Hond nauwelijks ontlasting (op vers vlees overgezet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:09

Femke schreef:
LOL, korting geven op de hondenbelasting omdat ze minder poepen _O-

En korting bij de DA omdat ze veel minder kans hebben vaste klant te worden daar :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:36

xRomana schreef:
En korting bij de DA omdat ze veel minder kans hebben vaste klant te worden daar :D

Natuurlijk niet, juist vaste klanten betalen minder (kwantum korting).

Verder is het een illusie dat vers een gezondheidsvoordeel oplevert, maar dat vermelden heeft weinig zin, het idee is te aantrekkelijk om los te laten.

xRomana

Re: Hond nauwelijks ontlasting (op vers vlees overgezet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:40

Het is een feit Koggur, ik zit bij een pro vers DA die heel wat DA's heeft moeten ontslaan omdat er nagenoeg geen snijwerk is, iets wat alledaags is bij een gewone DA

gebitsreinigingen doet hij 3x per jaar, gewone DA 3 keer per week als het niet vaker is

Dus ja dan wil ik wel korting

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:55

Och, Ik ken die "feiten" zolangzamerhand...
Afgezien daarvan, hoe werkt dat, minder diensten kopen bij een DA en daarom óók nog korting verlangen...?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:40

Kuggur.. gewoon even je hersens gebruiken, daar heb je ze tenslotte voor.
Door veel zout in brok ontstaan blaas- en nierproblemen, door brokken ontstaan gebitsproblemen(tandplak wat zich ontwikkeld naar tandsteen), twee dingen die al vaak voorbij komen op een DApraktijk. Dingen die je met vers vlees niet door het voer hebt. Dan blijft er alleen nog erfelijkheid en trauma over.

En nee, iedere dag een pedigree dentastick werkt niet. :+ Averechts juist.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:08

Air schreef:
Kuggur.. gewoon even je hersens gebruiken, daar heb je ze tenslotte voor.

Na deze opmerking zal het je niet verbazen dat ik je posts verder negeer Air, dat is niet het nivo waar ik toe wil afdalen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:34

Ik voer onze nieuwe pup sinds een kleine week ook Smuldier Vlees (glutenvrij) in plaats van de veel duurdere Carnibest.

Ik heb onze vorige hond jarenlang op Carnibest gehad vanwege haar voedselallergie.
Ik zag nu echter dat de Smuldier ook een glutenvrije versie heeft, en dat heeft toch mijn voorkeur (glutenvrij bedoel ik).
Vandaar dat ik dat nu ben gaan proberen.
Mijn 1e gedachte was: gelukkig, het ziet ook uit als gemalen rood vlees en niet (zoals Duck en Energique) als een grijzige (kartonkleur) massa.

Ik merk nu echter dat de hond steeds meer moeite heeft met poepen. Dat had ze niet met Carnibest. De poep is dus harder.
Maar als ik het goed begrijp, dan is dat dus op te lossen door er een scheut olijfolie over te doen of schapenvet te voeren? (Of toch maar weer terug naar de Carnibest, wat ook nog in de vriezer ligt overigens).

Ik zou het jammer vinden om weer terug te moeten op CB, want die 400 grams pakjes Smuldier vind ik veel handiger dan die rollen CB.
Het scheelt ook nog eens een paar € per kilo.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:44

Wat is er mis dan met wat harde poep? Zorgt er toch juist voor dat de anaalzakjes gezond blijven?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:58

Te harde poep kan een hernia perinealis veroorzaken.
Oftwel dat de ophangbandjes van het colon stukgaan door het harde persen.
Dit zie je ook vaak wanneer een oudere reu prostaatproblemen krijgt onder invloed van testosteron.

Isabonny: Kan je geen olie (vis,cocos of gewoon zonnebloem) bijvoeren?
Pens erbij doet soms ook wonderen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:17

Ja ok, als het stenen zijn dan is het niet gezond :n Ik bedoelde wat stevige drollen waar ze een beetje voor moeten drukken, niet zo'n brijachtige ontlasting.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:41

Paintlinger schreef:
Isabonny: Kan je geen olie (vis,cocos of gewoon zonnebloem) bijvoeren?
Pens erbij doet soms ook wonderen.

Zonnebloemolie zit bomvol omega 6, ontstekingsbevorderend en bevorderd de tumor groei,
ik zou dat never nooit iemand aanraden....

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:16

Oeps, ik had niet gezien dat er nog gereageerd was in dit topic.

Poep is inmiddels weer normaal. Het was echt keiharde poep; ze kreeg de drollen er zowat niet uitgeperst.
Heb maar een paar (halve) schapenvetbrokjes hoeven voeren en heb tussendoor een rol CB gegeven ipv Smuldier. Nu eet ze weer gewoon Smuldier en lijkt ze nergens last van te hebben.