Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingedebruijn schreef:Kattenaids mag ik niet hopen.. Zou ze dan niet doodziek moeten zijn?
dierenfan schreef:verhaal wordt steeds gekker als je het mij vraagt. Met 4 weken leeftijd al de eerste enting? Dat vind ik echt absurd vroeg, wat heeft dat voor nut?
Ik zou niet 1x per week gaan wegen. Kittens wegen maar weinig en voor je het weet ontglippen ze je. Katten tonen zich namelijk niet snel ziek als ze zich ziek tonen dan zijn ze vaak ook erg ziek. Als jij na een week ziet dat je kitten 100 gram afgevallen is dan is het vele malen moeilijker om snel in te grijpen als dat jij ziet dat ze g
Gisteren en vandaag 10 gram afgevalle nis bijv.
Super dat ze toch meer weegt dan dat je dacht.
fannetje schreef:Het enten van kittens doe je normaal op 9 en 12 weken, is dan echt nuttig, maar als ouderdieren niet geent zijn, kun je een eerdere enting overwegen, maar dan moet je idd helaas 3 x enten voor goede bescherming.
Dierenfan, als het om een heel jong ziek dier zou gaan, dan heeft dagelijks wegen wel nut, maar dan wel op precies hetzelfde tijdstip, elke dag, bij eenzelfde routine in behandeling.
Ik zie hier geen doodziek kitten, maar een kitten met een wat bol buikje, wat je overigens heel vaak ziet bij jonge kittens. Dat bolle buikje kan ook met de vulling van het buikje te maken hebben, dat zie je bij die kleintjes gewoon heel goed. Ik vind het gewicht van zo'n kitten niet een belangrijk kenmerk, maar of hij actief, vrolijk is, oogjes en neusje schoon en goed eet en drinkt. Is dat alles in orde, dan zou ik me geen grote zorgen maken. En idd hoogstens even goed ontwormen, voorkeur voor milbemax, drontal of banminth (is goed op lage gewichten te doseren, dit gebruikten wij vaak voor kleine kittens, is specifiek voor spoelworm)
ingedebruijn schreef:Ik ben het met je eens hoor maar ze stond ook voor spoed op de site omdat ze niet op haar gemak was in het asiel. Ze zat constant te mauwen. Hier staat 24/7 RC kitten brok voor haar en overal plekken waar ze zich warm terug kan trekken. Daarnaast ook 2 katers die ontzettend goed met haar om gaan. Ze wassen haar en spelen als zij aangeeft te willen spelen. Sinds ze bij ons is heeft ze amper gemauwt.
dus altijd weer geweldig dat mensen naar een asiel gaan voor een kitten.
Vandaag is ze ook ontwormt, boos dat ze was!
Als er wormen uit komen moet ik die ook kunnen zien lijkt mij? Binnen welke termijn sterven die wormen? Een paar uur, een dag?
Nessa schreef:aaah gelukkig dat ze zo goed is aangekomen!
Ik schrok al, niet aankomen (zelfs afvallen), klein, bolle buik.
Dan gaan er bij mij al klein beetje belletjes rinkelen om het in de gaten te houden, FIP.