Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Koper schreef:O ja, ik begrijp wel wat ze bedoelt. Maar als LW nu begint over het niet eten van paarden ben ik wel eens benieuwd hoe ze dan over het eten van kikkers of honden denkt. Want het is net wat je zegt: het is wat "normaal" is in je cultuur. In Frankrijk denken ze heel anders over het eten van kikkertjes.
Snap je?
Kuggur schreef:Is die huisgenoot van je principieel genoeg om veganist te zijn?
Als ze bv melkproducten gebruikt kun je haar eens op de realiteit van de melkveeteelt wijzen (geen melkproductie mogelijk zonder kalverslacht), om over eieren nog maar te zwijgen (zelfs als je zelf voor scharrel kiest consumeer je nog héél veel bio industrie eieren in producten waarin ze verwerkt zijn).
Ladybird schreef:Kuggur schreef:Is die huisgenoot van je principieel genoeg om veganist te zijn?
Als ze bv melkproducten gebruikt kun je haar eens op de realiteit van de melkveeteelt wijzen (geen melkproductie mogelijk zonder kalverslacht), om over eieren nog maar te zwijgen (zelfs als je zelf voor scharrel kiest consumeer je nog héél veel bio industrie eieren in producten waarin ze verwerkt zijn).
sterker nog, ze is geen eens vegetariër. savonds wel gewoon vlees eten.
LiNdA1986 schreef:Dat dieren geslacht worden okee, het gaat mij er om dat ze een goed leven gehad hebben en een snelle pijnloze dood hebben. Helaas hebben de meeste slachtdieren een zeer slecht leven
Batlow schreef:Ik heb een vraag, wat vinden de mensen die eens zijn, dat dieren dieren zijn, van vinnensoep, van haaien? Dat zijn ook dieren toch, maar toch ook anders....
stef schreef:maar, ik heb van de week nog een stuk over de big migraition (spelling ??) zitten kijken, en hoe die gnoes door de krokodillen onder water worden getrokken, is ook alles behalve diervriendelijk....