de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirrlfl

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:02

Had al zoon vermoeden ja :j en de Engelse cocker spaniëls?
Wij hebben 1 kruising cocker die is wss gekruist me iets als een Ierse setter. De andere is wel gewoon vol..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:05

Engelse zijn meer het werktype als je die met de amerikaan vergelijkt (die laatste is meer een schoothondje geworden), daar word door kleine delen mensen ook nog echt mee gewerkt en worden dus meer op karakter als uiterlijk geselecteerd. Kwa shows heb ik ze wel eens gezien dan zijn ze wel veel weelderiger in de vacht dat is met het werk niet altijd even handig dus de echte werk gefokte hebben een andere vacht.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:09

Zo ja :j

Ik lees hier mee vind het een interessant topic..
Zat hier allemaal gister nog over na te denken toen ik bij een Engelse bulldog zat. Beestje snurkt heel veel ookal is hij wakker. Een soort gorchelen. Zal me niks verbazen als die eens stikt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:23

ik heb 38 jaar Cavaliers gehad en geen een met een erfelijke afwijking dus het kan wel.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:31

@Seven, niet om te zeuren maar ik zie eerlijk gezegd het allerliefste een hond met oren en staart. Ben het helemaal met je eens dat het niet in het voordeel is van een dier of ras om onderscheid te maken in 'show' en 'werk' (geldt voor paarden trouwens net zo goed als voor honden), maar van de foto's die je als voorbeeld heeft vind ik de middelste het prettigste om naar te kijken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:35

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:37

Bah die eerste foto.
vind dat allemaal zo verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:26

kohtje schreef:
ik heb 38 jaar Cavaliers gehad en geen een met een erfelijke afwijking dus het kan wel.

38 jaar geleden was het ras niet wat het nu is dus dat is niet helemaal relevant.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:27

jeejtje die eerste. hier werk je toch niet aan mee? laat een hond lekker een hond zijn joh!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:30

en dat zijn nog zichtbare afwijkingen. wat dacht je van allerlei erfelijke soorten van kanker?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:31

ja idd. sorry hoor, maar dit is toch niet meer normaal? waar gaat het heen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:37

Ze moeten zulke "mislukte" honden gewoon niet meer tolereren op shows, maar daar gaat het juist mis, de extreme worden hoger gepunt, men "wilt het graag zien" en fokkers springen daar op in door nog extremer te gaan fokken.
Ik heb jaren geleden eens een filmpje gezien over extreem fokken, het verschil tussen hoe het ras ooit bedoelt is en hoe ze nu gefokt worden, de oude vorm herken je gewoon niet meer :n

Maar dit gebeurd natuurlijk niet alleen bij honden, maar ook bij ons favoriete dier het paard. Waarom wordt het bij sommige stamboeken normaal gevonden als er obesitas paarden op de keuring verschijnen?
Waarom gaan mensen die met hun paard naar de show moeten de gift van ruwvoer en krachtvoer omdraaien, dus meer kracht dan ruw voer er instoppen?
Mijn favoriete ras, het Arabisch volbloed, wist je dat deze paarden in de jaren 60/70 amper een dish hadden? En als je ziet hoe ze oa in Amerika worden gefokt tegenwoordig, om te huilen...

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:40

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:42

Fellor schreef:
kohtje schreef:

38 jaar geleden was het ras niet wat het nu is dus dat is niet helemaal relevant.

Heb ze gefokt en heel wat gehad , ben 5 jaar geleden gestopt met fokken en heb er nog een.
Dus heb er altijd midden in gezeten. Meeste roepen maar wat hier over de Cavalier omdat ze wat filmpjes hebben gezien .
De echte liefhebber doet echt veel om het ras weer gezond te krijgen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:46

Oei,de jonge herder die Seven laat zien met die mismaakte achterpoten is geen gezicht en ook erg sneu dat mensen daar ook nog trots op zijn dat ze zoiets fokken,bah.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:54

het filmpje wat sannetjuh laat zien is idd erg interessant...
het probleem bij dat soort rassen is dat de fokker EN rasvereniging absoluut ontkennen dat het ras ongezond is dus ja.. zo hou je een ras ook niet in stand he ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:59

Een rashond hoeft ook niks mis mee te zijn hoor!

