Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:11

jiperdepip schreef:
als ik de foto zo zie denk ik dat deze dame toch echt hulp van een DA nodig gaat hebben

Absoluut. En daar zou ik ook geen dagen meer mee wachten.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:15

melissa_b schreef:
Niet teveel aan hechten omdat ze misschien kan overlijden?

Maar niet met haar naar de DA willen omdat het jou geld kost!

Wat een egoistische hypocriet ben jij! Ga met dit dier naar de DA, om het te helpen, ook al kost het jou geld! Misschien is het wel iets heel simpel!

Ik vind het vooral hypocriet om andermans geld uit te geven.
Ik gun beestjes heel veel, maar ik zou me ook niet aan elk beestje hechten en ermee naar de dierenarts rennen. Hoe sneu het ook is.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:16

saskia1973 schreef:
melissa_b schreef:

Wat een egoistische hypocriet ben jij! Ga met dit dier naar de DA, om het te helpen, ook al kost het jou geld! Misschien is het wel iets heel simpel!

Ik gun beestjes heel veel, maar ik zou me ook niet aan elk beestje hechten en ermee naar de dierenarts rennen. Hoe sneu het ook is.

Dat snap ik niet. Kan jij lijdzaam toezien hoe een dier een langzame dood sterft?

saskia1973

Re: Lieve maar hele vieze, stinkende kat.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:19

Ik zal zeker de dierenambulance bellen oid, maar ik ga niet voor elk zielig beestje zorgen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:19

Nee maar je kunt ook niet over andermans portemonnee beslissen en sterker nog, mocht de kat van iemand zijn en hij word al behandeld (klinkt onwaarschijnlijk) maar dan zou ik het niet op prijs stellen dat iemand met mijn kat gaat Lopen zeulen...

De ts pakt het goed aan... Kijkt eerst of ze een eigenaar kan vinden, houd poes in de gaten en bij geen eigenaar gaat ze naar de da, waar ik als ik haar was de situatie uit zou leggen om zo min mogelijk voor de kosten op te hoeven draaien.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:22

saskia1973 schreef:
Ik zal zeker de dierenambulance bellen oid, maar ik ga niet voor elk zielig beestje zorgen.

Dierenambulance bellen is inderdaad ook een goede optie. Ik dacht begrepen te hebben dat je er helemaal niks aan zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:22

Waarom bel je de dierenambulance niet gewoon? Kunnen zij met de kat naar de dierenarts, en als er geen eigenaar is word hij/zij gecastreerd, stel dat het een verwilderde kat is dan word hij terug gezet en anders krijgt hij een nieuw plekje..

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:30

Jiehaaa, om eerlijk te zijn zou dat per geval verschillend kunnen zijn. In sommige gevallen ben ik inderdaad van mening dat je beter niks kunt doen. Niet alles kun je redden en soms bezorg je een beestje alleen maar meer stress en ellende als je je ermee bemoeit.

Overigens vind ik dat TS dit geval logisch en nuchter aanpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:35

saskia1973 schreef:
Jiehaaa, om eerlijk te zijn zou dat per geval verschillend kunnen zijn. In sommige gevallen ben ik inderdaad van mening dat je beter niks kunt doen. Niet alles kun je redden en soms bezorg je een beestje alleen maar meer stress en ellende als je je ermee bemoeit.

Overigens vind ik dat TS dit geval logisch en nuchter aanpakt.

Ben jij dan diegene die mag bepalen welk dier hulp krijgt en welke niet?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:39

Wij hebben een paar maanden terug ook een doodzieke aanloper gehad. Hier ben ik de volgende dag meteen mee naar de da geweest. En nu is ze bijna beter, en wat een blije lieve kat is dat zeg. Alle moeite waard! We hebben niet zoveel hoeven betalen bij de da. Gewoon je verhaal doen.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:41

dees_daan schreef:

Ja, als het om MIJN hulp gaat wel. Wat iemand anders doet, moet die persoon zelf weten.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:41

Je kunt het beste de dierenambulance bellen. Die komen de kat ophalen en geven het beestje medische zorg die nodig is. Als de kat weer beter is wordt er bekeken of die ergens geplaatst kan worden. Als dat niet het geval is dan kunnen ze hem terug plaatsen. Zou het zo snel mogelijk doen als ik jou was.

Wij hebben dit ook gehad met een zwerfkat die zere ogen had. Dierenambulance gebeld en die hebben de kat opgehaald, gecastreerd en medische zorg gegeven. We werden na een tijdje opgebeld of ze de kat terug mochten plaatsen gezien hij te verwilderd was om ergens in een huis te wonen. Dat mocht wel en ze hebben hem gebracht en hij krijgt nu elke dag brokjes van ons en andere buren. En zo hebben we hier nog een aantal katten rondlopen die uit de auto zijn gezet of id en hier al jaren rondlopen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:42

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:44

Lapjeskat is meestal een poes
zou ze geen dode kittens bij zich kunnen dragen?
Omdat de buik zo dik is..en naar rotte eieren? stinkt
Soms lukt de bevalling niet zonder hulp en krijgen ze bloedvergiftiging
Snel proberen te vangen en ermee naar de Dierenarts als het al niet te laat is..
Laatst bijgewerkt door unamie op 24-11-12 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:47

saskia1973 schreef:
dees_daan schreef:

Ja, als het om MIJN hulp gaat wel. Wat iemand anders doet, moet die persoon zelf weten.

