vandaan hebben, een nestje Fila's. Daaruit konden we er 1 kiezen. Maar me vriend en ik werken fulltime, dus eigenlijk weinig tijd om het te socaliseren, zindelijk maken, alleen te leren zijn ect ect. Hoe leuk we een puppy ook vinden, hebben we gekozen voor een andere hond van haar. Deze is 10 maanden en voorlopig dus ook nog niet uitgegroeid, zowel lichamelijk als geestelijk. Zij is voor het ras super sociaal, dus dat is heel fijn. Hoewel ze eigenlijk deze hond niet weg wou doen, omdat het haar lieveling is, word het hoogstwaarscheinelijk toch deze, hihi. Maar je weet nooit wat de toekomst brengt.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 20:58

Hopen dat ze zo sociaal blijft, kennissen van mij hebben een fila reu en die was tot zijn tweede super sociaal en totaal geen fila gedrag en daarna veranderde dit alsnog.
Ach Kayn is best lief, doet niet zomaar lelijk en accepteerd prima mensen in huis en als ze er een tijdje zijn dan is het ook gewoon goed.
Hij doet het prima, vind het een wereld hond al is ie wel megalomp :P

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:06

Ja hoop zeker dat ze zo sociaal blijft. Maar hier ga ik ook alles voor doen hoor en hopen dat het helpt. Tot de 3e kunnen ze nog totaal omslaan in gedrag. us je weet het toch nooit. Kan jou hond ook met andere honden spelen?
En hoef je hem niet weg te doen als er vreemde echt in huis komen?

Nu was er ook nog een andere teef uit het zelfde nest en die was echt niet te vergelijken met dr zus. Pittig beestje. Kon nu al niet met alle honden en tolereerde totaal geen vreemde.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 21:10

Kayn kan over het algemeen goed met andere honden, alleen als het hele drukke honden zijn dan vind hij het niks. Hier kan iedereen gewoon in huis komen hoor, hij laat iedereen met rust en zolang mensen hem gewoon met rust laten is er niks aan de hand, hij komt vanzelf wel kijken en dan is het ook gewoon ok, al moet een vreemd dan nog niet ineens heel enthousiast hem gaan aaien ofzo, gewoon rustig aaien is dan goed maar met beleid, niet ineens op zijn kont slaan of eens flink kloppen ofzo, mensen zijn snel geneigd dit te doen omdat hij zo lekker robuust is maar dat mogen alleen bekenden doen, dan is ook alles goed hoor. Een vrouwtje op de hondenschool, Kayn is dikke maatjes met haar shizu nou die kan alles met kayn doen, hij klimt gewoon op haar schoot :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:14

het zijn ook de grootste kroelkonten die ik ken zeg! Weet niet of elke Fila dat heb, maar de Fila van me ma wil heel de dag door haar liefde aan me betuigen. Ze likt me echt dood en als ik sta, springt ze alleen maar tegen me op om met me te kroelen. Ze was ook wel beetje jaloers toen ik met onze misschien toekomstige hond liep :P.
Nu word zij wel gescheiden met een kinderhekje als er vreemde komen. Maar ook uit voorzorg, want ze laat duidelijk merken dat die gene niet welkom is :P. Kent ze je eenmaal, kan je alles met dr doen.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 21:20

Herkenbaar!! Kayn is zo'n grote kroelkont, heerlijk!
Alleen als ik 's ochtends op kom springt ie me meteen omver, das iets minder, maar ach zo vol liefde hahaha :+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:22

Haha heeft elke Fila dus. :P Ach je houd van een Fila of niet. :) Misschien eens leuk om naar een Fila wandeling te komen/gaan. Zie je meerdere, prachtige Fila's bij elkaar. Ik ben sinds we Chica hebben regelmatig aanwezig.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 05:01

Ja dat lijkt me zeker heel leuk alleen ligt het er wel aan waar zoiets plaatsvind, ik woon in Duitsland, wel vlak over de grens maar bij Ter Apel, Groningen!
Ik wil sowieso wel een wandeling gaan organiseren met alle pups uit het nest, dat lijkt me ook geweldig om de overeenkomsten / verschillen te zien!!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 18:33

Met mijn mafkees

Afbeelding

Afbeelding

En mijn hele roedel schatjes: <3

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:37

Super leuke fotos! Duidelijk een Fila, haha! Wat heb je een leuke roedel! Wij gaan zondag onze nieuwe kanjer ophalen!! Super veel zin in.