HELP, ten einde raad, mijn hond eet zijn eigen drollen op!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:00

JoCo schreef:
Ja maar ben er helaas niet de hele dag... en zou onderhoudt hij toch die slechte gewoonte...

Och, als je hem leert het niet te doen waar je bij ben hoef je er niet meer van te walgen. En als je er niet bij bent, wat niet weet wat niet deert :D

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:06

Nou, kan je wel vertellen dat als ie een kusje komt geven, ik verdomd goed weet wat ie uitgespookt heeft :o (of met een keutel afkomt, en het ding voor mijn ogen gaat verorberen aaaaaaaaargh)

Anoniem

Re: HELP, ten einde raad, mijn hond eet zijn eigen drollen op!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:08

Eierkoeken geven. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:09

Hier doet 1 chihuahua van de 4 het ook. Alleen zijn drollen vinden we maar haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:09

Misschien is dit trouwens nuttig ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:11

Hond straffen werkte bij ons ook niet.. Als we het zagen dan natuurlijk wel, maar hij loopt los op de boerderij ;-) En met regelmaat zat er nog stront aan zijn bek ;-) We hadden een verfkwast waarmee we de sambal erop smeerden, na 4 keer ofzo hield hij ermee op (hij is erg hardleers, en een beetje dom :') )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:12

Onze kleine Chi (ook broodfok) doet het ook. Vroeger vaker, nu eigenlijk weinig tot nooit meer. Ja, van de week toevallig vrat ze weer d'r eigen drolletje op... :r Ik lees hier even mee. Als is zij toch al een gevalletje apart en een beetje gestoord, en we hebben er maar mee leren leven :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:12

Kuggur schreef:
Oh god daar komt de vers vlees "cure for all" weer voorbij.
Baarlijke nonsens, faeces eten is géén teken van een "tekort". Verleidelijke hypothese, maar getoetst en niet waar (wat zou er ook in zijn eigen stront kunnen zitten waar hij een tekort aan heeft?).
Hoogstwaarschijnlijk vind je chi het gewoon lekker, jammer maar helaas (ik zou zeggen helaas pindakaas, maar in dit verband, hm , yuk).
Ananas schijnt soms te werken, anders trainen met behulp van hoog waarde beloningen, succes.

waarom zou vers vlees wat ze bijna helemaal verteren niet helpen (er zitten bijna geen voedingsstoffen meer in de poep dus minder aantrekkelijk en daarnaast poepen ze ook vele malen minder en veel minder qua hoeveelheid) en ananas wel? Ik vind ananas overigens ook niet ongevaarlijk. Mijn hond heeft een keer een schijf te pakken gehad en naar binnen gewerkt. De volgende ochtend vond ik de ananas terug naast zijn slaapplaats en het was zeker 3x zoveel geworden. Dus zet enorm uit in de maag en de mijne kreeg het niet verteerd. Nu was het 1 schijf en een hond van bijna 40 kg maar voor een chi zou dit wel eens verkeerd af kunnen lopen als hij ook nog eens veel stront eet en zwellende ananas in zijn maag heeft.....

Ik zou er wat tegen doen en dan om te beginnen weken vakantie op nemen want je zult hoe dan ook moeten trainen omdat het ook een gewoonte geworden is. Daarnaast is niets zaligmakend. Het kan altijd een zwak punt blijven. Ken iemand met een pup die ook een slechte start gehad heeft (opgegroeid op koffie, water en brood) en deze at ook zijn eigen ontlasting op (waren ze waarschijnlijk in het nest ook gewend ze waren geboren bij een demente oude man en duurde helaas ook nog eens 2 á 3 maanden voordat iemand eens actie ging ondernemen om de pups daar weg te krijgen). Hij at met moeite wat vers vlees en met veel liefde alle stront die hij tegen kwam. Inmiddels eet hij met veel liefde brok en is het poep eten voorbij.

Oftewel: elke hond reageerd overal weer anders op maar ik zou ze allemaal sowieso op vers over zetten omdat er dan al veel minder voedingsstoffen in de poep blijven zitten en ze dus ook al minder redenen hebben om het te eten. Echter zal het ook een gewoonte geworden zijn of een bezigheid om zichzelf bezig te houden en dat moet je zien te doorbreken. Alleen als ze alleen thuis zijn is dat heel moeilijk omdat jij niet kan corrigeren en hij gewend is te doen wat hij wil en dat is stront vreten wat dat hoort er nu eenmaal bij. Bijv. botjes weg leggen zou ik nooit doen waar ze op kunnen knagen. Mijn honden krijgen altijd tussen de middag iets te knagen of een lekkere koek en nooit problemen gehad. Ik geef het na het uitlaten en hun gaan samen op 1 kussen het lekkers op eten. Gisteren vond mijn ene hond opeens dat dit niet ging en vloog bovenop mijn andere hond en had hem goed vast (maar geen schade). Echter ik was wel even erg blij dat ik ze nooit zonder toezicht dit soort dingen geef!!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:17

Eierkoeken? Waarom helpen die?

