Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:27

Mmm ok dat vind ik wel raar. Misschien kan idd de RR er wat aan doen...
Maar ik blijf erbij dat het niet normaal is om een kat 6 weken 'alleen' te laten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:28

Kan het alleen maar eens zijn met de andere opmerkingen. Je bent 6 weken weggegaan. Heel goed dat je verzorging had geregeld in de vorm van 2x per dag voeren en binnen en buiten laten. Maar dat is natuurlijk niet de normale hoeveelheid aandacht als je niet op vakantie was geweest.

In mijn ogen niet raar dus dat je kat ander gezelschap ging opzoeken en dit ook kreeg in de vorm van de buurvrouw. En ja de buurvrouw kan dan zeggen ik houd voortaan de deur dicht en de kat mag niet meer binnen komen. Maar zeg nou eerlijk ooit wel eens het klagelijk miauwen van een kat weerstaan??
( ja ik doe het want ik heb niks met katten, maar kan mij voorstellen dat de buurvrouw het niet kan)

Dus óf je accepteert het, óf je maakt een mooie grote ren voor je kat.

En logisch dat de politie hier niks mee kan, het is geen diefstal. Je buurvrouw houdt de kat niet binnen opgesloten...
Ja ze laat hem 's avonds binnen, maar je gaat niet de hele nacht je deur open staan voor een kat...
Laatst bijgewerkt door Anoli op 24-11-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:29

Ben heel benieuwd naar reactie van RR!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:30

miekelover schreef:
Ze sluit hem wel op. Savonds laat neemt ze hem in huis en smorgens zei ik hem uit het raam mauwen, of overdag als ze niet thuis is.

Heb mail gestuurd naar de rijdende rechter.

Kan de kat wel afstaan maar ze heeft gezegt geen kat te willen hebben

Het is bizar om de kat van iemand anders op te sluiten. Vreemd. Toch zou ik zelf kiezen voor een ren omdat je dan ook zelf de controle houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:32

Joolien schreef:
Mmm ok dat vind ik wel raar. Misschien kan idd de RR er wat aan doen...
Maar ik blijf erbij dat het niet normaal is om een kat 6 weken 'alleen' te laten.

Daar ben ik het ook zeker mee eens, vind alleen wel dat de buurvrouw het had moeten overleggen, en dat ze het niet kan maken om te liegen en de kat op te sluiten..
De kat kreeg eten en drinken en een huis tot beschikking, goed bedoeld van de buurvrouw om hem aandacht te geven maar het is niet zo dat de kat zwaar verwaarloosd was en onderdak nodig had, daar heeft ze zelf voor gekozen en is geen rede om de kat te houden nu ts terug is

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:37

nou ik schrik er van hoe de TS op haar kop krijgt hier,

Ts is 6 weken opvakantie geweest, ja is wat lang, maar ze heeft ervoor gezorgt dat de kat in iedergeval zijn eten en driken krijgt.

De buurvrouw daar in tegen, had de kat van de TS nooit binnen mogen laten.
Ik vind dat de buurvrouw gewoon heel fout bezig is.
dan moet ze zelf een katje nemen, wil ze dat niet, prima maar dan ook van de kat van TS afblijven.

ben benieuwd hoe dit afloopt sterkte TS

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:41

ik snap dat je het vervelend vindt maar de kat zit duidelijk liever bij de buurvrouw. zoals eerder gezegd katten hebben geen baasjes en ze zoeken zelf hun personeel uit ;) misschien kun jij een nieuw katje nemen? :o die buurvrouw vindt het blijkbaar niet erg dat ze een nieuw huisdier heeft en het is ook zielig voor die kat om hem op te sluiten.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:45

Tja zo zijn katten nou eenmaal, niet zo erg trouw.
Persoonlijk zou ik er niet zo veel moeite mee hebben, een van onze oude katten ging iedere zomer op "vakantie". Die waren we dan 6 weken kwijt, het eerst jaar een beetje ongerust en toen ze terug kwam maar een bandje gegeven met ons adres erop. De zomer erop kregen we een kaartje van Miep (dat was de naam die ze kreeg bij haar vaste vakantieadres) en 6 week later was ze weer thuis. Dit is jaren doorgegaan totdat de kat overleed van ouderdom.

