Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:50

essiesilly schreef:
Nienkeee_ schreef:
Als hij los is natuurlijk :)*
Hondlief kan er weinig aan doen dat hij de verkeerde of geen opvoeding heeft gehad.
Misschien krijgt hij daar nog de kans om een nieuw verantwoordelijk baasje te krijgen.

zo natuurlijk :)* is dat niet.
als hij los is kan je hem echt niet zomaar pakken en samen met de ts haar hond aan een riempje vast houden tot je hem naar het asiel kan brengen :)*

Als hij bewusteloos is lijkt hij me niet zo moeilijk te vangen, maargoed de keuze is natuurlijk aan de TS om zoiets te doen of niet.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:02

ik ze hier veel "schop m eraf" methodes voorbij komen. bj veel honden zal dit ook werken maar bij een type vechthond zoals de stafford is werkt dit aferechts!!!! bij dit rtype hond moet je dat juist nooit doen omdat hij daarvan nog meer n vechtmodus komt en alleen maar agressiever reageert. ik heb geleerd dat in een "niet loslaat aanval" plaats vind je bij een vechthond zijn bek open kunt krijgen door zijn bovenlip tussen zijn openstaande kaken te doen (beet, hij heeft iets vast) en dan omhoog te halen tegen zijn boventanden zeg maar (moelijk uitleggen :o ) dan zou een vechthond een loslaat reflex hebben. ms heb je er oot wat aan, hopen we niet natuurlijk -O-

Zoolgangster

Re: Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:32

Op het moment dat je met je vingers de bovenlip tussen de kaken aan het doen bent, loop je dus extra veel kans zelf met je hand tussen die kaken te komen... om dat te voorkomen is dus de breakingstick uitgevonden... je zou ook gewoon een tak kunnen nemen of wat voor voorwerp dan ook...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:26

fohadie schreef:
Wat een onzin! Er bestaan genoeg lieve honden die door sommige " vechthonden" worden genoemd. En vergis je niet in de labradors en Golden Retrievers. Zij stonden niet voor niets in de top 10 van agressieve hondenrassen. Al komt dat meer vanwege het feit dat ze doorgefokt waren. (Weet niet of dat nu nog steeds is.)

Als je naar de huidige top 10 kijkt zal je ook honden tegenkomen die je er totaal niet verwacht.

Waar haal jij die top 10 vandaan, ik wil die wel eens zien, een actuele dan ook nog.
(kan 'm met google niet vinden, ja eentje van een anti-pittbul site die me wel duidelijk lijkt maar die hoeft niet objectief zijn)

En de zgn vechthonden zijn voor mensen vaak heel lief, de agressie richt zich nl. op soorgenoten.
Ingefokte hondagressie kun je niet voorkomen door opvoeding, hoogstens in goede banen leiden..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:28

girlyggirl schreef:
ik ze hier veel "schop m eraf" methodes voorbij komen. bj veel honden zal dit ook werken maar bij een type vechthond zoals de stafford is werkt dit aferechts!!!!
hangt er vanaf hoe hard je slaat. jammer van en zielig voor de hond, maar als het mij gebeurt staat ie in ieder geval niet meer op.

Esther schreef:
En de zgn vechthonden zijn voor mensen vaak heel lief, de agressie richt zich nl. op soorgenoten.
Ingefokte hondagressie kun je niet voorkomen door opvoeding, hoogstens in goede banen leiden..
Ingefokte agressie? Dominantie bedoel je misschien, da's heel wat anders. Als de "tegenstander" (jouw hond) daar correct op reageert is er niks aan de hand.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:37

Aranel schreef:
Nienkeee_ schreef:
Als hij los is natuurlijk :)*
Hondlief kan er weinig aan doen dat hij de verkeerde of geen opvoeding heeft gehad.
Misschien krijgt hij daar nog de kans om een nieuw verantwoordelijk baasje te krijgen.

Hond'lief' heeft natuurlijk wel een bepaalde aanleg in de genen. Het zal niet gauw een labrador of cavalier zijn die zo'n aanval uitvoert.
Dit zijn gewoon vechthonden, daar zijn ze voor gefokt en dat fok je er niet uit, punt.
Denk dat dit beest dan ook weinig kans heeft, mocht hij naar het asiel gaan. Maar gezien de acties van de eigenaren die TS hier bex=schrijft, acht ik de kans vrij klein dat deze hond naar het asiel gaat.

Wat een achterlijke baasjes trouwens, zíj willen nu geld omdat hun beest de kaak heeft gebroken?! 8)7

TS: slim dat je zo'n stok gekocht hebt, ik had er nog nooit van gehoord.. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Moet hier even op reageren; Ja bij een pitbull of staff is de agressiviteit iets sneller getriggerd, maar toch staat ook de "o zo lieve" golden retriever in de top 3 bijtincidenten met honden. Wat ik hiermee probeer te zeggen: minimaal drie kwart van de bijtincidenten gaat het om een slecht opgevoede hond, en ligt het niet perse aan het ras.

