Hond met rundvlees- of granenallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Hond met rundvlees- of granenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:23

*#$*%* heel verhaal getypt, weg. Opnieuw:

Rauwe zalm zou ik nu niet aan beginnen, is geen beginnersbot en de kans op spugen is vrij groot nu.

Over de omgevingsallergie: dat is inderdaad een bloedtest. Voor voedselallergie bestaat op dit moment geen betrouwbare test.

Voor vanavond zou je een oproepje kunnen plaatsen op barfplaats.nl. Daar zit wel iemand die je uit de brand kan helpen met een rol KVV. Eventueel overgieten met heet water als je hond gevoelig is op de maag. Dit kan je een paar dagen volhouden en dan het hete water afbouwen tot je echt rauw geeft. Als je in de buurt had gewoond, had ik je wel kunnen helpen, maar helaas.

Met vers vlees heb je globaal 2 opties: KVV of BARF. De 2de methode, BARF, is het meest betrouwbaar met allergiehondjes. Dan koop je apart botwerk, vlees en orgaan in en stel je de maaltijden zelf samen. Hierdoor kun je een eliminatiedieet volgen, door alle onderdelen van 1 diersoort in te kopen en die 6-8 weken te geven. Is allergie daarvoor uitgesloten (jeuk is weg), dan voeg je een 2de diersoort toe etc.

KVV koop je in de dierenwinkel en is eigenlijk BARF maar dan gemalen en soms met wat toevoegingen. Er zijn merken die slechts 1 diersoort per rol verwerken en hiermee kun je dus ook een eliminatiedieet doen. Natuurlijk weet je nooit 100% zeker wat er in die fabrieken gebeurt, vandaar dat BARF voeren betrouwbaarder is. Maar er zijn genoeg mensen die elimineren met KVV. Kies dan een merk zonder rijst, zonder granen en eentje waarin échte botten verwerkt zijn, dus geen kunstmatige calciumbronnen. Dan het liefst een diersoort als konijn, daar doen veel allergiehonden het uitstekend op. Vermijd gevogelte en rund in ieder geval voorlopig.

*drukt snel op 'plaatsen'*

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:41

Oliver schreef:
Bedankt voor de reacties! Heb er veel aan :)

Ik ben echt een leek op dit gebied. De honden die we hiervoor hebben gehad waren echte veelvraten en deden het prima op royal canin.

Het probleem nu is niet dat ik niet wil proberen om andere brokken te voeren, maar dat hij het gewoon echt niet eet.
Als ik het goed begrijp (had ook wat gegoogled) kun je eventueel vers vlees gaan voeren of van die voorgeperste worsten met vlees? Waarschijnlijk wil hij dat wel eten. Waar kan ik zoiets kopen? Bij een gewone dierenspeciaalzaak?
Vind het wel lastig want ik wil geen overhaaste beslissingen maken door hem steeds van voer te veranderen nu omdat er haast bij is. Wil me liever eerst goed verdiepen erin, voordat ik overga op vers oid.

Gelukkig moet hij morgen terug naar de dierenarts (andere dierenarts, die andere dierenarts was op zn logeeradresje wij waren op vakantie) voor zn jaarlijkse inenting. Dan ga ik het hele verhaal nog maar een keer doen en met de nieuwe informatie over vers voeren enz. een nieuw plan bedenken. Heeft iemand een idee wat ik hem vanavond nog kan voeren? Gewoon iets van vlees van de super oid. Zodat hij nog tot morgen even kan overbruggen?

Die van mij at trouwens ook niet meer, maakte niks uit volgens de vorige DA want ze was nog energiek genoeg. Cavom is de enige brokken die ze wel graag eet. Voor voer uit de supermarkt in ieder geval geen varkens vlees ivm ausjiezky(of hoe heet dat ook alweer?) Verder kun je wel gewoon onbehandeld rauw spiervlees(hart, biefstuk) van paard en kip voeren. Kip zou ik overigens niet voeren bij een hond met vermoedelijke graan allergie. Zelf voer ik afentoe van die worsten en bij droog weer mag ze buiten wel eens een kilo stuk pens wegwerken.