Slang als huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Re: Slang als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:11

rustig aan :D

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:12

judith370 schreef:
Je mag toch ook niet naar prooidieren ruiken, hoe zit dat dan als je honden/paarden lucht aan je hebt hangen :P?

Dan is het weleens hap!
Daarom ga ik altijd eerst douchen als ik slangen hanteer en ik ben bij de paarden geweest! :Y)

Zie hier een caresheet: http://www.slangenforum.com/viewtopic.php?f=38&t=9024
Laatst bijgewerkt door original op 28-11-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:13

Ik heb er 2. :D
Rattenslangen zou ik niet aan beginnen.. Mij is aanbevolen om gelijk aan een Konings python te beginnen en ik heb geen moment spijt gehad. Mijn Graziani Pastel Ball/Konings python is nu een metertje of 1.30, en die van mijn moeder, een wildkleur ball/koningspython is ik denk 90/95 cm, en ze heeft nog een jaar of 2 te gaan!

Dit zijn ze. :D
Afbeelding

Boa zou ik niet aan beginnen als eerste slang. Ten eerste omdat ze veelste sterk zijn, en ten tweede omdat ze zo groot worden dat je niet eerst kan wennen aan een slang.
Mijn nicht woont ook bij mij in de flat, een portiek verder en die heeft nu 9 pythons, waarvan een vrouwtje van 1.65 lang. Als je goed zoekt zijn pythons echt niet zo 'lelijk' en 'kleurloos', er zijn heel veel verschillende..

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:15

original schreef:
judith370 schreef:
Je mag toch ook niet naar prooidieren ruiken, hoe zit dat dan als je honden/paarden lucht aan je hebt hangen :P?

Dan is het weleens hap!
Daarom ga ik altijd eerst douchen als ik slangen hanteer en ik ben bij de paarden geweest! :Y)

Ik heb daar geen last van hoor.. :Y)
Maar waarschijnlijk ook het feit dat ik ze gewoon pak okal blazen ze/dreigen ze, dan hangen ze maar in m'n vingers.. :+

Zou ze als ik jou was wel in een andere bak voeren, dat doe ik ook. Zodat als je ze wilt pakken, ze niet denken dat je hand de prooi is.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:16

Voeren jullie eigenlijk levend, diepvries of pre-killed?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:18

Ik voer levend. Die van mij krijgt al zo'n 6 jaar levend, dus dood eet die niet. Ook is die erg kieskeurig en eet hij alleen maar veeltepelmuizen of een muisje, groter (zoals een rat) moet hij niet.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:20

Ik voer ook levende ratten.
Helaas eet die van mij geen diepvries en pre-killed ben ik niet zo goed in. Bij de muizen deed ik dat vroeger wel, maar een rat is niet zo makkelijk te 'strekken'. Het is het veiligst voor de slang als je hem diepvries voert, dan kan de rat/muis je slang niet verwonden.

Dat is het lastigste bij regiussen, het zijn over het algemeen niet hele makkelijke eters!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:21

Waar haal je dat dan? Of hoe (nouja je snapt het :P )
Of 'fok' je zelf :) ?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:23

Je moet van het houden van een slang ook niet teveel verwachten. Ga niet denken dat je veel actie hebt in de bak, slangen zijn dieren die gewoon afwachten tot iets hun bek inloopt, het ene ras heeft dat erger dan de ander. Het zijn ook geen dieren die je constant uit de bak mag/kunt halen. Eigelijk is het een aquarium zonder water, leuk om maar te kijken.. aankomen niet aangeraden. Kousebanden raad ik persoonlijk af als beginnerslang, dit omdat het voeren van vis goed samen moet gaan met het geven van extra vitamine (er zit een stof in de meeste vis die een bepaalde vitamine die ze nodig zijn afbreekt) Zo wie zo niet kijken naar 'ik kan maar zo'n bak kwijt' want dan ga je heel snel door je opties heen. In de bak die je beschrijft kan prima een western haakneus slang, vrij actief maar enorm fel, daar moet je tegen kunnen. Rattenslangen/koningslang en ballpythons zijn zeker leuke beginnersslangen. Van de rattenslangen heb je enorm veel verschillende, de ene makkelijker te krijgen dan de ander. Met koningsslangen net zo, al zijn ze soms niet de vriendelijkste slangen. Verder kun je ze levend of diepvries voeren, al moet je met levend wel opletten dat het voerdier niet aan je slang begint te knagen, dat gebeurd meer dan je denkt.. en ja een slang negeert dan gewoon. Kunnen hele nare verwondingen van komen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:23

Pelryo schreef:
http://www.bobclark.com/

als je wilt verder kwijlen over prachtige en aparte pythons.