Maar als TS het echt niet wil dan moet ze zorgen dat de kat niet meer naar de buren kan.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:47

mn kat kwam altijd thuis maar niet meer altijd in de nacht als de overbuurmen zn biefstuk voor hem bewaarde. Tja sorry daar kan ik niet tegenop. hij was overgins nog steeds graag bij ons. We hebben toen wel netjes gevraagd of hij aub een biefstuk meer wilt geven, of hooguit een stukje.
Super fijn dat hij daar komt buurten, vooral als je bedankt dat hij normaal niks van dieren moest hebben... Hij heeft t toen netjes gelaten.

T is natuurlijk niet fijn als je buurvrouw ondanks je verzoek hem toch eten geeft, binnen laten vind ik persoonlijk anders dan echt voeren.
Wellicht is het inderdaad een idee ander en eventueel blikvoer te kopen. Zo lok je hem weer naar jou.

Helaas kiezen katten soms gewoon hun eigen huis ondanks dat je nog zo goed bent voor je kat.
Wellicht is dit ook t geval. Zo is mn neef aan een kat gekomen die altijd maar in de tuin zat en in de zomer natuurlijk zo naar binnen liep. hij was van een buurman maar deze heeft he gezegt dattie haar maar houd, hij had er nog 5 en ze koos duidelijk voor mn neef.

Als je dat echt echt wilt verkomen moet je of je tuin katdicht maken of een ren maken waar ze in kan vanuit binnen. Dan zit ze dus toch lekker buiten maar kan niet meer de tuin uit.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:53

ik vind 6 weken op vakantie ook veel te lang om niet iemand anders dan in je huis te zetten om de routine van de kat niet te veranderen.
als wij een weekendje weg gaan komt mijn moeder op de katten passen.
wij houden de katten bewust in huis, vanwege dat ze hier overal bij en ander het huis is zouden kunnen en we bij een drukke weg wonen en wil ze niet van het asfalt af schrapen.

bij ons is 1x een kat van onze achterburen in huis geweest, komt binnen via het slaapkamer raam, heb er een emmer water achter aan gegooit omdat ik geen kat van een ander wil hebben omdat ik er zelf 2 heb.
maar snap dat als je buurvrouw wist dat je 6 weken weg was er weinig moeite me had om hem wat extra aandacht te geven, en blijkbaar vind hij het nu daar erg gezellig.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:55

katten zijn heel snel ontrouw naar de eigenaar als ze ergeens anders voer en aandacht krijgen.

mijn kat heeft ook 2 huizen, en dat vind ik prima, is bij me vriendin een paar deuren verder,
daar slaapt hij veel op de bank, maar er is 1 duidelijke afspraak over gemaakt. haar man wil geen eigen kat, onze king vind hij prima. dus de afspraak is dat hij daar geen katten bak en geen voer krijgt.

wat bij ons in de straat ook heel gewoon is, overal staan bakjes water bij de huizen. dus de katten kunnen bijna overal drinken.
hier zijn we in de zomer mee begonnen ivm de extreme hitte en veel inmiddels geholpen zwerf katten. maar ook huis katten maken er dankbaar gebruik van.

het kan voor je kat en jou buurvrouw ook heel gezellig zijn TS, als je er duidelijke afspraken overmaakt, maar als jij niet wilt dat jou kat bij anderen naar binnen gaat heeft de buurvrouw dat te respecteren en niet te doen daar ben ik het geheel met je mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:56

Maar WAT is nou eigenlijk het probleem van een kat die zowel bij jou als bij de buren woont?
Ik zie het écht niet...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:59

heel vervelend probleem idd. Enigste oplossing lijkt me idd maken dat je kat jou tuin niet meer uit kan. Geen idee hoe zoiets in de wet beschreven staat eigenlijk. De kat loopt wel op haar grond en haar terrein wat jij toe laat door hem die ruimte te geven. Maar ik zou ook zeggen dat haar dat niet het recht heeft om hem dan ook binnen te halen EN te voeren. Dat binnen halen zou ik zelf nog niet zo over vallen. Het voeren wel. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat iemand anders mijn kat allerlei soorten voer aan bied/geeft die ik niet aan mijn kat zou willen geven. Dat zou ik vele malen erger vinden dan het feit dat iemand hem naar binnen haalt om mee te kroelen.