Bah :n Wat egoïstisch 1 telefoontje is genoeg..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:53

Ach, iedereen weet het altijd beter, maar als puntje bij paaltje komt zullen de meeste ook niet direct naar de DA stappen!

TS ik vind dat je het heel goed aanpakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:57

DebGizmo schreef:
Ach, iedereen weet het altijd beter, maar als puntje bij paaltje komt zullen de meeste ook niet direct naar de DA stappen!

TS ik vind dat je het heel goed aanpakt!

Dat is ook niet nodig, je kan gewoon de dierenambulance bellen, kleine moeite..
Daarnaast hoef je bij je da niet betalen als je het uitlegt, kat word dan door de dierenambulance bij de dierenarts opgehaald zodra het kan en gaat dan naar het asiel..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:59

saskia1973 schreef:
melissa_b schreef:

Als ik het geld had, dan zou ik het voor alle dieren wel doen, maar als ik net zoals TS op een plek woon waar je elke week wel een zieke kat ziet, dan houd het op den duur ook een keer op. Je kunt ze dan onmogelijk allemaal naar de DA brengen, want dat kost gewoon teveel geld.. Dan moet je kiezen wanneer je het wel doet en wanneer niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:01

Als ik de OP goed begrijp, is dit dus al twee weken aan de gang ?

Dat vind ik dan persoonlijk toch niet zo prettig voor het beestje.
Natuurlijk hoeft men niet met elke wildvreemde kat naar een dierenarts te crossen, maar als het bij ons gebeurt, kijk ik het toch echt niet zo lang aan ..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:36

Ik begrijp TS wel, ik kom hier dagelijks zieke / manke zwerfkatten en vossen tegen en ik kan ze echt niet allemaal naar de dierenarts brengen.

Dierenasielen hebben het hier al moeilijk omdat katten niet of nauwelijks geadopteerd worden.
Adopteren van een dierenasiel kost hier £50 voor een (volwassen) kat en op internet staan tig advertenties waar gratis kittens af te halen zijn.

Het enige wat ik doe is de dierenambulance / dierenpolitie bellen om te kijken wat zij aanraden en in het ergste geval komen zij een dier uit hun lijden verlossen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:53

melissa_b schreef:

:oo
het is haar kat niet eens!
Dus omdat het haar kat niet is, moet zij wel de kosten voor een ander betalen. Dan weet ik het beter gemaakt, betaal jij die kosten voor de zielige kat!
En als je dat niet doet, ben je ook een egoistische hypocriet!!!

:roll:

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 15:55

Even voor de duidelijkheid: ik laat deze kat niet wegrotten of wat dan ook. Ik heb de dierenarts vannochtend heel kort gesproken. We hebben maandag een belafspraak om te bespreken wat we het best kunnen doen, ook qua kosten en niet omdat ik geen geld wil uitgeven aan dit lieve diertje maar omdat wij heel veel van dit soort katten op de buurt hebben lopen en ik niet voor elke kat die 'toevallig' komt aanlopen een hele dierenarts rekening kan betalen. Als maandag nou blijkt dat de kosten bij de dierenarts te hoog gaan worden bel ik de dierenambulance voor advies. Ik hoop zelf dat ik hem gewoon door mijn eigen dierenarts kan laten opknappen zodat hij hier gewoon -gezond- van zijn boerderij leven kan blijven genieten.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 24-11-12 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 16:01

Shirley schreef:
Als ik de OP goed begrijp, is dit dus al twee weken aan de gang ?

Dat vind ik dan persoonlijk toch niet zo prettig voor het beestje.
Natuurlijk hoeft men niet met elke wildvreemde kat naar een dierenarts te crossen, maar als het bij ons gebeurt, kijk ik het toch echt niet zo lang aan ..

Ik heb het zolang aangekeken omdat hij hier alleen 's morgens,'s avonds en 's nachts was en overdag op pad was (hij is vandaag voor de eerste keer overdag ook in de schuur) ik dacht dat hij alleen bij mij sliep en overdag naar zijn eigen boerderij ging, ik ga niet zomaar met iemand anders zijn kat naar de dierenarts. Maar nu ik er achter ben gekomen dat niemand op de buurt hem kent, is het natuurlijk een heel ander verhaal geworden en wil ik hem helpen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:05

Prima, dat is voor mij duidelijk.

Hopelijk kun je samen met de dierenarts iets voor 'm betekenen, succes !

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:08

Ik zou hem door een DA na laten kijken en eventueel laten behandelen.
Daarna weer ( als het verder niet erg is) terug zetten in de schuur.