herkennen jullie deze symptonen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:50

"sinds vandaag denk ik ook aan zn achterhand of poot of rug,
hij liep soms te hinken de laatste weken.. wat hij eigenlijk nooit deed of dit hiermee te maken heeft dont know maar kan wel.. ook zag me moeder dat hij naar mij liep even op 3 poten liep. ook zn achterhand lijkt wel iets slapper als voorheen ( heeft flinke spiere door rennen op het strand of naast de skeelers) "

Dit herken ik zeker mijn kack wilde vorige winter bijna niet meer lopen poepen ging ook lastig leek of hij pijn in zn buik had...naar de dierenarts gegaan en die begon meteen over zn rug....haar opmerking was hoe zou jij poepen als je verrekt van de pijn in je rug..iedere persdrang doet enorm pijn...hij blijkt verkalkte tussen wervels te hebben..daar lijkt me jou hond wel wat jong voor...maar toch je weet maar nooit...

Nu krijgt hij brokken van Nutram daar zit namelijk het exctract in van Groenlipmosselen en dat is enorm goed bij gewrichtsproblemen...ook krijgt hij een heeeel klein beetje Gelatinaat van Primeval (gruwelijk duur spul) wat onze boerboel krijgt..en tot op vandaag nog geen problemen of pijn stilling nodig gehad..

Ik zou toch de rug nader te laten bekijken

Boompje1985

Re: herkennen jullie deze symptonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:10

ja bij mijn hond moest de DA er ook een paar keer goed langs gaan voor het duidelijk werd gemaakt dat het pijn deed en uiteindelijk met een spierverslapper,massage en een pijnstiller heeft het zich zelf weer recht getrokken duurde nog weken voor ze weer fatsoenlijk kon lopen en toen was ze 3 jaar....mvr. was een paar keer besprongen door grote (gecastereerde) honden toen ze loops was en had daar toch echt letsel aan over gehouden...

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 10:02

knietjes zijn op de foto gecheckt..
ik moet zeggen hij oogt levendiger zo vanmorgen moet tot vanmiddag even aankijken en dan de dma opnieuw bellen

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 10:23

net eerste rondje gelopen..
begon erg goed liep lekker mee desondanks het hier regent..
plasje gedaan weinig problemen, toen zn drolletje en daarna kreeg hij het weer. de pijnscheuten. wel heeft hij rustig naar huis gelopen maar hij ligt nu weer op de bank en heeft weer pijn..
vanmiddag maar even melde bij de d.a

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:16

ik hoop voor je dat de schade meevalt!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:37

ik ook..
net met mn andere gelopen en hij geeft wel al aan meer te willen lope. al blijft het wel nog alleen bij lopen mog noet spelen of rennen.. mn andere chi wou spele met hem en ging hem grijpen zeg maar (spelend) en toe piepte hij weer van se pijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:45

Dit klinkt heel erg als wat mijn hond ook had, alleen het hinken deed hij niet, maar dat op drie poten lopen zie je wel heel veel bij die kleintjes dus misschien staat dit er buiten. Mijn hond was ook op het ene moment goed en het andere pijn in de buik/rug, moeite met gaan poepen en plassen en lusteloos. Na halve dag was het dan over. Rug op de röntgen maar zat geen probleem. Hij had geen koorts wat niet op een ontsteking duidde. Vh een op andere moment werd zijn buik dikker en bleek hij een gesprongen tumor te hebben waardoor hij een maagbloeding had. Dit alles is in aantal dagen gebeurd. De keren dat hij niet lekker was kwam doordat de tumor al iets gescheurd was, maar het buikvlies sluit zich en het lichaam ruimt het vrijgekomen bloed op, hierdoor voelde hij zich dus naar. Wil je niet ongerust maken want het kan ook geheel iets anders zijn maar voor tumoren kun je toch het beste een echo laten doen.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:28

Tinkermuts schreef:
Dit klinkt heel erg als wat mijn hond ook had, alleen het hinken deed hij niet, maar dat op drie poten lopen zie je wel heel veel bij die kleintjes dus misschien staat dit er buiten. Mijn hond was ook op het ene moment goed en het andere pijn in de buik/rug, moeite met gaan poepen en plassen en lusteloos. Na halve dag was het dan over. Rug op de röntgen maar zat geen probleem. Hij had geen koorts wat niet op een ontsteking duidde. Vh een op andere moment werd zijn buik dikker en bleek hij een gesprongen tumor te hebben waardoor hij een maagbloeding had. Dit alles is in aantal dagen gebeurd. De keren dat hij niet lekker was kwam doordat de tumor al iets gescheurd was, maar het buikvlies sluit zich en het lichaam ruimt het vrijgekomen bloed op, hierdoor voelde hij zich dus naar. Wil je niet ongerust maken want het kan ook geheel iets anders zijn maar voor tumoren kun je toch het beste een echo laten doen.

Daarom mijn eerdere vraag of hij onder temperatuur heeft als hij wat sufjes is?
Mijn hondje had ook precies deze klachten en hij had een milttumor.
Wij dachten in eerste instantie dat hij last had van z'n rug, omdat hij al eerder een hernia had gehad.
Maar toen z'n slijmvliezen bleek werden en z'n temp nog maar 36 was, zijn we weer naar de DA gegaan en bleek hij dus een tumor van ruim 7 cm te hebben. Verder hetzelfde verhaal als hierboven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:33

De knieen waren goed, geen kruisband door? Dat zie je niet goed op de foto namelijk, dan is de buiging van de knie erg pijnlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:40

Erg he, kon hij maar praten dan was het veel simpeler geweest.

