Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Silly1972 schreef:Amalarab schreef:ik geef ze biofood brokken(kat-3-mix), een zak van 10kg voor €35,50.
daar doen ze 2 maanden mee.
ik heb deze brok gekozen omdat het vrouwtje eens blaasontsteking had.
ik weeg niet af, ik hou het bakje zoveel mogelijk vol, de katten zijn niet te dik.
waar haal je dat?
tassie schreef:Ik kan dus het beste me eerst voor het merk laten informeren en dan bij zoolander bestellen? Of gewoon op de gok een a merk bestellen?
fjordnina schreef:tassie schreef:Ik kan dus het beste me eerst voor het merk laten informeren en dan bij zoolander bestellen? Of gewoon op de gok een a merk bestellen?
Ik zou bij zooplus gewoon orijen of taste of the wilde bestellen.
en krijgt zij hele leven al a merk brokjes, en doet het er prima op.
Hier hebben wij voor gekozen, omdat er geen granen inzitten.

Air schreef:Royal Canin is nou een merk waarbij ik mij afvraag waarom menssen er zoveel geld aan uitgeven... zit zelfs vrijwel geen vlees in. Je betaald alleen voor de naam...
Duhelo: Lidl heeft het merk opticat, en die begint met gevogeltevleesmeel, daarna rijst..... Begint niet veel anders dan RC, maar schelt toch behoorlijk in prijs.
)
, Annemiek80 schreef:Ik voer al een aantal jaar met tevredenheid orijen, daarvoor de light versie van royal canin (volgens mij), maar ik ben overgestapt omdat orijen dus geen granen en soya als vulmiddel heeft waar de meeste A-merken die verkrijgbaar zijn in nederland dit wel hebben. Orijen is niet duurder dan de meeste A-merken naar mijn idee (ik koop wel via internet en in grootverpakking in dan scheelt het enorm in de kosten http://www.petfooddiscount.nl/kat/voeding/orijen-cat-kitten-7-kg.html)
Ik heb echter zo'n kat die dus wel dooreet, de hele dag het bakje gevuld houden zou inhouden dat mijn kat binnen 2 maanden waarschijnlijk verdubbeld is in gewicht terwijl ze nu al jaren netjes op gewicht is. Ze krijgt tussen de 35 en 45 gram per dag afhankelijk van het jaargetijde ('s winters minder dan zomers omdat ze zomers veel actiever is). Daarnaast krijgt ze gemiddeld 2x per week vers als extraatje buiten de maaltijden om (eendagskuiken, runderhart, restje kipfilet, kippehartjes/levertjes, vis... maar net wat ik in huis heb of van de markt/winkel heb gehaald).
Zakjes nat voer heb ik wel in huis maar als ze 1 zakje per 6 weken krijgt is het al veel, dat geef ik alleen als ze niet zo lekker is en ik wil dat ze meer drinkt bijv, dan gooi ik er nl een extra scheut water door.
edit:
Zomers doet ze aan zelfvoorziening in vers vlees dmv het vangen van muizen, 's winters is ze een luie binnenkat die het liefst op de verwarming ligt

tassie schreef:Goede keuze!Annemiek80 schreef:Ik voer al een aantal jaar met tevredenheid orijen, daarvoor de light versie van royal canin (volgens mij), maar ik ben overgestapt omdat orijen dus geen granen en soya als vulmiddel heeft waar de meeste A-merken die verkrijgbaar zijn in nederland dit wel hebben. Orijen is niet duurder dan de meeste A-merken naar mijn idee (ik koop wel via internet en in grootverpakking in dan scheelt het enorm in de kosten http://www.petfooddiscount.nl/kat/voeding/orijen-cat-kitten-7-kg.html)
Ik heb echter zo'n kat die dus wel dooreet, de hele dag het bakje gevuld houden zou inhouden dat mijn kat binnen 2 maanden waarschijnlijk verdubbeld is in gewicht terwijl ze nu al jaren netjes op gewicht is. Ze krijgt tussen de 35 en 45 gram per dag afhankelijk van het jaargetijde ('s winters minder dan zomers omdat ze zomers veel actiever is). Daarnaast krijgt ze gemiddeld 2x per week vers als extraatje buiten de maaltijden om (eendagskuiken, runderhart, restje kipfilet, kippehartjes/levertjes, vis... maar net wat ik in huis heb of van de markt/winkel heb gehaald).
Zakjes nat voer heb ik wel in huis maar als ze 1 zakje per 6 weken krijgt is het al veel, dat geef ik alleen als ze niet zo lekker is en ik wil dat ze meer drinkt bijv, dan gooi ik er nl een extra scheut water door.
edit:
Zomers doet ze aan zelfvoorziening in vers vlees dmv het vangen van muizen, 's winters is ze een luie binnenkat die het liefst op de verwarming ligt
ik heb zojuist hier besteld.gelijk maar de 7kilo zak omdat iuk hier goede tips kreeg en op het internet staat dieook als goed omschereven
alleen heb ik nu nog een restje wiskas (mis nog voor 2 weken max) is het handiger om dit eerst op te voeren en daarna op orijen over te stappen of kan ik het er gewoon doorheen mengen> ik was idd geval niet van plan om het weg te gooien

mocht die niet aanslaan zijn hier vast wel bokkers die met korting de zak willen overnemen
Iams heeft ook verschillende varianten (kip, zalm en hert ofzo). Daar kan je ook nog iets in varieëren.