Dit is de mijne:
Afbeelding

Foto is een beetje onvoordelig gemaakt maar heb net een nieuwe laptop en daar staan nog niet alle foto's op ;-)

Maar mensen zouden zeker wat beter moeten uitkijken met genetica!
Net zoiets als vele berner senners, de meesten worden niet ouder als 6 á 7 jaar!
Mijn buurvrouw fokt ook met berner senners maar let daarbij zeer goed op de gezondheid
van de dieren! Haar pups worden meestal wel een jaar of 12 tot 15 oud..
Terwijl ze toch raszuiver zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:05

een rashond hoeft zeker niks mis mee te zijn maar het is wel aan de vereniging en de fokker om heeeel zorgvuldig te zijn!
mensen verklaren mij voor gek dat ik naar zuid frankrijk en nu naar parijs rij om mijn teef te laten dekken.. ik heb uit laten rekenen wat de inteelt percentage is over 10 generaties. ik heb gezondheids uitslagen en absoluut geen extreem ras etc.
via de club is er in Juni een lezing over inteelt en verwantschap http://beauceron.nl/activiteiten/lezing ... wantschap/
iets wat ik zeeeeer waardeer van onze club!!
zowel club als fokker moeten niet de ogen sluiten omdat ze mee willen gaan met de mode!

daarom vind ik het een beetje gek dat je (kohtje) zegt dat je 38 jaar cavaliers gehad hebt, het ras met de meeste gezondheidsproblemen, en geen 1 met erfelijke afwijking gehad hebt. de genen poel ligt in dat ras zo ontzettend dicht bij elkaar dat dat gewoonweg niet mogelijk is.. het hoeft niet perse iets heel ergs te zijn! maar een puur gezonde cavalier? :n

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:06

kohtje schreef:
Fellor schreef:

Heb ze gefokt en heel wat gehad , ben 5 jaar geleden gestopt met fokken en heb er nog een.
Dus heb er altijd midden in gezeten. Meeste roepen maar wat hier over de Cavalier omdat ze wat filmpjes hebben gezien .
De echte liefhebber doet echt veel om het ras weer gezond te krijgen.

Ik heb ook een cavaliertje, een raszuivere.
dwz ouders(en voorouders) getest op alle ziektes, en ik heb geen cavalier met een kort koppie/uitpuilende oogjes e.d...
Het kan dus idd wel, maar mensen denken altijd het slechtste..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:08

nee mensen denken NIET altijd het slechtste! mensen moeten eens die roze bril af doen en de waarheid zien!
zo zeggen nl mensen met een engelse bulldog ook dat ze geen problemen hebben!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:09

Ik heb serieus bij die foto's van die bull(?) 5 min zitten kijken of dit anatomisch gezien wel kon....in en in triest.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:10

essiesilly schreef:
nee mensen denken NIET altijd het slechtste! mensen moeten eens die roze bril af doen en de waarheid zien!
zo zeggen nl mensen met een engelse bulldog ook dat ze geen problemen hebben!

Heb het nu puur over de cavalier. Zie opmerkingen over verboden de honden te fokken e.d.
nee het moet niet verboden worden om te fokken met ze.. het moet worden verboden om verkeerd te fokken!

En dit geldt dus voor alle rassen. Fokken; ja! Maar laat men eerst maar eens de niet-doorgefokte honden daarvoor nemen, en laat ze zelf ook een of ander diploma oid voor halen. Iedereen fokt maar raak, en daar gaat het fout!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:15

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:24

ALLE cavaliers hebben in min of meerdere mate een hartruisje! Sowieso hebben Spaniëls vaak hartproblemen, net Dobermanns en Britse Kortharen. Berner Sennens en Boxers hebben vaak tumoren. Ierse Setters hebben vaak epilepsie en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En welke hier nog niet genoemd is, maar waar ik me de laatste tijd verschrikkelijk aan stoor zijn de Franse Bulldogjes. Nieuwste rage, maar oh zo veel erfelijke ziektes.