Ts; wat vreselijk voor jou en je hond! Ik zou echt gaan drammen bij de politie, hoop echt dat ze er wat aan gaan doen, zowel voor jou als voor deze honden, want ook de agressieve honden zijn echt niet happy nu... Ik kan zulke mensen echt wel schieten, een staff nemen omdat ze er stoer uitzien, maar de opvoeding en zorg gewoon volledig links laten liggen...

edit; wat ik altijd heb geleerd; bij honden in gevecht altijd de hond aan de staart pakken, dan laat hij sneller los en kom je niet tussen het gevecht.

edit 2; ik stuur even een PB naar degene die de lijst met bijtincidenten (rassen) willen...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:03

Zoolgangster schreef:
Op het moment dat je met je vingers de bovenlip tussen de kaken aan het doen bent, loop je dus extra veel kans zelf met je hand tussen die kaken te komen... om dat te voorkomen is dus de breakingstick uitgevonden... je zou ook gewoon een tak kunnen nemen of wat voor voorwerp dan ook...

ok?! klinkt goed ben er niet mee bekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:18

Of 'm gewoon een rotschop even, maar nu krijg ik heel bokt over me heen zeker :=

Onwijs vervelend, ook voor jouw hond zeg! Sterkte!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:23

Doanique schreef:
Of 'm gewoon een rotschop even, maar nu krijg ik heel bokt over me heen zeker :=

Onwijs vervelend, ook voor jouw hond zeg! Sterkte!

Ik vind een rotschop geven een betere handeling dan het licht uit de hond zijn ogen slaan of met stroom bewerken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:58

Het punt is dat je daarmee een pitbull-achtige vaak niet los krijgt. Deze houden namelijk ook door de pijn heen vast.

Het is helaas geen punt van opvoeding (i.i.g. niet in de mate zoals het vaak geroepen wordt), maar wel een kwestie van het in goede banen leiden. Als je hond hond-agressief is, is het nog belangrijker dat je hem goed onder controle hebt. Dat betekent dat hij of 100% onder commando staat als hij los loopt, het liefst met muilkorf. Of altijd aan de riem zit, zo nodig alsnog met muilkorf als je twijfelt of je hem genoeg kunt houden als er toch een domme hond komt snuffelen.

Ik wil later ook nog heel graag een american pitbull terrier. Maar ik weet dat de kans heel groot is dat deze hond-agressief wordt dus die komt pas als ik daar 100% zeker geen problemen mee krijg.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:03

Inderdaad Mizora, gewoon een schop is vaak niet genoeg om zo'n hond los te krijgen.
Dan moet je meteen zó hard schoppen dat die hond bewusteloos raakt of dood is en dat moet je dan toevallig maar net lukken bij zo'n rond gespierd beest.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:10

Gewoon Breakstick tussen die kaken,draaien en aan zn halsband weg laten trekken door iemand uit de omgeving.Echt niet gaan slaan en schoppen word ie alleen maar agressiever van.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:27

purny schreef:
Ik vind een rotschop geven een betere handeling dan het licht uit de hond zijn ogen slaan of met stroom bewerken.

Stroom erop spant spieren. Dan bijt ie dus alleen maar harder.
Wat betreft licht uit de ogen slaan: Als het mijn hond of die hond is is de keus gauw gemaakt. Jammer voor hond, maar is misschien beter af.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:42

Golden retrievers stonden er niet op doordat ze doorgefokt waren
Ze stonden er op doordat mensen verwachten dat ze de ideale gezinshond zijn. Hierdoor gaat het juist vaak fout bij de Golden en Labjes.

Lastige situatie TS! Is het verplicht de honden aan te lijnen bij jullie? Misschien kan je in samenwerking met de politie en gemeente ervoor zorgen dat ze er op gaan handhaven?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:45

Esther schreef:
fohadie schreef:
Wat een onzin! Er bestaan genoeg lieve honden die door sommige " vechthonden" worden genoemd. En vergis je niet in de labradors en Golden Retrievers. Zij stonden niet voor niets in de top 10 van agressieve hondenrassen. Al komt dat meer vanwege het feit dat ze doorgefokt waren. (Weet niet of dat nu nog steeds is.)

Als je naar de huidige top 10 kijkt zal je ook honden tegenkomen die je er totaal niet verwacht.

Waar haal jij die top 10 vandaan, ik wil die wel eens zien, een actuele dan ook nog.
(kan 'm met google niet vinden, ja eentje van een anti-pittbul site die me wel duidelijk lijkt maar die hoeft niet objectief zijn)

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20641207.ece

Geen pitbull, stafford of rotweiler in de top 10 iig. (maar ook geen golden retrievers en labrador)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 01:09

Er zijn legio aan truucjes om zo'n hond op afstand te houden, vooropgesteld dat hij jou niet wil grijpen maar alleen voor je hond gaat. Zo'n breakstick is meer een uiterste-nood geval, als je zover bent kan hij je hond al serieus verwond hebben dus loop je achter de feiten aan. Beter proberen te zorgen dat hij helemaal niet bij je hond in de buurt komt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:50

Inderdaad is het in feite al te laat als je een breakingstick moet gebruiken, daarom is het handiger om die hond bij je vandaan te houden, maar ja, mijn ervaring is dat een aanvallende hond desnoods door mensen heenloopt om een hond te grijpen...

