We doen er niks op uit en laten haar lekker.
Ze is ook doof en dat is wel eens vervelend, omdat ze regelmatig blaft... naar de tv bijvoorbeeld. Lastig corrigeren tegenwoordig. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We doen er niks op uit en laten haar lekker.
Ze is ook doof en dat is wel eens vervelend, omdat ze regelmatig blaft... naar de tv bijvoorbeeld. Lastig corrigeren tegenwoordig.
. Of ze denkt voor de deur te staan, maar staat in werkelijkheid naast de deur tegen de muur aan te staren.
, maar dan moet het voor de hond ook nog leuk zijn!!
We hebben een koningspoedel van 13 jaar, ook veel en diep slapen en enkel wakker te krijgen door hard in de handen te klappen want horen doet hij ook niet meer goed. Hij heeft soms ook gekke momenten dat hij uit het niks onrustig wordt en rondjes rond de zetel loopt. Plas laat hij zo goed als elke nacht lopen maar ook als hij bang is of stress heeft (bij het kammen bijvoorbeeld, lekker
). stef schreef:iirrssjjee schreef:Onze hond is 13 en heeft ook bijna alle symptomen die jullie noemen...
Heel veel drinken, rusteloos, heel veel slapen, plas laat ie steeds vaker lopen, doof, blind.
Hij heeft ook heel vaak dat ie stilstaat en ineens begint te trillen (over zn hele lichaam), maar zodra je m dan aanraakt stopt ie ermee. Ook zakt ie heel veel door zn achterpoten heen, valt gewoon om tijdens het lopen of wanneer die stilstaat... Vandaag zelfs binnen gepoept....
Vergeet vaak zn eten, komt ie naar de keuken staat ie te blaffen, loop je naar achter en kijkt naar zn bak, waar die dan ineens uit gaat eten....
Ok,. zodra mijn hond zover komt wordt ze dus gelijk ingeslapen. Althans, zelfs al voor het zover komt. Niet banketstaaf bedoelt Irsje, maar dat is toch geen leven voor t beestje?
Ik ga overigens niet dokteren met haar. Op deze leeftijd aan allerlei medicatie gaan beginnen, nee14 is een hele mooie leeftijd, en mocht het binnenkort klaar zijn, is het goed. Mocht ze nog 3 jaar mee gaan is het ook goed, maar ik ga niet van alles in die hond pompen om dr zo lang mogelijk bij me te houden
Vorig jaar had ze ineens last van haar ogen. Ze zag niks, tranen als een gek, dus hop, naar de DA. In de auto hadden we wel al direct besloten dat als ze blind zou worden, we haar direct in zouden laten slapen. Ik vind doof én blind geen dierwaardig bestaan.
Achteraf bleek trouwens dat ze pekel in haar ogen had gekregen en was ze er met een paar dagen vanaf.
tsp schreef:Maar een dier zonder pijn kan toch ook nog blij en gezond zijn.. of heb ik hier nou ongelijk in..

stef schreef:tsp schreef:Maar een dier zonder pijn kan toch ook nog blij en gezond zijn.. of heb ik hier nou ongelijk in..
Als zo'n dier een dierwaardig bestaan kan hebben wel ja.
Maar blind en doof bij een hond, nee, ik vind dat niet dierwaardig.
Net als honden die zo stijf zijn dat ze naar buiten getild moeten worden voor hun behoefte, en vervolgens weer naar binnen getild worden en weer op hun kleedje gelegd worden.
Dat gaat me veel en veel te ver.
heeft soms in de nacht een ongelukje maar daar word ik niet boos om kan ze niets aan doen. Merkte dat ze wat trillerig werd maar na een poedertje gehaald te hebben bij de dierenwinkel gaat dat nu heel goed. zolang ik merk dat het goed gaat geniet ik nog volop van haar, maar ik probeer hierin ook realistisch te blijven alhoewel ik echt hoop haar nog lang niet te hoeven missen