Bedankt voor het filmpje v Cecar, maar ik krijge er helaas geen geluid bij :-(

Die uitleg van het verse vlees volg ik inderdaad wel, maar als ik het goed begrijp, moet ik dan alle honden omschakelen op vers vlees, want anders blijven de andere drollen alsnog aantrekkelijk?
En inderdaad, mijn Chi heeft dit in zijn nest geleerd, net als hij ook geleerd had dat hij in zijn eigen nest zijn behoefte moet doen. Zindelijk maken was dus ook niet eenvoudig, maar gelukt gelukkig!
Maar die tip met de sambal ga ik toch ook even testen...
Tja het niet-thuis zijn zou ik eventueel kunnen oplossen door het arme beestje op te sluiten (hij bevuilt gelukkig zijn eigen nest niet meer) tot hij dit afgeleerd heeft,
maar dat vind ik dan toch net iets te zielig...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:21

Maar niet teveel gebruiken hé! ;-) Dat is dan weer heel erg sneu..
Hij moet gewoon de sambal kunnen proeven :9 , en een beetje de pittige smaak..
Zijn hele bek hoeft niet in de hens te staan! :')

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:22

Eh bah... (Laten we nou niet nog een vers vlees vs brokken discussie gaan voeren, daar zijn er al genoeg van)
Duck ruikt niet heel lekker, maar pens ruikt dat nog minder... Wij voeren Carnibest en brokken van Hill's, het ruikt niet heel erg, maar echt smakelijk ziet het er niet uit, maar met de tijd went dit.
En de RC of Hill's brokken zou je ook kunnen proberen met vers vlees ertussen door, of wat lekkers, zoals eerder genoemd groente, jus of voor overdag smeerworst of iets anders smeerbaars.
Onze pup was wat te licht en moet dus echt goed eten, maar 's middags eet ze niet zo goed, dan doen we er gewoon een stukje smeerworst bij wat we mengen met de brokken. 's Ochtends krijgt ze vlees + een beetje brokken en 's avonds brokken met wat van het avond eten.
Pedigree is (maar dat heb je zelf al eerder gezegt) nou niet een heel geweldig merk, er zitten weinig voedingsstoffen in en dan vooral veel meer tarwe en zouten als bij RC en Hill's, daarbij is het vetpercentage ook een stuklager is Pedigree brokken, dit hebben pups echter hard nodig. En zo zijn er nog wel een aantal bestandsdelen.

Hoe kan ze het eigenlijk opeten, poepen ze bij jullie in de tuin of loopt ze los tijdens het uitlaten en rent ze erop af? Voor het eerste is het dan natuurlijk vanzelfsprekend dat de drollen gewoon snel opgeruimd moeten worden. Anders is een 'muilkorf' misschien een optie, dan niet om bijten tegen te gaan, maar voor het opeten van dingen van straat, meerdere honden hebben dit.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:24

eierrkoeken idd ,

wat zit er in poep amoniac wat zit er in eierkoeken amoniac toen mijn hond poep begon te eten moest ik hem van de dierenarts eierkoeken gegeven en ja ze stopt er mee,
nu geef ik haar wanneer ik eierkoeken heb vaak 1 tje je kan ze onbeperkt voeren ( bv 1 per dag )

ik voer ook geen vers vlees en ook op mijn manier is het geluk ( hond kwam ook van brood fokker achter af gezien )

en de poep insmeren als voorbehoed middel

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:26

In welke regio woon je in België? Ik ken wel een paar adresjes in de Antwerpse (zuider-)kempen waar je Carnibest kan halen.

