Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Vind de discussie wel of geen kat naar buiten hier volledig los van staan (laten we het daar nu voor de verandering een keer niet over hebben)
Wat een raar mens zeg. Jij bepaalt toch zeker zelf wat goed is voor je katten. En zeker als je zomaar iemands kat laat inslapen... dan zit er echt een steekje bij je los!
Blon_D schreef:@Smee_ als je er voor kiest je kat buiten te laten lopen ben je op de hoogte van de risico's van:
1 kat wordt gevoerd door een ander
2 kat wordt door gereden
3 kat komt wegens overklaar bare reden niet meer thuis doordati misschien door iemand in huis is genomen omdat die persoon denkt dat er niet voor wordt gezorgt
4 kat wordt gevangen en naar een assiel gebracht
de rest van de risico's kan je zelf ook wel bedenken denk ik?
Maar ik heb liever dat mijn kat onbeperkt kan bewegen dan dat ie binnen zit opgesloten of niet verder dan de tuin mag
En nog vind ik het gewoon not done dat je onbekende katten gaat voeren als ze in goede staat van gezondheid/gewicht zijn.
Smee__ schreef:Blon_D schreef:@Smee_ als je er voor kiest je kat buiten te laten lopen ben je op de hoogte van de risico's van:
2 kat wordt door gereden
3 kat komt wegens overklaar bare reden niet meer thuis doordati misschien door iemand in huis is genomen omdat die persoon denkt dat er niet voor wordt gezorgt
Het scheelt dat mijn kat overdag niet verder dan de tuin komt en alleen 's nachts echt verder gaat. De risico's daar ben ik mij van bewust jaMaar ik heb liever dat mijn kat onbeperkt kan bewegen dan dat ie binnen zit opgesloten of niet verder dan de tuin mag
En nog vind ik het gewoon not done dat je onbekende katten gaat voeren als ze in goede staat van gezondheid/gewicht zijn.
Doanique schreef:Cinn87, die reactie slaat nergens op. Postduiven komen over het algemeen niet los buiten, showduiven al helemaal niet en duiven zijn wilde dieren.
Smee__ schreef:Ik ben het helemaal met je eens hoor![]()
@Diablo, het zien of niet, je hoort je gewoon niet met andermans dieren te bemoeien
Blon_D schreef:Hier ben ik het niet mee eens. Als katten buitenlopen kunnen ze ook zonder gevoerd te worden voedsel vinden. Ik vind veel katten eigenaren erg makkelijk. Wij hebben vroeger ook katten gehad en deze bleven in de achtertuin die wij hadden aangepast. Als je je beest onbeheerd buiten laat lopen heb je blijkbaar niet voldoede verantwoordelijkheids gevoel voor je dier als er dan mensen jouw dier voeren moet je niet zeuren. Je laat je paard toch ook niet zonder begeleiding van een mens buiten wandelen zonder omheining?!
@Smee_ als je er voor kiest je kat buiten te laten lopen ben je op de hoogte van de risico's van:
2 kat wordt door gereden
Mijn punt is meer dat de discussie over kat wel of niet naar buiten al tot in den treure is gevoerd, en we het toch nooit eens zullen worden. Wij kattennaarbuitenlaters hebben inderdaad totaal geen liefde voor onze kat, het is allemaal vreselijk en we moeten maar blij zijn dat ondanks alles onze katten nog steeds hoge leeftijden bereiken...linda_arnold schreef:Bij familie van mij liep al de gehele zomer een kat om het huis, beestje komt mee met hun eigen kat. Dier was graat en graat mager, snot in de ogen, vlooien en zat nachtenlang te janken op het balkon voor de slaapkamer. Op de dag dat er een 'worm' aan z'n kont hing hebben ze hem binnen gehaald en bij de DA laten controleren op chip --> net als >60% van de NL HTK katten geen.
(tenzij je daarnaast ook melding maakt bij de amivedi/asiels etc )