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 17:50

Inmiddels zijn we nog niets wijzer, de politie beloofd dat ze bij ze langs zouden gaan maar dat is op heden nog niet gebeurd ondanks de vele getuigen die ik inmiddels heb verzameld, we gaan nu proberen om meer mensen te verzamelen die problemen hebben met dat soort honden.

Want sorrie ik ben het niet met sommigen eens, een labje golden of caveliertje heb ik nog nooit zoiets zien doen, die snuffelen hooguit of ontwijken, deze hond gaat regelrecht voor de kill en nee dat is niet de eerste zoals ik al zei, het zit erin en als ze aanvallen is dat heftiger, altijd. Ik heb dr zelf hier ook een thuis zitten (Welliswaar geen staffie maar kruising bullmastig mastino, die gaat no way los die ga ik ook niet het hand boven het hoofd houden die is staatsgevaarlijk)

Breakstick is toch niet zon goed idee ben ik nu achter, o\f ik moet de honden om beurten uitlaten, (Sowieso de kruizing maar die loopt met muilkorf) want ik heb een hand tekort als het weer fout gaat.
Ik heb hem wel standaard op zak nu (En draag weer klompen) en ja ik steek zijn ogen dr uit als het moet dat interesseerd mij echt geen moer, ze moeten van mij en mn honden afblijven.

Mijn boef geneesd erg slecht, de wond is weer gaan ontsteken en we zaten vanmiddag weer bij de DA,
bijtwonden kunnen funest zijn zelfs dodelijk als het verkeerd uitpakt. Na het weekend moet het wel beter gaan.

Uit pure haat laten deze mensen die honden nu dus juist loslopen (Ben benieuwd hoe ze dat doen met een gebroke kaak) en heb ik mijn mobiel bij me om het te regsistreren, maar mijn buurman loopt nu ook mee :) die stevige :D Maar het is te zot voor woorden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:30

Echt voor de kil issie niet gegaan anders had je hem niet losgekregen door zijn achterpoten op te tillen,maar wel puur voor het vechten maak ik op aan de schade.
Je hebt geluk gehad dat hij dus niet zo dol was dattie wel voor de kil ging,en zoiets kan juist gebeuren als je op zo'n beest in gaat slaan.

Mocht het gebeuren Breakstick aan de kant waar je de meeste ruimte hebt duwen en dan kwart slag draaien.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:31

Beterschap met je hond!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 18:38

MelodyT schreef:
Echt voor de kil issie niet gegaan anders had je hem niet losgekregen door zijn achterpoten op te tillen,maar wel puur voor het vechten maak ik op aan de schade.
Je hebt geluk gehad dat hij dus niet zo dol was dattie wel voor de kil ging,en zoiets kan juist gebeuren als je op zo'n beest in gaat slaan.

Mocht het gebeuren Breakstick aan de kant waar je de meeste ruimte hebt duwen en dan kwart slag draaien.

Melody hij heeft al een paar katten doodgebeten en een pup.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:26

Esther schreef:
fohadie schreef:

http://www.petsdo.com/blog/top-ten-10-m ... dog-breeds

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:46

Ik wil je wel even waarschuwen TS, als jij op de hond gaat inslaan of nog erger ben jij dadelijk de sjaak en word je opgepakt voor dierenmishandeling. Ik zou je gewoon even koest houden en wellicht een blokje om lopen voor deze mensen met de honden? Het beste is nu om gewoon de politie af te wachten voordat je eigen rechter gaat spelen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:58

Ahh oke dat wist ik niet...wilde alleen ff benadrukken dat als je gaat schoppen en slaan of in zn ogen prikken juist hem extra agressief kan maken en dan ga je hem enkel nog loskrijgen met een breaker.Want dan gaat ie voor de kil...

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 21:16

purny schreef:
Ik wil je wel even waarschuwen TS, als jij op de hond gaat inslaan of nog erger ben jij dadelijk de sjaak en word je opgepakt voor dierenmishandeling. Ik zou je gewoon even koest houden en wellicht een blokje om lopen voor deze mensen met de honden? Het beste is nu om gewoon de politie af te wachten voordat je eigen rechter gaat spelen.

Deze honden lopen los, daar kan ik een blokje om voor gaan dan kom ik ze ook tegen. En opakken voor dierenmishandeling loopt wel los, mijn buurman heeft die hond met zijn hersens op de straattegels gevloerd,
oom agent vond het jammer dat zijn lampie niet voorgoed was uitgegaan.