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn, maar dat gedrag herken ik wel als last van iets in de buik en of pijn.

Hopelijk is het snel opgelost en komen ze er snel achter wat het nou is en wat de oorzaak is.

Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:48

Onze hond liep ook op drie poten, poepen deed pijn, omdat het hurken in zijn knieen pijn deed. Hij had zijn kruisband toen door.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:03

nee zijn temp was normaal ook zijn slijmvliezen.. eet drinkt plast en poept normaal ( kwa stucktuur ) ook is hij sinds vandaag wat fitter en levendiger.. wel nog snel moe begint heel tierig buiten met lopen en dan wel hewoon op 4poten dus denk niet dat het zn kruisbanden zijn dan zou hij toch vaker op 3 pote moeten lopen.. ook springt hij soms de bank op en af als ik te laat ben ook dit doet geen pijn..
het is en blijft nogsteeds een zwaar raadsel?!?!?!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:06

En wat zei de dierenarts vanmiddag ?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:09

Mijn hond had een dikke darmonsteking,
En had ook geen koorts ect ect..
Zal toch even bloed laten onderzoeken,
Daar kunnen noy meerdere andere resultaten uitkomen!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:32

als hij maandag nog zo is ( aangezien hij nu een stijgende lijn heeft ) dan gaan we verder onderzoeken..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:39

En patella luxatie dan?
Dan treed namelijk niet voortdurend op.
Maar áls het dan gebeurd (dan de knieschijf eraf schiet) dan kan dat best heel pijnlijk zijn.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:48

is ook bekeken..

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:54

Iets met de prostaat misschien, is daar al naar gekeken?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 14:32

Daar is inderdaad ook naar gekeken.

Hij is tot de dag van vandaag een stuk opgeknapt,
zo heel af en toe geeft hij nog een gil en is hij zichzelf nog niet kwa poepen, normaal deed hij dit erg makkelijk en vaak en dat doet hij nu nog niet, of zn achterkant nog pijn doet?

ik word vanmiddag door de D.A terug gebeld en dan ga ik vragen of ik misschien iets spierontspannends ( denk aan metacam ) tijdelijk kan geven kijken of het hierdoor opgelost word.
zoniet word er een scan gemaakt van zn achterkant

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:40

Metacam is een pijnstiller geen spierontspanner.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:51

Ik vind dit verhaal erg verdacht voor een hernia in de rug: opgebogen rug, pijnlijk lijkende buik, plots piepen of janken, stijf, kreupel enz. Het beeld kan erg wisselend zijn, plotseling krijgen ze pijnscheuten bij bepaalde bewegingen en later lijkt het weer best goed te gaan. Je ziet het vooral bij kleine honden en meestal relatief jonge dieren. Op een rontgenfoto is soms (maar zeker niet altijd!) een vernauwing van de ruimte tussen twee wervels te zien.
Een vreemd voorwerp dat is opgegeten geeft iha heel andere klachten: afnemende eetlust tot nul, later ook niet meer drinken, alles uitbraken, geen ontlasting meer, koorts enz.
Een tumor in de buik (dus buiten de darm) zou ook kunnen, maar geeft meestal meer symptomen van slechte eetlust, vermageren, braken, bloedarmoede enz.
Als je met een scan een CT- of MRI scan bedoelt, realiseer je dan dat daar hoge kosten aan zijn verbonden. Zolang de hond nog goed eet, geen koorts heeft en niet braakt zou ik eerder kiezen voor een echo van de buik en een rontgenfoto van de wervelkolom.
Laatst bijgewerkt door DonCamillo op 28-11-12 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:53

Mijn chi had ook last van zijn rug, misschien een osteo eens proberen?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 14:55

Net met de D.A gesproken.
Metacam is inderdaad geen oplossing.

Toch blijft hij erbij hoe ik mijn verhaal beschrijf dat het iets is met zn achterkant een spier o.i.d
juist omdat hij zo opgeknapt is moet ik het nog aankijken ( spierpijn o.i.d kan wel 2-3weken duren )
als het weer slechter gaat direct contact opnemen. maar voor zover rustig aan met hem en hem de tijd gunnen om te herstellen.

ik heb net op kruiden basis smooth locomotion besteld, Baat het niet schaat het niet..
http://www.sensipharm.nl/product.php?id=70

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:59

Dat is jammer dat er niet gekozen wordt voor een of andere vorm van pijnstilling en/of ontstekingsremming, zeker als het om een probleem van het bewegingsapparaat zou gaan, zoals je zelf vermoedt. Voor het gemak reken ik een hernia daar ook maar onder.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 15:16

hij heeft een antibiotica kuur gekregen vandaag de laatste pil.
maar omdat er geen teken is van een ontsteking ( ivm normale temp. )
kunnen we wel een andere kuur geven maar het kan net zo goed een spier zijn die weg schiet o.i.d vandaar moet k het aankijken hoe het gaat zonder antibiotica.