Amaris schreef:En het is de vraag of je van een 7-jarige kan en mag verwachten dat hij die signalen oppikt.
dat kan natuurlijk niet, al moet ik wel zeggen dat ik mijn kinderen van 4 en 8 jaar wel leer om streng te zijn naar de honden als ze bijv. aan het spelen zijn en de hond wil mee spelen.
mijn kinderen mogen niet met mijn honden spelen, want ik zeg altijd dat het geen honden zijn om mee te spelen, wat ik wel doe is op het strand of bos een balletje gooien en dan mogen ze wel een bal weg gooien.
mijn zoon van 8 kan best een stem op zetten en zegt echt tegen mijn teef, milah af, plaats. gek genoeg doet de hond het wel.
ik ben er altijd bij want laat de kinderen nooit alleen met mijn honden, dus mocht er iets gebeuren of ik merk iets wat niet door de beugel kan van mijn kinderen of mijn honden, dan kan ik direct ingrijpen.
het is erg belangrijk dat de hele familie in huis de hond op de zelfde wijze corrigeerd en dat de 7 jarige dit leert in het bij zijn van de ouders of ts want de hond hoort gewoon helemaal beneden in rang te staan en die ziet zichzelf nu onder ts staan.