Welk voer is de oplossing voor voedselallergische hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Welk voer is de oplossing voor voedselallergische hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 07:58

laten wennen aan het rauwe paardenvlees. Niet eten is honger hebben en wel eten is volle maag. Ze gaan het uiteindelijk wel waarderen dan. Paardenvlees heeft een wat aparte smaak mijn honden hebben er erg aan moeten wennen en vinden het nu veel lekkerder dan rund.
Als hij het rauw goed eet dan uiteraard alles van het paard nemen maar niet alleen vlees maar dan ook organen en botwerk. Anders ga je idd tekorten krijgen en diaree. Eventueel verse groenten (even stomen) erdoor doen voro de extra vitaminen. Echter daar zou ik mee wachten totdat hij een poos klacht vrij is zodat je daarna ook kan zien of dit wel/niet problemen op leverd.

Gaat paard goed dan nog vis proberen en meer zou ik niet doen bij honden die zo enorm gevoelig zijn. Vis gaat namelijk ook bijna altijd goed.

overigens kijk eens op www.lupa-diervoeding.nl daar heb je nog veel meer (complete) paard varianten

paard, geit en vis waren dacht ik de beste soorten dieren voor eliminatie dieet maar ik kan het mis hebben.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:03

Geit geeft vaak jeuk. Vis zou ik zelf niet 7 dagen per week willen voeren. En inderdaad, eerst alleen 1 diersoort, pas veel later komen er groentes e.d. bij. Je kunt beter 1 keer een eliminatiedieet correct uitvoeren, dan 3 keer half en telkens opnieuw moeten beginnen omdat je eigenlijk toch niet helemaal weet waar de jeuk vandaan komt.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 21:52

Even een update: Jelle staat nu bijna twee weken op 4x per week konijnenvlees van Tinlo in combinatie met 3x per week Kiezebrink mix Konijn met daarbij het paardenvlees wat we nog in huis hadden, dit gaat erg goed! Ondanks dat hij altijd een moeilijke eter is geweest eet hij het konijnenvlees vanaf dag 1 direct rauw op. Het eten met lange tanden is voorbij, het is nu hap-slik-weg :)
Het is nog even zoeken met de Kiezebrink/paard mix in welke verhouding dit moet, aangezien hij wat harde poepies krijgt sinds vandaag :o Maar hierbij heb ik denk ik goede hulp gevonden van iemand bij ons uit het dorp die ook in het vers vlees zit.
Hopelijk hebben we hiermee de oplossing gevonden en is de jeuk definitief voorbij! *\o/*

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 07:50

Kijk, dat is goed nieuws. Bij harde ontlasting kun je iets meer paardenvlees toevoegen (of in verhouding wat minder Kiezebrink als je geen hoger percentage wilt voeren) en dan zien wat er gebeurt. Waarschijnlijk is het percentage bot in de Kiezebrink iets te hoog voor jouw doggie.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:10

Wat een goed nieuws! En wat ontzettend fijn voor je hond :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:12

Haal je het bij cattery spotselot? Die zit in Lindenholt, verkoopt Tinlo BARFmenu, maar ook dingen als geitenmelk/paardenmelk en losse BARF artikelen.
Als de jeuk dus na 6/8 weken weg is, misschien een fijn adresje om langzaam uit te gaan breiden?

Edit: ik bestel zelf ook BARF, dus als je een keer mee wilt bestellen kan dat!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:23

Erg intressant!! Wij zitten hier ook met een chihuahua pup die enorme jeuk van de meeste voeding krijgt. Ze staat nu op Jarco,dit gaat super, alleen sinds een week wordt het gegeten met lange tanden |o

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:27

Gianti schreef:
Erg intressant!! Wij zitten hier ook met een chihuahua pup die enorme jeuk van de meeste voeding krijgt. Ze staat nu op Jarco,dit gaat super, alleen sinds een week wordt het gegeten met lange tanden |o

De meeste honden zijn allergisch voor graan, kip of rund. Als je dus een KVV vindt waar geen graan, kip of rund in zit (die zijn er zat) dan zit je meestal wel goed :j Later kun je dan proberen of rund of kip verdragen wordt, zodat je ook weet waarvoor de hond allergisch is.
Granen voor kat of hond ben ik sowieso geen fan van, dus dat ga ik je niet aanraden om te proberen :Y)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:31

we geven naast jarco ook Renske vers, en dat gaat veel beter. Maar omdat we haar vaak ergens mee naar toe nemen, is brok toch wat makkelijker, maar als het echt niet kan, dan kan het niet :P