Haha, ik keek naar de sales. Zeg ooh dat is een leuke!! Price: $27500 :=
Maar idd kwijlslangen, man ik wil ook eeentjeeee :D

Edit: deze was het:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 2a54z6e45r6r op 28-11-12 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 20:23

Ik neem dat konings-python verhaal van jullie zeker serieus! Ik ben wel meer van de 'dikke' slangen. Ik vind de kousenband, korenslang e.d. niet echt wat (de kleuren weer wel!) rattenslang is zeker een optie, die zijn nog wat kwa maat!
Ik ga eens meer lezen over de koningspython.. ik las al even dat ik idd. gelijk een dure smaak heb zeg!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:24

Ik haal ze gewoon in een reptielenwinkeltje hier in de stad. Zitten er 2, dus kan nog kiezen ook. :+

Het is inderdaad het veiligst, maar diepvries hoeft niet. Als je er gewoon bij blijft en in de gaten houd kan er weinig gebeuren. Niet weg gaan, want is wel is bij iemand gebeurd dat de staart van de slang eraf gebeten was..

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:25

judith370 schreef:
Waar haal je dat dan? Of hoe (nouja je snapt het :P )
Of 'fok' je zelf :) ?

Haha ik snap hem!
Ik heb heel lang zelf muizen gefokt, toen hij groot genoeg dat hij ratten kon gaan eten ben ik er mee gestopt.
Ratten koop ik nu bij een vriend die zelf fokt voor zijn eigen reptielen. In de dierenwinkel vind ik de muizen/ratten vaak niet gezond genoeg. Het is fijn om te weten wat er in gaat en dat je zeker weet dat je het juiste voert.

Benfan: haakneus heeft wel gif. Wel voor mensen ongevaarlijk, maar wel belangrijk om te weten!

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:27

Als je besluit een koningspython te kopen weet ik nog wel een goed adres waar je leuke baby's van dit jaar kan kopen in allerlei kleuren:)!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:36

2a54z6e45r6r schreef:
Pelryo schreef:
http://www.bobclark.com/

als je wilt verder kwijlen over prachtige en aparte pythons.

[ Afbeelding ]

Hoe komt het dat die slang zoveel duurder is dan de rest op die site, is het gewoon voor de kleur?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:38

Tosca2 schreef:
2a54z6e45r6r schreef:

[ Afbeelding ]

Hoe komt het dat die slang zoveel duurder is dan de rest op die site, is het gewoon voor de kleur?

Kleur, 'soort'... eh.. :P

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:43

heb een veel te dure smaak :')

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:45

Hahaha, ik heb het ook hoor! Ik zwijmel gewoon weg bij die beestjes.. :o

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:48

Bij alles haal ik zonder de prijs te kennen het duurste boven om te zeggen: die wil ikk!! :')

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:50

Je bent niet alleen.. :+
Maar we gaan een beetje offtopic hahaah!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:51

Maar zoals ik al vroeg, is er geen foto topic over slangen? :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:55

Nee, niet dat ik weet! Ik zal even kijken voor je.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 22:02

De rattenslang heeft nu mijn voorkeur merk ik.. ik ben toch wel daar naar aan het kijken.. lijkt me een fijne, behapbare slang, en ik vind de kleuren erg leuk!

Ik ben nu een beetje voor terariums aan het puzzelen.
ik wil er eigenlijk een die aan 3 kanten dicht is, en niet volledig glas (lijkt me niet lekker beschut voor een slang.. hij staat natuurlijk bovenop de kast straks.

Maar nieuw zijn die krengen zo duur ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:05

Hoe groot moet een terrarium eigenlijk zijn en wat hoort er zoal in? Of is het off topic? Anders start ik wel een nieuw :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:07

Ik heb niks met een rattenslang, omdat ze zo klein en dun zijn.. :P

En als oplossing voor je 'terarrium met glas' ik heb stickers gekocht die ik eromheen heb geplakt. Staat niet super van buitenkant, maar als je naar binnen kijkt is het wel 'gezellig'. :P
Zie achtergrond. :D
Afbeelding