Huisdier voor kind van 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:32

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:39

Verbaas me over het advies van veel mensen voor ratten. Die zijn inderdaad héél erg leuk. Maar ik persoonlijk vindt ze voor een kind van 7 totaal niet geschikt. Veel te kwetsbaar voor kinderen van die leeftijd.

Cavia of konijn is voor die leeftijd gewoon het meest geschikt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:40

Een hamster zou ik persoonlijk echt niet doen. Die worden vaak rond 9/10 uur 's avonds pas wakker. Daar heeft een kind echt niks aan.

Ratjes zijn wel heel erg leuk en ook overdag wakker :j Al zijn 't wel redelijk kwetsbare dieren inderdaad. Maar goed, met een konijn of cavia moet je even voorzichtig om gaan lijkt me.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:41

Een rat is ook geen super knuffeldier (als je het vergelijkt met een kat/hond/konijn/cavia in ieder geval). Maar als je een hamster leuk vind, kijk dan eens naar mongoolse gerbils. Als je ze bij de juiste mensen haalt kunnen ze enorm tam zijn. Ze bijten amper (ik heb toevallig een monstertje maar dat is echt een uitzondering) en ze hebben een super ritme. 4 uur slapen, 4 uur wakker, 4 uur slapen, 4 uur wakker. Dan kan het dus zijn dat hij diertje slaapt in de ochtend maar in de middag lekker actief is.

Ze graven gangetjes in hun gerbillarium (groot aquarium met gaas er boven). Het zijn hele leuke diertjes om te volgen. Ik kan er ook zo een half uur naar kijken. Heel gezellig :)

Het risico van een hamster is dat ze nogal bijterig kunnen zijn en dat ze dus slapen overdag. Ik vond dat zelf echt niks aan.

Omdat gerbils zo actief zijn is het ook gewoon leuk als ze in hun verblijf zitten. Het zijn kleine en kwetsbare diertjes voor een kind van 7 (geldt ook voor een hamster). Edit: Gerbils zijn iets groter dan de gemiddelde hamster.

Tjah.. en vissen? Is misschien wat saai maar een mooi aquarium kan ook ontzettend leuk zijn (dus geen gewone goudvissen maar wat warm-water visjes?)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Huisdier voor kind van 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:44

:D Mijn kids zijn dolgelukkig met hun hamsters. En ik zal wel rare hamsters hebben want die slapen niet de hele dag maar zijn ook nog weleens wakker.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:51

Als hij een hamster wil, waarom dan geen hamster?
Toen ik 6 was kreeg ik ook m'n eerste 'eigen huisdier', een hamster. En ja die stond op de kamer en ik moest er even aan wennen dat dat beestje 's nachts een marathon liep maar vond het verder wel een leuk diertje. Zelfs jammer dat ze maar 2 jaar worden ongeveer. Na de hamster overgestapt op parkietjes, vond ik als kind minder leuk, mijn hamster was tammer.
Daarna nog een serie konijnen, hamsters en ander klein grut gehad (vooral ook omdat ik vaak het huisdier van broer of zus 'adopteerde' zij waren iets minder toegewijd in de verzorging).

Nu geen kooidieren meer, enkel katten (die niet op de kamer mogen, ben genezen van dieren in kooitjes en/of op de kamer :') ).

Gerbils zijn anders ook wel leuk. Of gekko's.

Anoniem

Re: Huisdier voor kind van 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:34

Mijn zoon van 6 heeft een tropisch aquarium op zjin kamer, vindt ie harstikke leuk en er is ontzettend veel te zien, salkjes, garnalen, algeneters, mooie gekleurde vissen.