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 10:46

Sassol schreef:
Haal je het bij cattery spotselot? Die zit in Lindenholt, verkoopt Tinlo BARFmenu, maar ook dingen als geitenmelk/paardenmelk en losse BARF artikelen.
Als de jeuk dus na 6/8 weken weg is, misschien een fijn adresje om langzaam uit te gaan breiden?

ik bestel het bij meat and bones, dat zit in Malden maar ze woont bij ons in Druten. Ze is ook goed bereikbaar voor adviezen, zoals nu dus met de wat hardere keutels, idd aanpassen van de verhouding met de kiezebrink.
Voorlopig willen we het bij konijn en paard houden, want dat gaat goed.
Zelf samenstellen heb ik me al wel in verdiept en vind ik een leuke uitdaging, waar bestel je meestal? is dat die cattery in lindenholt of ergens anders? dan zal ik daar alvast eens naar kijken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:49

Gianti schreef:
we geven naast jarco ook Renske vers, en dat gaat veel beter. Maar omdat we haar vaak ergens mee naar toe nemen, is brok toch wat makkelijker, maar als het echt niet kan, dan kan het niet :P

Goed dat je vers vlees voert, alleen bevat het verse vlees van Renske rijst, net als sommige varianten van Jarco brok trouwens. Ik kan natuurlijk niet in je hond kijken, maar er zijn veel honden die daar jeuk van krijgen. Misschien de moeite waard eens een brok- en/of vleessoort te proberen waar geen rijst in zit?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:53

Loezoe schreef:
Sassol schreef:

ik bestel het bij meat and bones, dat zit in Malden maar ze woont bij ons in Druten. Ze is ook goed bereikbaar voor adviezen, zoals nu dus met de wat hardere keutels, idd aanpassen van de verhouding met de kiezebrink.
Voorlopig willen we het bij konijn en paard houden, want dat gaat goed.
Zelf samenstellen heb ik me al wel in verdiept en vind ik een leuke uitdaging, waar bestel je meestal? is dat die cattery in lindenholt of ergens anders? dan zal ik daar alvast eens naar kijken.

Ik heb een keer bij cattery spotselot bestelt, goed vlees, miste wel 2 kilo vlees, maar dat overkomt de beste nog wel eens. Maar kijk dus wel even aan hoe dat de volgende bestelling gaat.
Ik heb ook bij versvoer.nl besteld, ook goed vlees maar zit wat verder weg dus moet ik grotere hoeveelheden bestellen om het gratis voor de deur afgeleverd te krijgen.
Die labelen alleen wat minder goed, dus als je het vlees niet uit elkaar kan houden weet je niet wat nou wat is. (Daar heb ik geen last van dus dat zou ik je ook nog kunnen vertellen of je kan het aan haar doorgeven natuurlijk)

Maar het allergoedkoopste bestellen blijft via barfplaats.nl, moet je alleen wel een auto hebben en moet er net een lijntje langs je huis gaan. (Je kunt daar dus ook niet elke week/maand alles bestellen) Ook is het moeilijker om aan andere dingen dan kip/rund te komen, konijn komt gelukkig nog wel regelmatig voorbij. Alleen ik heb geen auto dus voor mij onhandiger.

Mocht je hulp nodig hebben bij een menu samenstellen oid, kan ik je daar wel mee helpen.

@Gianti: voor graanvrije brokken kun je eens kijken naar Orijen, Acana, Taste of the Wild, of Wolfsblut. Of zelfs de kattenbrok Applaws, gezien je een kleine hond hebt.
Let wel: niet alle smaken van Acana zijn graanvrij!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:52

Sassol schreef:
Maar het allergoedkoopste bestellen blijft via barfplaats.nl, moet je alleen wel een auto hebben en moet er net een lijntje langs je huis gaan. (Je kunt daar dus ook niet elke week/maand alles bestellen) Ook is het moeilijker om aan andere dingen dan kip/rund te komen

Dat valt wel mee hoor, ik kom via BP ook aan parelhoen, eend, geit, zebra, kameel, zalm, hert, lama, haas enz. enz...