Wie bezoekt mijn kippenhok ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonJuul

Re: Wie bezoekt mijn kippenhok ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:33

Een steenmarter doet er alles aan om bij de kippen te kunnen komen, dus ja ook graven. Zo ben ik vorige maand van 18 naar 8 kippen gegaan. Hij is onder het hok gekropen en heeft de bodem opengemaakt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:22

Heb hier nog nooit een steenmarter een hol zien graven. Wel graven ze wel eens een klein kuiltje om ergens onderdoor te komen.
Hier zitten al jaren steenmarters,... en ze leven hier in de oude boerderij naast ons.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:07

Morgen zullen we het weten, we hebben een vangkooi gekocht en die zal ik straks neerzetten. Het is een hele nette, dier blijft dus netjes in leven en we zullen hem/haar netjes weer op een passende locatie uitzetten. Ben benieuwd wie of wat we morgen aantreffen !

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:09

Compliment dat je het doet dmv een vangkooi :)

Wij hebben exact hetzelfde holletje onder onze stal zitten, ik denk rat, ben benieuwd wat je vangt!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:20

Nou je wilt niet weten wat voor barbaarse manieren de man in de winkel voorstelde maar nee zo ben ik niet, we wonen in de buurt van een bos waar het dier prima kan wonen.

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:58

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, toen wij dachten met een steenmarter te zitten, stelde mijn nonkel voor een vangkooi met een levende kip als aas in te zetten. En wanneer we hem dan gevangen zouden hebben moesten we of de keel oversnijden of verdrinken. >;) Ik snap niet dat er mensen rondlopen die zoiets over hun hart krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:04

Letsdunit schreef:
Nou je wilt niet weten wat voor barbaarse manieren de man in de winkel voorstelde maar nee zo ben ik niet, we wonen in de buurt van een bos waar het dier prima kan wonen.

Doe je wel voorzichtig? :o zeker als het een marterachtige is, die gaan echt in de verdediging..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 19:05

Bedankt voor de waarschuwing, morgen weten we meer. Zal een foto maken van onze holbewoner !

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:00

Broodje pindakaas lust onze holbewoner niet, we hebben wel een nieuw gat ! Vanavond maar wat vlees proberen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:06

kattenvoer al geprobeerd en dan blik/nat voer.....liefst de iets duurdere die geuren iets meer.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:11

Wij hebben deze gaten ook, in de hondenren ( wij hebben een grote ren inclusief dijkhelling en zonder betonnen fundering), en bij ons zijn het ratjes. Zie ze regelmatig in de voerbakken van de honden zitten. Ik doe er eerlijk gezegd niets aan, maar vind nog wel eens een dode in de ren die door de honden gepakt is. Onze katten jagen er ook behoorlijk op. Die vangen er echt aardig wat.
Zo'n vangkooitje en dan het diertje weer uitzetten vind ik in ieder geval een hele nette oplossing van je.

Bunzingen hebben we ook ooit eens gehad achter de kippenren die we toen hadden (tegenwoordig lopen de kippen altijd los). Hadden daar een nest, geweldige beestjes. Ze pakten nooit een kip of een van de konijnen, maar ik weet ook niet beter dan dat ze niet binnen hun gebied jagen, alleen verder af. Tenzij het waarschijnlijk barre tijden voor ze wordt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:25

Letsdunit schreef:
Broodje pindakaas lust onze holbewoner niet, we hebben wel een nieuw gat ! Vanavond maar wat vlees proberen.

Als je een marter vangt ben je al in overtreding :+
Zoals met elk beschermt Nederlands dier wat je vangt.

Ook heeft een marter een leefgebied van een aantal kilometers.
Dus dan zou je hem 10km verder moeten uitzetten om hem niet terug te krijgen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:30

Ze weet toch helemaal niet wat ze aan gaat treffen :?
Dat weet ze pas als het er in zit.. Als het een marter is jammer dan.. TS zet m toch netjes ergens anders weer uit..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:36

Roxiie. Ik waarschuw der alleen. Zeg ik ergens dat ze ontzttend verkeerd bezig is? Ik zeg alleen wat de wet zegt.

Wij zouden dat dier ook vangen. Ze zijn onwijs smerig en je kan er heel veel overlast van hebben.
Ons huis stonk enorm toen dat dier bij ons onder de dakpannen zat. onze baby (inmiddels geen baby meer) lag op een andere slaapkamer omdat zijn kamertje echt TE vies rook. Het urine liep langs mijn ramen naar beneden. Ik weet hoe smerig het is en snap hoe TS handeld. Ik probeer haar alleen te waarschuwen. Als mensen dit zien en politie ofzo inschakelen ben je de sjaak ;)

Daarnaast mag je een Marter dus niet ergens anders uitzetten. Als ze die zou vangen zou ze die officieel weer los moeten laten waar ze hemgevangen heeft. Perongeluk vangen kan natuurlijk gebeuren. Maar dan moetje hem dus weer loslaten op dezelde plek ;) Nou snap ik TS helemaal als ze dat diertje lekker 10km verder weer uitzet zodat ze er geen last meer van heeft

Ik zou als TS zijnde hier dus niet melden als ze hem 10km verder uit zet ;) Misschien zit er wel een vervelende bokker op het net die het meld.

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:06

Nog niets kunnen vangen TS? :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:27

Achgut, arme kippen :(:)

Heb je al wat gevangen :)) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:57

Ik ben ook wel heel benieuwd.. Als het een marter is dan is het niet zo handig om hier neer te zetten idd, maar ben dan wel benieuwd hoe het vrijlaten gegaan is..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:24

Ratten vang je niet makkelijk die graven zo weer een nieuwe tunnel. En houd er ook rekening mee dat als er 1 zit er zo heel wat meer zitten en ze snel vermeerderen. Wij hebben ze met gif redelijk weg gekregen, vangen en vallen hielp helemaal niks.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:15

Vanaf het moment dat de val er staat is onze bezoeker ook niet meer geweest haha
We hadden gisteren wel een bezoeker uit de lucht die mijn araucana haan te pakken heeft genomen :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:18

nou ja sta je nog zo je best te doen krijg je alsnog een lucht aanval.....het zit jou en je kippies niet mee hoor!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:19

Letsdunit schreef:
Vanaf het moment dat de val er staat is onze bezoeker ook niet meer geweest haha
We hadden gisteren wel een bezoeker uit de lucht die mijn araucana haan te pakken heeft genomen :(

:(:)