Aria_zz schreef:idd, er zijn verschillende manieren om dit op te lossen.
Ik zou persoonlijk bij een pup direct duidelijk zijn. Hier moeten pups leren wachten - blijven zitten tot je zegt dat ze aan hun eten mogen beginnen. Doen dit niet altijd, maar als check-up dat je nog de baas over ze bent. Daarnaast af en toe eens de bak eten terug weg nemen als ze aan het eten zijn. Ook hierbij, niet elke keer, maar af en toe om de leiders positie te bevestigen.
In een grom geval zou ik een kleine tik geven, dan een wijzend vingertje uitsteken, duidelijk nee zeggen op een boze manier.
Daarna zou ik gaan oefenen met: botje afpakken en snoepje geven.
Maar bij een grom, hoort een correctie voor mij, mijn hond wordt niet door heen gerammeld, maar soms is een kort correctie tikje op neus of hoofd genoeg om zo'n pup op zijn plaats te zetten. Je wilt later echt geen grommende hond als er een kindje bij gaat zitten.
@hierboven mij: mand is ook een time-out plek
Ben ik het niet mee eens, een homd leeft in het hier en nu en kan niet nadenken over wat hij verkeerd heeft gedaan. Een correctie op het moment van de fout snapt een hond natuurlijk wel. Dus een correctie bij het grommen zoals je hierboven uitlegd is wel een nuttige methode. Het valt me idd op dat er absoluut geen 1 lijn is in deze discussie
Succes TS ik hoop dat je er voor jezelf nuttige informatie uit haalt