Misschien schrikt het af als je zegt dat ze gerust je kat binnen mag halen maar dat je dan ook verwacht dat ze deelt in dierenarts kosten als er wat mankeerd? En dat ze wel aan moet geven wanneer ze ontvlooid en ontwormd want een overdosis kan heel slecht/dodelijk zijn.

Geen idee of het werkt natuurlijk.

De kat van mijn buren moest ook alleen thuis blijven want dat was goedkoper dan hem naar een pension doen. Ook daar kwam 2x per dag iemand voeren en even knuffelen (2x 5 minuten ofzo) na 4 dagen was de kat weg en na 3 weken zoeken bleek ze straten verderop bij een jong gezin te zijn gaan wonen en terug komen echt niet!! Tja, ik vind het eigenljik een gevalletje eigen schuld. Katten die graag aandacht hebben en het thuis niet krijgen gaan verder zoeken. Geen idee hoe lang degene gebleven is in die 6 weken maar aanhankelijke katten nemen geen genoegen met 2x per dag een paar minuten of half uurtje. DIe willen gezelligheid/aanwezigheid van mensen om zich heen (vaak al puur het aanwezig zijn). Als ik op vakantie ga dan gaat mijn kat dus altidj naar een pension. Dat hoort hier bij de vakantiekosten en hou ik rekening mee. Geeft me ook een heel rustig gevoel. Ze zit daar goed en heeft het niet zo fijn als thuis dat geloof ik ook wel maar ze heeft het er vele malen beter dan alleen thuis zijn zonder mensen (en andere dieren) om zich heen.

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:03

Heb nooit begrepen waarom sommige mensen het überhaupt in hun hoofd halen andermans dieren ongevraagd te voeren. Zo ergerlijk en dom. Aaien, prima. Voeren, nooit ongevraagd.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:06

Probleem lijkt me duidelijk. TS heeft een erg arrogante buurvrouw die denkt dat ze zich andermans eigendom mag toe-eigenen. Dat ze gedurende de vakantie ongevraagd wat zorg op zich heeft genomen kan je nog als welwillend, zij het als ongewenst beschouwen.

Echter nu TS weer terug is en heeft aangegeven dit niet langer te willen trekt de buurvrouw zich hier klaarblijkelijk niets van aan.

Wat nu als de kat ziek wordt? Wie moet dan de zorg op zich nemen? Of als het beestje komt te overlijden, in welke tuin wordt hij dan begraven? Stel dat de kat dieetvoer nodig heeft, en de buurvrouw liever lekkernijtjes blijft voeren? Kan je aardig wat woorden over krijgen onderling, en daar zit TS vast niet op te wachten.

Accepteren dat de kat liever daar zit vind ik wel erg kort door de bocht. Voor de vakantie was TS nog goed genoeg voor poezenbeest, immers.

TS, waarom zeg je niet tegen je buurvrouw dat als ze hier niet mee stopt je je gedwongen voelt om een kattenren te bouwen zodat ze de kat nooit meer kan liefkozen? Misschien dat dan het kwartje valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:30

Hoezo is die buurvouw zo akelig, arrogant etc?
TS laat haar kat buiten lopen. ZIJ is de aanstichtster van haar eigen gedoe nu...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:33

@ sonja totaal met je ONeens. Sjeem kat kun je niet binnen op sluiten die willen naar buiten!! En die buurvrouw heeft eigenlijk gewoon die kat gestolen!

Zal eens vragen aan mn tante die regelt dingen met burenruzies.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:37

Katten kiezen zelf hun personeel uit. Blijkbaar vindt hij het bij de buurvrouw leuker. jammer maar helaas. Vraag desnoods of ze de kat over wil nemen. Dan ga jij opzoek naar een ander?? Ik kan me voorstellen dat het rot is maar ja...... ik denk dayt je er weinig aan kunt doen en het belang van de kat is toch het belangrijkste?

