Hond te dik...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Re: Hond te dik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:59

Je hebt puppy brokken toch? Van welk merk?

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:00

Davinia_ schreef:
Nou, bij ons heb je op de praktijk verschillende DA's. Toen wij daar waren zei die DA gelijk dat ie veel te dik was en streng op dieet moest. De DA gisteren zei dat ie het ook wel erg mee vond vallen.
Maar voor zijn leeftijd is hij wel te zwaar. Hij weegt net zoveel als een volwassen hond mag wegen :=

En hoe bedoel je met gewone brokken? Hij krijgt nu toch ook gewone brokken? :o Ze zijn niet klein, ze zijn groter dat die hij eerst kreeg.

met gewone brokken bedoelt ze denk ik brokken voor volswassen honden, ik vind het overigens ook meevallen hoor.
hij is wel wat te dik maar dit kun je in mijn ogen beter oplossen door minder brokken te geven van zijn normale voer of over te gaan op brokken voor volwassen honden, waar wat minder inzit.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 16:02

Ah oke :) Sja, de DA adviseerde me dit voer tot ie 1 kilo is afgevallen dan gewoon brokken voor volwassenen. Ik vind het maar moeilijk, de een zegt dit, de ander zegt dat :o
Hij had 2 weken minder voer gekregen dan normaal en daar was ie niet van afgevallen, eerder wat van bijgekomen.
Laatst bijgewerkt door Davinia_ op 09-11-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:02

Vind het allemaal wel mee vallen. Dieetvoer ? Je meent het niet toch? Allemaal geld klopperij ,gewoon minder voeren dan dat je deed en als lekkers een kluif geven .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 16:03

kohtje schreef:
Vind het allemaal wel mee vallen. Dieetvoer ? Je meent het niet toch? Allemaal geld klopperij ,gewoon minder voeren dan dat je deed en als lekkers een kluif geven .

Dit dieetvoer was wel goedkoper dan m'n eigen voer :')

*Edit: Ik ben wel beetje blij dat jullie het wel mee vinden vallen. Voelde me al zo schuldig dat ik m'n hond veel te dik had laten worden zonder dat ik het echt gezien had :o *

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:16

ik vind je mops ook niet te dik hoor, en anders 20 gram brokjes of zo minder geven op een dag.. wat je zegt dat hij wegt wat een volwassen hond hoort te wegen klopt niet.. ook in de mopsen heb je veer verschil.. mijn mops weegt 11 kilo en die is echt niet veel; te dik hoor..
een mops van 8 kilo is maar een kleintje en denk aan jou fto te zien dat hij ook niet super klein zal blijven..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:27

ik vind hem wel te dik zeker voor een pup oogt hij veel te dik. Maar ik hou dan ook neit van dikke honden en al zeker niet van pups met teveel gewicht omdat die gewrichten ook allemaal nog zo kwetsbaar zijn en alles wat er teveel aan vet aan zit is gewooon een aanslag op de gewrichten.

Zelf zou ik zeker stoppen met puppy brokken en over gaan op 2x per dag voeren i.p.v. 3x zodat je niet je porties kleiner moet maken en toch minder kan voeren.
Omdat mijn hond ook al dik werd/wordt vna lucht ben ik over gegaan op vers vlees en 1x per dag voeren. Hij weegt 36 kg en krijg 500 gram vlees in 1x per dag ('s avonds) en 's ochtends krijgt hij wat te knagen of een lekkere koek. Ter vergelijking. Mijn boxer die ouder is, veel minder actief en nog geen 30 kg weegt krijgt net zoveel te eten.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:31

Je hond is te dik , aangezien dit een paarden site is , je geeft je paard wat op de zak staat ? in mijn geval zouden mijn paarden 6! lilo brok per dag krijgen , ze moeten het doen met een derde , en zien er goed en gezond uit .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 19:39

Ik geef mijn paard geen brokken... Dus daar kan ik niets over zeggen wat ik dan zou geven. Daarbij als ie brokken krijgt, heb ik iemand die hem dat geeft, dus zou ik alsnog niet weten wat ie zou krijgen. Dat zou ik dan aan diegene vragen die hem voert :)

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:39

Ik vind het op je foto ook wel meevallen, maar in je topic die ik tegen kwam van je vakantie zie je op andere foto's dat hij toch echt wel te dik is.

Dieetvoer vind ik ook altijd maar raar. Ik denk dat je zelf gewoon een beetje moet experimenteren met het voer.. Probeer telkens wat minder te voeren en kijk wanneer hij mooi op gewicht is.
Wat andere ook al zeiden, je kan ook overstappen op adult voer, zit toch net even wat minder in dan puppy voer.

Succes!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:32

Je mag bij een pup (net als bij een jong kind) NOOIT een streng dieet gaan volgen. Dit omdat ze in de groei zijn en wel hun voedingsstoffen hebben. Een tekort kan serieuze problemen opleveren.

Tja, dieetvoer vind ik eerlijk gezegd ook een beetje onzin. Brok bestaat gewoon voor het meeste gedeelte uit koolhydraat. Ik zou mijn te dikke hond dus niet op brok zetten.

Je zou natuurlijk wel eens de brokken kunnen vergelijken: samenstelling en hoeveelheid koolhydraten die er in zitten. Dan weet je zeker of het iets uitmaakt :j