Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:48

Miracle_ schreef:
Hier ook alleen maar slechte ervaringen ermee.. Toen ik een gewonde eend had wilde ik bellen, maar ik kon nergens het goede nummer krijgen, ik werd van 't kastje naar de muur gestuurd door alle telefonisten.. Wat een drama zeg.
En dan heb je eindelijk de goeie aan de lijn.."Nee mevrouw, we kunnen helaas niet komen naar die locatie, zet de eend maar in een sloot"

Ehhh.. pardon?!

Waarom breng je hem dan zelf niet naar de dierenarts? Dat is toch ieders verantwoordelijkheid om te doen, vind ik.
Maar dat was misschien niet mogelijk voor je.
Dit is niet eens persoonlijk bedoelt hoor, maar meer algemeen.
Ik vind het te makkelijk gedacht dat een vrijwillige organisatie dat altijd maar moet oplossen. Wat als die niet meer zou bestaan? Zou je dan wel zelf iets doen?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:49

Hier hoeft de dierenambulance ook nooit meer langs te komen, na wat ze ons een paar jaar terug hebben geflikt.

Liegen over hoe ze onze hond van de straat hebben gehaald. Terwijl hij vlakbij huis rondliep. En dan niet eens het fatsoen hebben om haar van eten en drinken te voorzien. En wel geld durven te vragen. Nee, wat ons betreft mag de dierenambulance opgeheven worden hier in de regio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:49

Dat er geen dierenambulance in de gemeente rijd waar jij net zit ligt toch echt aan de gemeente.. En daar mogen we dan idd niet komen, is voor ons ook frustrerend, maar als we overal en nergens heen rijden zonder de kosten vergoed te krijgen dan is het binnen 5 jaar wel over met de ambu omdat het geld op is, want subsidie krijgen we niet.
Dat de dieren gevangen moeten zijn klopt, omdat we dan zeker weten dat hij er nog is als we aankomen, en het niet zo is dat ie vrolijk weg vliegt en het dus allemaal erger leek dan het is.. Is een stukje zekerheid..
Vogels worden hier sowieso niet vergoed..
Dat het vrijwilligers zijn is geen excuus, maar het is wel zo dat het met betaalde banen makkelijker is om mensen te krijgen, en dat we er dus niks aan kunnen doen als er te weinig mensen zijn, het is roeien met de riemen die je hebt, maar het kan voorkomen dat er even niemand beschikbaar is omdat er dus te weinig mensen zijn..

Verder kunnen wij ook geen pony's ophalen, wij hebben geen trailer.. Ik had denk ik ook gevraagd of hij tijdelijk even in het land kon staan hoor, heb ik even tijd om vervoer te regelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:52

josien_m_ schreef:
Buffelo schreef:
mijn paard had een keer op mijn pup van 10 weken gestaan, en had geen vervoer. pup in shock en niet echt meer bij kennis. dieren ambulance gebeld maar wouden niet komen. gelukkig uiteindelijk toch vervoer kunnen regelen maar voor mij nooit meer dieren ambulance, het had niet veel gescheeld of stich was er niet meer, gelukkig is hij nu 7 maanden en uitgegroeid als een gezonde vrolijke hond! maar paarden, nee daar heeft stich nog steeds angst voor!

Ik vind ook niet dat je daar de dierenambulance voor kunt bellen, dat regelen is je eigen verantwoordelijkheid.
Eerst zelf iets oplossen. Als ik aan ze doneer wil ik wel dat het geld goed wordt ingezet, dus niet gebruikt wordt voor mensen hun eigen dieren ookal doen ze het soms wel.
Of we moeten daar ook een landelijke zorgpremie voor gaan betalen natuurlijk ;)

Is heel normaal om daar voor te bellen hoor, dan is het een taxirit en betaald de eigenaar de ritkosten, niks raars aan..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:53

josien_m_ schreef:
Miracle_ schreef:
Hier ook alleen maar slechte ervaringen ermee.. Toen ik een gewonde eend had wilde ik bellen, maar ik kon nergens het goede nummer krijgen, ik werd van 't kastje naar de muur gestuurd door alle telefonisten.. Wat een drama zeg.
En dan heb je eindelijk de goeie aan de lijn.."Nee mevrouw, we kunnen helaas niet komen naar die locatie, zet de eend maar in een sloot"

Ehhh.. pardon?!

Waarom breng je hem dan zelf niet naar de dierenarts? Dat is toch ieders verantwoordelijkheid om te doen, vind ik.
Maar dat was misschien niet mogelijk voor je.
Dit is niet eens persoonlijk bedoelt hoor, maar meer algemeen.
Ik vind het te makkelijk gedacht dat een vrijwillige organisatie dat altijd maar moet oplossen. Wat als die niet meer zou bestaan? Zou je dan wel zelf iets doen?

Wat is dat nou weer voor onzin????
Daar zijn ze toch vrijwilliger voor?

En ja ik weet het zelf, want ik heb zelf bij de DB en ambulance gewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:54

Dat bedoelde ik niet met vrijwilligers hoor!!! Maar ALS je er voor kiest om je daar voor in te zetten, moet je niet zo'n instelling overbrengen van 'ik zit hier wel, maar wil hier eigenlijk niet zitten'...... (dat was helaas een keer mijn ervaring)
En aan de ene kant snap ik dat het dier gevangen moet zijn, aan de andere kant ging ik er met het babyeendje vanuit dat de mensen van de ambulance en wat ervaring daar mee hadden en zeker iets van een schepnet, want dit waren een paar héle lange uren....... :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:55

dees_daan schreef:
Dat er geen dierenambulance in de gemeente rijd waar jij net zit ligt toch echt aan de gemeente.. En daar mogen we dan idd niet komen, is voor ons ook frustrerend, maar als we overal en nergens heen rijden zonder de kosten vergoed te krijgen dan is het binnen 5 jaar wel over met de ambu omdat het geld op is, want subsidie krijgen we niet.

Voor zover ik weet valt de dierenambulance hier onder de dierenbescherming. En die heeft geld zat...

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:58

dees_daan schreef:
josien_m_ schreef:

Ik vind ook niet dat je daar de dierenambulance voor kunt bellen, dat regelen is je eigen verantwoordelijkheid.
Eerst zelf iets oplossen. Als ik aan ze doneer wil ik wel dat het geld goed wordt ingezet, dus niet gebruikt wordt voor mensen hun eigen dieren ookal doen ze het soms wel.
Of we moeten daar ook een landelijke zorgpremie voor gaan betalen natuurlijk ;)

Is heel normaal om daar voor te bellen hoor, dan is het een taxirit en betaald de eigenaar de ritkosten, niks raars aan..

ja inderdaad, en ik had met alle liefde de rit kosten dan betaalt en ze waarschijnlijk nog een bos bloemen toe gestuurd ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:59

Kentaro schreef:
Dat bedoelde ik niet met vrijwilligers hoor!!! Maar ALS je er voor kiest om je daar voor in te zetten, moet je niet zo'n instelling overbrengen van 'ik zit hier wel, maar wil hier eigenlijk niet zitten'...... (dat was helaas een keer mijn ervaring)
En aan de ene kant snap ik dat het dier gevangen moet zijn, aan de andere kant ging ik er met het babyeendje vanuit dat de mensen van de ambulance en wat ervaring daar mee hadden en zeker iets van een schepnet, want dit waren een paar héle lange uren....... :+

Ik ben zelf een keer achter babyeendjes aan geweest, en dat valt je vies tegen haha
Konden een bootje lenen, die man vaarde en wij met 2 netten in de aanslag.. We hebben er 1 kunnen vangen, de rest schoot onder water en kwamen op een hele andere plek weer boven, denk dat we een uur bezig geweest zijn.. Dat was echt niet te doen, die kleintjes zijn veel te snel, we waren in de buurt op dat moment, dus hebben het geprobeerd maar ze zijn zo snel en wendbaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:00

Wendy schreef:
dees_daan schreef:

Voor zover ik weet valt de dierenambulance hier onder de dierenbescherming. En die heeft geld zat...

Voor zover jij weet.. Zou kunnen dat dat bij jullie zo is, hier dus niet.. Het asiel krijgt subsidie, wij niet..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:00

En weet je hoe erg het dan is als je een héle stijle kant hebt................ Moest bijna m'n vriendin ook uit het water redden.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:03

Kentaro schreef:
En weet je hoe erg het dan is als je een héle stijle kant hebt................ Moest bijna m'n vriendin ook uit het water redden.......

Haha, ja hou maar op, en als het dan ook nog vochtig is..Een gammel bootje waar het water in staat is ook niet alles.. We hebben wel lol gehad toen, maar baalde toch wel dat we alleen die ene konden vangen

@ts, bij ons betaal je dus geen 35 ct per minut, wij hebben gewoon een vaste telefoon op kantoor en de mobiel, de mobiel gaat mee op rit, en mee naar huis voor de nacht.
Wij draaien met z'n 2en, chauffeur en bijrijder, we hebben een groepje van rond de 12 man, zouden we een telefoniste op kantoor zetten dan moeten we dus nog meer uren maken omdat dat er nog even bij komt en je dan dus met z'n 3en draait.. De andere redenen dat we geen telefoniste hebben had ik al genoemd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:23

dees_daan schreef:
Verder kunnen wij ook geen pony's ophalen, wij hebben geen trailer.. Ik had denk ik ook gevraagd of hij tijdelijk even in het land kon staan hoor, heb ik even tijd om vervoer te regelen..

Zegt 'ie wat. Tijd om vervoer te regelen! En dan moet je wel kunnen beslissen over het land + ruimte hebben (jaik weet, een stukje land is zo afgezet. Maar niet iedereen heeft daar mogelijkheid toe)
Ik mocht 'm houden en ze waren er niet meer naar om komen kijken :n
Not done.

Maar dees_daan, je bent je nu aan het verdedigen tegenover heel Nederland voor de rotte appels die er helaas bij de DB ook tussen zitten. En dan ook nog eens alsof we jou er persoonlijk op aanspreken, dat doe ik dus niet.
Dat jij je werk goed doet wil nog niet zeggen dat iedereen het doet. En helaas zitten ze er bij de DB wel eens niet zo handig naast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:37

Lolleke schreef:
dees_daan schreef:

Zegt 'ie wat. Tijd om vervoer te regelen! En dan moet je wel kunnen beslissen over het land + ruimte hebben (jaik weet, een stukje land is zo afgezet. Maar niet iedereen heeft daar mogelijkheid toe)
Ik mocht 'm houden en ze waren er niet meer naar om komen kijken :n
Not done.

Maar dees_daan, je bent je nu aan het verdedigen tegenover heel Nederland voor de rotte appels die er helaas bij de DB ook tussen zitten. En dan ook nog eens alsof we jou er persoonlijk op aanspreken, dat doe ik dus niet.
Dat jij je werk goed doet wil nog niet zeggen dat iedereen het doet. En helaas zitten ze er bij de DB wel eens niet zo handig naast.

Ik voel me niet aangevallen hoor, maar het is heel makkelijk om te roepen hoe slecht het is als je niet weet hoe het werkt.. En daar kan ik me wel aan ergeren, mensen hebben vaak een houding tegenover ons, je MOET komen, zo werkt het niet, sommige mensen zijn zelfs van mening dat we er binnen 10 minuten moeten zijn, dat we nog even 20 km moeten rijden en net ergens anders staan daar denken ze niet bij na.. Meteen roepen hoe het moet zijn is lekker makkelijk, beste stuurlui? Dat er rotte appels tussen zitten zal ik zeker niet ontkennen, en die kunnen idd voor een slechte naam zorgen maar bij sommige gevallen zijn er duidelijke redenen waarom we niet rijden, en misschien dat mensen dat met een beetje uitleg ook in gaan zien..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:39

dees_daan schreef:
Voor zover jij weet.. Zou kunnen dat dat bij jullie zo is, hier dus niet.. Het asiel krijgt subsidie, wij niet..

Denk je dat ik dat op internet slinger voordat ik het uitgezocht heb? ;) Google is my friend :j
Ze vallen hier onder de DB. En de DB is een organisatie waar ik financieel gezien bepaald geen medelijden mee heb.
Als zij de dierenambulance niet subsidieren, dan ligt er voor de dierenambulance een schone taak om te zorgen dat ze dat wél gaan doen. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:47

Wendy schreef:
dees_daan schreef:

Denk je dat ik dat op internet slinger voordat ik het uitgezocht heb? ;) Google is my friend :j
Ze vallen hier onder de DB. En de DB is een organisatie waar ik financieel gezien bepaald geen medelijden mee heb.
Als zij de dierenambulance niet subsidieren, dan ligt er voor de dierenambulance een schone taak om te zorgen dat ze dat wél gaan doen. Toch?

Hoe bedoel je dit? Wij kunnen de DB moeilijk gaan verplichten om ons te subsidiëren? Zo werkt het dus ook niet.. Wij zijn dus zelfstandig, als wij tegen de DB zouden zeggen jullie moeten ons geld geven anders stoppen we ermee dan stoppen we er mee.. Zijn een aantal gemeentes waar bijv. al geen dierenambulance meer rijd ivm geldgebrek..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:51

dees_daan schreef:
Wendy schreef:

Hoe bedoel je dit? Wij kunnen de DB moeilijk gaan verplichten om ons te subsidiëren? Zo werkt het dus ook niet.. Wij zijn dus zelfstandig, als wij tegen de DB zouden zeggen jullie moeten ons geld geven anders stoppen we ermee dan stoppen we er mee.. Zijn een aantal gemeentes waar bijv. al geen dierenambulance meer rijd ivm geldgebrek..

Maak het belang van de dierenambulance duidelijk aan de dierenbescherming. Waarom subsidieren ze bepaalde dierenambulances wel en andere niet? Dat is toch vreemd? Blijkbaar doen bepaalde dierenambulances op dat vlak iets beter dan anderen.
En dat is toch zonde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:02

Wendy schreef:
dees_daan schreef:

Maak het belang van de dierenambulance duidelijk aan de dierenbescherming. Waarom subsidieren ze bepaalde dierenambulances wel en andere niet? Dat is toch vreemd? Blijkbaar doen bepaalde dierenambulances op dat vlak iets beter dan anderen.
En dat is toch zonde?

Dit bedoel ik dus met vooroordelen, dit heeft niks te maken met het beter of slechter functioneren, maar met gemeentes.. Als je kijkt naar de grote steden, en de kleine "dorpjes" dan zit daar een heel verschil in.. Het heeft dus niks met prestaties te maken, maar waar de gemeentes hun geld aan uit geven, halen wij binnen onze regio bijvoorbeeld een gewonde ree op, dan krijgen we de ritprijs vergoed, zouden we dit buiten de regio doen waar dus geen ambulance is, dan krijgen we dat niet vergoed.
De DB heeft ambulances die verbonden zijn aan de DB, soms met betaalde krachten, wij zijn zelfstandig zonder betaalde krachten, en dus ook niet verbonden aan de DB, een zelfstandige stichting dus..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-12 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:07

dees_daan schreef:
Wendy schreef:
En dat is toch zonde?

Dit bedoel ik dus met vooroordelen, dit heeft niks te maken met het beter of slechter functioneren, maar met gemeentes.. Als je kijkt naar de grote steden, en de kleine "dorpjes" dan zit daar een heel verschil in.. Het heeft dus niks met prestaties te maken, maar waar de gemeentes hun geld aan uit geven, halen wij binnen onze regio bijvoorbeeld een gewonde ree op, dan krijgen we de ritprijs vergoed, zouden we dit buiten de regio doen waar dus geen ambulance is, dan krijgen we dat niet vergoed.
De DB heeft ambulances die verbonden zijn aan de DB, soms met betaalde krachten, wij zijn zelfstandig zonder betaalde krachten, en dus ook niet verbonden aan de DB

Jawel, blijkbaar zijn jullie niet in staat om jullie meerwaarde goed duidelijk te maken aan de gemeente. Op dit moment is het nu eenmaal zo dat je als bedrijf/organisatie lastig kunt blijven bestaan op het moment dat je niet goed in staat bent om opdrachtgevers/financiers duidelijk te maken wat je meerwaarde is. Waarom ze jullie het geld moeten geven en niet een ander.
Het is veel te makkelijk om de gemeente hiervan de schuld te geven, en in mijn ogen ook totaal onterecht. Ook de gemeente kan het geld maar één keer uitgeven, en al helemaal in deze tijd van bezuinigingen.
Als de dierenambulance zo rechtlijnig blijft denken, geef ik jullie weinig kans van overleven eerlijk gezegd. Er is simpelweg meer nodig dan alleen je werk goed doen.

Anoniem

Re: Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:20

Een laatste poging om het uit te leggen, al vind ik het niet kunnen dat je dit roept zonder je er in te verdiepen, wij werken hard met dit kleine groepje en eigenlijk zeg je nu dat we niet goed functioneren terwijl je geen idee hebt waar je over praat

Wij zijn een stichting, horen dus niet bij het asiel of de DB, (DB zit ook niet in onze gemeente) de gemeente subsidieert het asiel, halen wij zwerfkatten of honden op dan word dit vergoed door het asiel.
Halen wij gewond wild op dan krijgen we dit vergoed van de gemeente.
Wij hebben meerdere gemeentes waar we rijden maar er zijn buiten onze regio's dus ook gemeentes die niks vergoeden, daar rijd dus geen dierenambulance omdat dat niet haalbaar is, die gemeentes doen daar dus niks voor de beestjes.. de dierenambulances daar konden hun hoofd dus ook niet boven water houden.
Omdat wij dus een zelfstandige stichting zijn, zijn we niet aangesloten bij de DB, en hebben wij "een eigen" bus van dierenlot, wij moeten het dan ook hebben van donateurs en taxiritten..
Wij zijn trouwens 1 van de weinige ambulances die ook dode katten ophalen, 3 weken bewaren en "afleggen" als de mensen komen kijken, vogels halen wij ook gewoon op terwijl die niet vergoed worden, we zijn 24 uur per dag bereikbaar en hebben dus geen betaalde krachten, je mag wel een weekje meedraaien? Mag je het dan nog een keer beoordelen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:23

Zoals al eerder vermeld, het is geen persoonlijke aanval Dees-Daan, maar ene constatering die mensen doen mbt de dierenambulance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:29

Dit laatste is wel persoonlijk over onze ambulance, dat wij het blijkbaar niet zo goed doen, en ja daar kan ik wel boos om worden want dit gaat nergens over, bij de rest voel ik me ook niet aangevallen/aangesproken, maar dat zijn onduidelijkheden die we vaker tegenkomen, mensen denken meteen negatief en na wat uitleg snappen ze hoe het zit (tenzij ze niet willen luisteren/nadenken omdat afgeven makkelijker is)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:35

dees_daan schreef:
Dit laatste is wel persoonlijk over onze ambulance, dat wij het blijkbaar niet zo goed doen, en ja daar kan ik wel boos om worden want dit gaat nergens over, bij de rest voel ik me ook niet aangevallen/aangesproken, maar dat zijn onduidelijkheden die we vaker tegenkomen, mensen denken meteen negatief en na wat uitleg snappen ze hoe het zit (tenzij ze niet willen luisteren/nadenken omdat afgeven makkelijker is)

Volgens mij doe jij precies hetgeen waar je mij van beschuldigt. Jammer.
Ik schrijf namelijk ook dat "er meer nodig is dan alleen je werk goed doen". Volgens mij impliceer ik daarmee juist helemaal niet dat jullie je werk niet goed zouden doen, alleen dat er meer nodig is dan dat.
Lees het nog eens na als je rustiger bent, en doe er je voordeel mee.
A mind is like a parachute, it only works when it's open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:47

Wendy schreef:
dees_daan schreef:

Volgens mij doe jij precies hetgeen waar je mij van beschuldigt. Jammer.
Ik schrijf namelijk ook dat "er meer nodig is dan alleen je werk goed doen". Volgens mij impliceer ik daarmee juist helemaal niet dat jullie je werk niet goed zouden doen, alleen dat er meer nodig is dan dat.
Lees het nog eens na als je rustiger bent, en doe er je voordeel mee.
A mind is like a parachute, it only works when it's open.

Blijkbaar zijn jullie niet in staat meerwaarde te laten zien..
Dat doen we dus wel, anders werden onze ritten binnen de gemeentes niet vergoed, het asiel krijgt subsidie, wij niet.. Het asiel heeft dan ook meer ruimte en geld nodig om de dieren te huisvesten, castreren enz.
Jij vind het onterecht dat ik zeg dat het aan de gemeente ligt, dit kan jij beoordelen zonder dat je weet waar je over praat.. De gemeentes die niks uitgeven aan ritten, en waar dus ook geen ambulance meer is hebben ook geen asiels.. Dus die subsidiëren niks wat met zwerf of gewonde dieren te maken heeft. Dus hoe kan dit aan de ambulance liggen?
Daarnaast zijn wij niet de enige stichting die niet gesubsidieerd word, en alleen op vrijwilligers draait, en ook zeker niet de enige ambulance, gemeentes zijn er nou eenmaal niet zo happig op om daar geld aan uit te geven, de ambulances die steun van de DB krijgen zijn verbonden aan de DB, en dat is dus een heel ander verhaal.

Ik ben heel rustig, vind het alleen heel knap dat jij alles zo kan beoordelen, terwijl je je er duidelijk niet in verdiept hebt, en dus aannames doet die niet kloppen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:56

dees_daan schreef:
Dat doen we dus wel, anders werden onze ritten binnen de gemeentes niet vergoed, het asiel krijgt subsidie, wij niet.. Het asiel heeft dan ook meer ruimte en geld nodig om de dieren te huisvesten, castreren enz.
Jij vind het onterecht dat ik zeg dat het aan de gemeente ligt, dit kan jij beoordelen zonder dat je weet waar je over praat.. De gemeentes die niks uitgeven aan ritten, en waar dus ook geen ambulance meer is hebben ook geen asiels.. Dus die subsidiëren niks wat met zwerf of gewonde dieren te maken heeft. Dus hoe kan dit aan de ambulance liggen?
Daarnaast zijn wij niet de enige stichting die niet gesubsidieerd word, en alleen op vrijwilligers draait, en ook zeker niet de enige ambulance, gemeentes zijn er nou eenmaal niet zo happig op om daar geld aan uit te geven, de ambulances die steun van de DB krijgen zijn verbonden aan de DB, en dat is dus een heel ander verhaal.

Ik ben heel rustig, vind het alleen heel knap dat jij alles zo kan beoordelen, terwijl je je er duidelijk niet in verdiept hebt, en dus aannames doet die niet kloppen..

Leer lezen :evaw:
En ga niet over een paar jaar lopen jammeren dat jullie opgeheven worden. Je kunt er namelijk op wachten dat gemeenten jullie niet meer financieren. Dat ze het in bepaalde gemeenten nog doen, is een luxe. Kijk verder dan gemeenten, er zijn ook andere mogelijkheden van financiering. Dat is alles wat ik zeg.
Maar goed, als je het niet wilt horen, prima.
Wat ik opschrijf is niet uniek voor jullie organisatie, hetzelfde dreigt voor allerlei andere goede initiatieven.
Maar he, als jij je graag aangevallen wilt worden, be my guest.

Aangezien ik geen persoonlijke ervaringen heb met de dierenambulance, stop ik verder met reageren op jou.