Mijn lieve grote kater heeft de dag na het overlijden van mijn buurman zijn knapzak gepakt en is bij de buurbvrouw gaan wonen. Hij kwam er al wel regelmatig maar toen hij overleden is is hij er volledig bijingetrokken! ik gunde het haar van harte!!! jammer dat hij 2 dagen na haar dood zelf ook overleden is...... (hij was 17 en heeft 4 jaar bij haar gewoond)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:42

Miepie77 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat je die kat 6 weken alleen thuis hebt gelaten, een weekje op vakantie ala maar 6 weken, die kat ziet je buurvrouw gewoon nu als baasje en jouw niet meer, daar heb je het eerlijk gezegd zelf naar gemaakt en dat je niet blij bent dat ze hem heeft ontvlooid, dat zal die vrouw echt niet hebben gedaan als ie geen vlooien had dus of binnenhouden of niet zeuren.

helemaal mee eens. Niet zo vreemd hoor dat poes nu liever bij de buuf is.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:44

De buurvrouw wil geen kat heeft ze aangegeven. Dus als TS zou zeggen, hou haar maar, dan is de kans groot dat de buurvrouw dit weigert. Ze heeft nu een gratis kat waar ze behalve voer en een vlooienkuur waarschijnlijk geen grote kosten of uitgebreide zorg voor wil dragen.
Dus dat lijkt me geen optie.

En bovendien: de buurvrouw heeft geen zeggenschap over het eigendom van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:46

Maartje1990 schreef:
@ sonja totaal met je ONeens. Sjeem kat kun je niet binnen op sluiten die willen naar buiten!! En die buurvrouw heeft eigenlijk gewoon die kat gestolen!

Ehhh jouw kat heeft niets te zoeken in mijn tuin hoor... (voorbeeldje he)
IK beslis wat ik in MIJN tuin doe. Dus als daar een poes loopt, kies IK wat ik daar mee doe, of dat nou aaien, voeren of wegjagen is. Had 'ie niet in mijn tuin moeten lopen...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:47

mooney1 schreef:
Miepie77 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd zielig dat je die kat 6 weken alleen thuis hebt gelaten, een weekje op vakantie ala maar 6 weken, die kat ziet je buurvrouw gewoon nu als baasje en jouw niet meer, daar heb je het eerlijk gezegd zelf naar gemaakt en dat je niet blij bent dat ze hem heeft ontvlooid, dat zal die vrouw echt niet hebben gedaan als ie geen vlooien had dus of binnenhouden of niet zeuren.

helemaal mee eens. Niet zo vreemd hoor dat poes nu liever bij de buuf is.

Stel dat je zes weken ziek bent en iemand anders je paard verzorgt, geef je hem dan ook weg? Of je ligt zes weken in het ziekenhuis en familie zorgt voor de kat, is dat dan reden om als je beter bent niet de zorg weer over te nemen?

TS heeft voor zorg gezorgd tijdens haar afwezigheid. Diertje is gevoerd en heeft aandacht gehad en kon naar buiten. Ik zie geen enkele reden waarom ze nu een slechte katteneigenaar is die het diertje zou moeten afstaan.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:50

Diertje heeft alleen besloten dat er ergens anders een beter thuis voor hem is dan wat hij had (en nee ik zeg niet dat hij het beter heeft bij de buff dan bij TS).
De enige manier dat TS kan zorgen dat de kat niet meer naar de buuf gaat is er voor te zorgen dat deze niet meer van het terrein af kan.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:50

een kat is geen paard jiehaa, die kun je niet met elkaar vergelijken. een kat kiest zelf zijn mens uit en een paard niet, die kan ook meestal niet over het hek heen klimmen om bij de buren aan de deur te krabben :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:51

Magiccc schreef:
een kat is geen paard jiehaa, die kun je niet met elkaar vergelijken. een kat kiest zelf zijn mens uit en een paard niet, die kan ook meestal niet over het hek heen klimmen om bij de buren aan de deur te krabben :')

Ik kan me anders een topic herinneren over een Belgisch trekpaard wat ineens bij een bokker in de tuin stond... :+

En edit: konden paarden dat misschien maar, dan zouden er minder probleemtopics op Bokt zijn. Maar goed, dat is wel erg offtopic.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 24-11-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt