Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_maaike_D schreef:Heel erg sneu, zulke situaties.
Heb hier momenteel een gedumpt poesje zitten van
Nog geen 3 maanden oud.
Haar vriendje hebben we niet kunnen vangen en is waarschijnlijk
Verhongerd of door een buizerd gepakt.
Dit poesje leek eerst wild (en broodmager, nog geen halve kilo)
Maar blijkt nu tam te zijn.
Heb zelf al 3 katten dus nu op zoek naar een huisje met een gouden mandje...
Angeliekje schreef:Hier ook zoiets. Bij het uitlaatveld vlakbij mijn huis waar ik mijn hond uitlaat loopt een kat. Niemand van de buurtbewoners weet van wie die kat is. Kat ziet er goed uit, en heeft een mooi glimmend vachtje. Wordt dus zeker wel door iemand verzorgt. Verhaal gaat dat de kat van een vrouw was die daar in een flat woonde. Vrouw had een kind wat allergisch was. Niemand wou die kat, dus hij is buiten de deur gezet. Het is een kat die ik er altijd zie lopen, en die altijd om mijn aandacht vraagt! Ook om 03.30u midden in de nacht (hond was aan de diarree). Ook is hij heel lief, maar wat ik hiermee moet? Geen idee, want heb niet de zekerheid dat hij van niemand is....
dierenfan schreef:waar ik me enorm aan erger zijn de vele topics overal op forums op internet dat men een loslopende hond gesignaleerd heeft, niet heeft kunnen vangen en het triest vind en lui dat de dierenambulance niet op komt dagen. Ook de vele telefoontjes die we op die manier krijgen.
Dat de gemiddelde burger het niet snapt totdat ik het uitleg oke, maar dat mensen die zelf dieren hebben niet snappen dat wij niet een hond kunnen gaan proberen te vangen op de openbare weg dat snap ik dan weer niet. Iedereen ziet toch dat een hond die bang is en weg wil op de vlucht zal slaan? En dan snapt men toch ook wel dat het erg gevaarlijk is om zo'n hond op te jagen? Stel dat hij voor een auto schiet of een auto wil hem ontwijken en schiet de stoep op waar een mens loopt............ dat risico kan je toch neit nemen?
Gisteren ook weer zoiets. Heb een kat gevonden en heb hem nu een paar dagen kunt u hem ophalen. 'mankeerd de kat wat?" Nee, hij is hier nu 4 dagen en ik voer hem nu 4 dagen maar ben hem beu hij mauwt zoveel............... en dit is niet 1 telefoontje per maand maar dit gebeurd zo'n 4 á 5x per week en soms wel 3x per dag. En 90% van die mensen is kwaad dat we niet komen.
Ik denk dat ik wel uren door kan gaan helaas maar we zullen maar zeggen dat elk beroep/werk/vrijwilligers werk zijn nare kanten heeft
Ik snap gewoon niet dat je het over je hart kan verkrijgen om een doosje oid met beestjes zo buiten de auto te zetten en dan wegrijden! Dat moet toch pijn doen, dat moet toch aan je geweten knagen?
Hij kwam bij mijn ouders en BAM daar was ie dan he
Direct was er een klik. Jack is heel erg ziek geweest en ze moesten hebben dwangvoeren, daardoor heeft ie wat rare nukken
dierenfan schreef:[BB] Ik vind de dierenambulance een aanfluiting dit zijn dus de soort topics waar ik erg kwaad om kan worden. 1 ervaring en gelijk is de dierenambulance een aanfluiting......
dees_daan schreef:dierenfan schreef:[BB] Ik vind de dierenambulance een aanfluiting dit zijn dus de soort topics waar ik erg kwaad om kan worden. 1 ervaring en gelijk is de dierenambulance een aanfluiting......
En wel weten hoe het allemaal werkt natuurlijk, of hoe het zou moeten werken, tsja.. Doe dan zelf ook wat en meld je aan als vrijwilliger