Hierboven is een goede tip: ga naar de Winner.
Allemaal volwassen honden van alle denkbare rassen. Eigenaren zijn trots op hun honden en vertellen je er vast graag meer over.
Edit: renskep was me net voor met ongeveer het zelfde commentaar
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
er worden hele goede tips aan je gegeven ts. Doe daar wat mee! Je kan stellen dat langs kennels geen GEEN rassenorientatie is!! Je ziet de ouderdieren niet! En een pup zegt helemaal niet over de hond waar het uiteindelijk tot zal uitgroeien.. Dus haal dat bord weg, ga nadenken wat je belangrijk vind in een hond. Karakter, grote, uiterlijk, je doel ermee. Voor dit stukje geeft internet een schat aan info. Dan komen er al snel een aantal rassen uit die het bekijken waard zijn. En dan..... Zoek je een fokker op waar je het ras kan bekijken. Booooo schreef:We weten dus niet wat voor hond we willen, vandaar dat we naar verschillende rassen willen kijken.
En ik snap jullie punten wel, maar we nemen er echt geen mee naar huis :D we weten allebei dat het op dit moment niet kan, anders liep hier allang een hond rond.
Ik zal is meer info gaan zoeken over winner in amsterdam, dank je wel
) 
Booooo schreef:Sorry mensen dat wij bij puppy's willen gaan kijken!
Winner ziet er inderdaad wel interessant uit.. Misschien een leuk weekendje weg.
) als ze die al niet leuk vinden en alleen maar oog voor de pups zouden hebben kunnen ze met lege handen naar huis gaan, daar zal nooit een hond van mij naar toe gaan!
het is daar zo druk, als ze daar heel stabiel blijven en niet zenuwachtig in het rond keffen of bibberen kan je er van uit gaan dat ze in het dagelijks leven ook stabiel zijn, mocht je je dan verder willen verdiepen in een ras en uiteindelijk bij iemand thuis gaan kijken kan je het natuurlijk in huislijke kring nog een keer bekijken
Booooo schreef:Ik wist dat zulke opmerkingen zouden komen..
Ten eerste zijn wij ons goed aan het oriënteren, en we hoeven niet persee een rashond. Een kruising is voor ons ook goed genoeg. En we zijn ons aan het verdiepen, juist door naar meerdere rassen te gaan kijken.
Ten tweede geef ik al aan dat wij sowieso bij zulke adressen niks kopen!
Dus opmerkingen dat ik me maar op internet mort gaan verdiepen heb ik niks aan..

Maar vaak zegt een pup nog veel minder over het ras dan een volwassen hond. Lekker naar een hondenshow of wat hondenscholen afgaan heb je denk ik meer aan.