De tip van de eierkoeken heb ik ook al vaker gehoord, en ook al ananas. Baadt het niet dan schaadt het niet zeker?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:28

Je zal AL je honden op ander voer moeten zetten om dit opgelost te krijgen. Pedigree is echt rotzooi en daar blijft zoveel onverteerd achter in een drol, dat het voor je hond gewoon een lekkere maaltijd is! Als je het niet al te duur wilt maken in vergelijking met KVV: Dogloversgold, is zonder granen en andere rotzooi. Alleen via Internet te verkrijgen: mijn honden doen het er uitstekend op!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:32

pedigree vind ik geen slecht merk ik voerde altijd een ander merk ( kom er even niet op ) en sinds ik pedrigree voor grote honden voer is ze en aangekomen en de vacht ziet er stukken beter uit en de typische honden lucht is ook veel minder geworden

ts hoeft niet van merk te veranderen om dit probleem op te lossen de eerder genoemde eierkoeken hebben bij mij bij meerder honden goed gewerkt

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:33

Ik ga het in ieder geval nogmaals proberen... omschakelen naar Hills (maar dan gaan de anderen ook weer lelijk kijken, want helaas eet geen enkele hond van mij dit merk graag) en misschien wat aantrekkelijker proberen te maken met vers vlees en zo... misschien dat de poep dan idd niet meer zo smakelijk is, als ik het combineer met insmeren met een beetje sambal (inderdaad moet ie geen vuur happen haha).

De eierkoeken wil ik ook best proberen, maar vind je die gewoon in de supermarkt of zo? Heb je een merkvoorbeeld? Sorry ik ben echt wel :o? maar ook dat ken ik niet, een eierkoek...

Neen als we wandelen doet hij dit niet, maar overdag kunnen de honden bij de paarden in de weide, waar ze dus ook poepen...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:35

Eierkoeken zijn in iedere supermarkt goedkoop te verkrijgen ;-)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:35

en iets simpels als een muilkorf ?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:36

Sorry, maar dat is echt zout en granen rotzooi hoor! Ze sch**ten er ook enorme hopen van omdat de helft gewoon niet verteerd wordt. Juist van honden die dit soort voer vreten, willen andere honden de drollen opeten en van honden die A kwaliteit krijgen laten ze het liggen. Moet je opleten hoe die ontlasting veranderd als je ze op betere kwaliteit zet, dat zie en ruik je meteen!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:40

ok op zoek naar eierkoeken dan en ander voer voor alle honden... ga het zeker proberen maar met 2 lastige eters (de cavalier en de chi) is dat niet simpel...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:45

JoCo schreef:
ok op zoek naar eierkoeken dan en ander voer voor alle honden... ga het zeker proberen maar met 2 lastige eters (de cavalier en de chi) is dat niet simpel...

Als ik bestel bij Dogloversgold, dan bestel ik ook meteen blikvoer lam/rijst of pens erbij. Is kwalitatief ook heel goed. Dat meng ik een beetje met de brokken omdat die van mij ook zéér kieskeurige eters zijn en dat gaat prima! Kijk echt eens op die site, echt goede prijs/kwaliteitverhouding! (nee: ik heb daar geen aandelen in hoor haha)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:24

Kuggur schreef:
Oh god daar komt de vers vlees "cure for all" weer voorbij.
Baarlijke nonsens, faeces eten is géén teken van een "tekort". Verleidelijke hypothese, maar getoetst en niet waar (wat zou er ook in zijn eigen stront kunnen zitten waar hij een tekort aan heeft?).
Hoogstwaarschijnlijk vind je chi het gewoon lekker, jammer maar helaas (ik zou zeggen helaas pindakaas, maar in dit verband, hm , yuk).
Ananas schijnt soms te werken, anders trainen met behulp van hoog waarde beloningen, succes.

Helemaal eens. Een hond zal zijn tekorten niet aanvullen met ontlasting eten want daar vult hij het dan helemaal niet meer aan :D moet ik altijd erg om lachen om dat fabeltje. Ook vers zal hier niet helpen ook al denken vele dat het een oplossing voor alles is. Dit is meestal een gewoonte en die is af te leren. Maar daar zal je dan streng en consequent door moeten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 07:05

spicegirl schreef:
en iets simpels als een muilkorf ?

er zijn 3 honden dus 1 muilkorven gaat niet (en je wil niet weten hoe dat ding eruit zal zien als hij ineen hoop stront geduwd is). Daarnaast goede muilkorven voor langere tijd aan hebben zijn draadkooien rond de bek en daar kunnen ook bijv. takjes in vast gaan zetten. Lijkt me erg stressvol voor het hondje als hij met die korf vast gaat zitten.
Oftewel: zonder toezicht en met meerdere honden is een muilkorf echt geen optie!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:44

Bij mijn hond hielpen eierkoeken niet.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:14

Reusje0504 schreef:
Bij cesar milan gebruikten ze banaan trouwens;)

Was dit niet omdat de hond een kaliumtekort had?

Edit: sambal op smeren helpt misschien niet. Onze pup beet altijd aan een deurstopper, hebben hier toen tabasco opgesmeerd en zij lekte het er gewoon af. Vond ze waarschijnlijk nog lekker ook.