Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daar zijn we maar gestopt om die wat te leren het zit er gewoon niet in. 
Kanelly schreef:Leuk topic!
Ben helemaal weg van Bulletjes
Mijn vriend en ik denken er over om er volgend jaar 1 uit het asiel te halen. Iets wat wel een (redelijk) lastige opgave lijkt ze zijn, de meesten in het asiel hebben toch behoorlijke gedragsproblemen en daar acht ik ons nog niet kundig genoeg voor.
Maar goed, we wachten rustig af.
Al zit ik zelf nog wel in m'n achterhoofd met de vraag of een bull verstandig is als eerste hond samen.
We hebben beiden wel ervaring met honden, ook met het opvoeden (rottweilers en berner sennen) maar dat zijn toch weer honden van een ander kaliber.
Maar ondertussen lees ik fijn mee
freeride schreef:wij hebben er 1, een reu van ruim 8 jaar. zeer beschermend over zijn huis en mensen, echt ZEER beschermend. niet sociaal met andere honden,katten,paarden en met kinderen weet ik 't ook zo net nog niet, maar voor ons is ie geweldig, luisterd super, blaft en gromt niet aan de lijn en nog nooit echt naar ons gehapt,zelfs niet bij het doorprikekn van zijn bloedoor. de DA zou ie dan nog vermoorden onder narcose, en vreemde mannen komen hier binnen, maar nooit meer buiten. Vrouwen kan ie aan wennen, maar volegens de CM methode en het duurt een half uurtje, dan is ie ook echt verkocht. Verder is ie erg slecht van gezondheid, allergie voor farinea mijt, zit in alles van meel, dus ook in brokken, koekjes,brood noem maar op, je hele huis it er zelfs mee vol. Zijn trottenhoofdklepje zorgt regelmatig voor reversed sneezing, wat ie zelf erg griezelig vindt natuurlijk. Hij is in huis en voro ons echt een grote lieve rustige schat die al 6 jaar met hetzelfde knuffeltje rondloopt, en perfect weet welke knuffel schaap,james of rat heet, dus dom zou ik ze niet noemen, gebrek aan will to please heeft ie wel
.
... essiesilly schreef:freeride schreef:wij hebben er 1, een reu van ruim 8 jaar. zeer beschermend over zijn huis en mensen, echt ZEER beschermend. niet sociaal met andere honden,katten,paarden en met kinderen weet ik 't ook zo net nog niet, maar voor ons is ie geweldig, luisterd super, blaft en gromt niet aan de lijn en nog nooit echt naar ons gehapt,zelfs niet bij het doorprikekn van zijn bloedoor. de DA zou ie dan nog vermoorden onder narcose, en vreemde mannen komen hier binnen, maar nooit meer buiten. Vrouwen kan ie aan wennen, maar volegens de CM methode en het duurt een half uurtje, dan is ie ook echt verkocht. Verder is ie erg slecht van gezondheid, allergie voor farinea mijt, zit in alles van meel, dus ook in brokken, koekjes,brood noem maar op, je hele huis it er zelfs mee vol. Zijn trottenhoofdklepje zorgt regelmatig voor reversed sneezing, wat ie zelf erg griezelig vindt natuurlijk. Hij is in huis en voro ons echt een grote lieve rustige schat die al 6 jaar met hetzelfde knuffeltje rondloopt, en perfect weet welke knuffel schaap,james of rat heet, dus dom zou ik ze niet noemen, gebrek aan will to please heeft ie wel
.
klinkt erg leuk...
ik ben er niet weg van en dat komt grotendeels door dat ik het verschrikkelijk ongezonde honden vind..
zo n kop is bij definitie ongezond, gemaakt door de menslifaya schreef:dit is als ik het goed heb het gezonde type:
(oud type)
[ Afbeelding ]
(moderner)
[ Afbeelding ]
en ongezonde type:
[ Afbeelding ]
lifaya schreef:dit is als ik het goed heb het gezonde type:
(oud type)
[ Afbeelding ]
(moderner)
[ Afbeelding ]
en ongezonde type:
[ Afbeelding ]
Monica72 schreef:lifaya schreef:dit is als ik het goed heb het gezonde type:
(oud type)
[ Afbeelding ]
(moderner)
[ Afbeelding ]
en ongezonde type:
[ Afbeelding ]
wat is er ongezond aan het 'ongezonde' type dan?
hersens hebben genoeg ruimte, problemen met ademhalen zijn er ook niet.
Monica72 schreef:lifaya schreef:dit is als ik het goed heb het gezonde type:
(oud type)
[ Afbeelding ]
(moderner)
[ Afbeelding ]
en ongezonde type:
[ Afbeelding ]
wat is er ongezond aan het 'ongezonde' type dan?
hersens hebben genoeg ruimte, problemen met ademhalen zijn er ook niet.
Citaat:Wat ik begrepen heb kunnen er bij teveel kromming wel degelijk ademhalingsproblemen zijn, en de teefjes kunnen bijna niet meer normaal bevallen van pups met deze kopvorm. Het wordt heel erg vaak een kiezersnede.
CrazyCat schreef:Nou dan zijn de diverse fokker van mini bullterriers het toch niet met je eens. Bij hun werd bijna nooit een nest geboren zonder keizersnede en bij navraag bij andere fokkers kreeg ik hetzelfde te horen.