Kuggur schreef:Oh god daar komt de vers vlees "cure for all" weer voorbij.
Baarlijke nonsens, faeces eten is géén teken van een "tekort". Verleidelijke hypothese, maar getoetst en niet waar (wat zou er ook in zijn eigen stront kunnen zitten waar hij een tekort aan heeft?).
Hoogstwaarschijnlijk vind je chi het gewoon lekker, jammer maar helaas (ik zou zeggen helaas pindakaas, maar in dit verband, hm , yuk).
Ananas schijnt soms te werken, anders trainen met behulp van hoog waarde beloningen, succes.
waarom zou vers vlees wat ze bijna helemaal verteren niet helpen (er zitten bijna geen voedingsstoffen meer in de poep dus minder aantrekkelijk en daarnaast poepen ze ook vele malen minder en veel minder qua hoeveelheid) en ananas wel? Ik vind ananas overigens ook niet ongevaarlijk. Mijn hond heeft een keer een schijf te pakken gehad en naar binnen gewerkt. De volgende ochtend vond ik de ananas terug naast zijn slaapplaats en het was zeker 3x zoveel geworden. Dus zet enorm uit in de maag en de mijne kreeg het niet verteerd. Nu was het 1 schijf en een hond van bijna 40 kg maar voor een chi zou dit wel eens verkeerd af kunnen lopen als hij ook nog eens veel stront eet en zwellende ananas in zijn maag heeft.....
Ik zou er wat tegen doen en dan om te beginnen weken vakantie op nemen want je zult hoe dan ook moeten trainen omdat het ook een gewoonte geworden is. Daarnaast is niets zaligmakend. Het kan altijd een zwak punt blijven. Ken iemand met een pup die ook een slechte start gehad heeft (opgegroeid op koffie, water en brood) en deze at ook zijn eigen ontlasting op (waren ze waarschijnlijk in het nest ook gewend ze waren geboren bij een demente oude man en duurde helaas ook nog eens 2 á 3 maanden voordat iemand eens actie ging ondernemen om de pups daar weg te krijgen). Hij at met moeite wat vers vlees en met veel liefde alle stront die hij tegen kwam. Inmiddels eet hij met veel liefde brok en is het poep eten voorbij.
Oftewel: elke hond reageerd overal weer anders op maar ik zou ze allemaal sowieso op vers over zetten omdat er dan al veel minder voedingsstoffen in de poep blijven zitten en ze dus ook al minder redenen hebben om het te eten. Echter zal het ook een gewoonte geworden zijn of een bezigheid om zichzelf bezig te houden en dat moet je zien te doorbreken. Alleen als ze alleen thuis zijn is dat heel moeilijk omdat jij niet kan corrigeren en hij gewend is te doen wat hij wil en dat is stront vreten wat dat hoort er nu eenmaal bij. Bijv. botjes weg leggen zou ik nooit doen waar ze op kunnen knagen. Mijn honden krijgen altijd tussen de middag iets te knagen of een lekkere koek en nooit problemen gehad. Ik geef het na het uitlaten en hun gaan samen op 1 kussen het lekkers op eten. Gisteren vond mijn ene hond opeens dat dit niet ging en vloog bovenop mijn andere hond en had hem goed vast (maar geen schade). Echter ik was wel even erg blij dat ik ze nooit zonder toezicht dit soort dingen geef!!