honden overall, ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 00:11

geen hond kopen is nog altijd de makkelijkste oplossing :+

ik neig nu dus naar deze. wat denken jullie daarvan?

Afbeelding

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:13

Die is iig een optie als je een kortharige hond hebt; die van mij heeft bij deze alsnog sneeuwbatsen/modder aan d'r (langharige) benen :+ !
Voor die van mij zou echt die overall van de eerste foto een uitkomst zijn :) .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 00:15

ik heb inderdaad een kortharige hond (rottweiler) :) die overall leek mij ook idealer, maar doordat ik een reu heb durf ik dat nu toch niet zo goed aan.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:01

Ik heb 'badjasjes' gemaakt voor als de honden nat en vies zijn.
Die doe ik aan als ze weer in de auto komen, de honden zijn dan al een eind opgedroogd en redelijk schoon als ik thuis ben.
Hun vacht is zo dik dat ze het ook veel te warm zouden hebben met wandelen als ze een jas aan hebben en ze lopen zo niet te kijk.. }>
Verder heb ik de haren aan buik, poten en broek kort geknipt, wat er niet zit wordt ook niet nat en vies. :+
AfbeeldingAfbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:38

zo'n badjas is ook slim. al ben ik bang dat ik dan uiteindelijk nog steeds de helft van de viezigheid in m'n auto heb.

Esther

Re: honden overall, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:00

Op de achterbank heb ik een waterdicht hoeslaken van de Ikea met daaroverheen een beschermhoes die ze al eens bij de Lidl hadden. Zo blijft de auto redelijk goed schoon en het is relatief makkelijk weg te halen en weer terug te leggen. Nu alleen nog wat vinden waardoor de ramen schoon blijven..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:38

Ik heb achterin de auto zo'n hondebed liggen waar madam het thuis verrekt om op te liggen, maar in de auto moet ze wel }> . Het heeft zo'n nylon bovenkant, dus er dringt geen nattigheid en vuil in.
Als het al vuil is kan ik het met een vochtige doek afnemen.
Voordeel is ook dat er geen haren en zand ik de bekleding van de kofferbak komen te zitten, scheelt echt een héééle hoop met auto uitzuigen ;) .

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 10:22

ik heb ook een hoeslaken over de achterbank, maar op de een of andere manier sleept hij toch altijd zoveel zand mee de auto in dat het uiteindelijk toch wel een bende wordt :=

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:09

Maar een hoeslaken neemt water op en dat schuift heel snel.
Zou dan ook eerst gaan kijken naar zo een speciale honden deken als je die goed bevestigd scheelt dat al zoveel.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 16:32

zo'n hondendeken heb ik gehad, maar dat vond ik echt helemaal niks. ik kan hem ook niet goed tussen de stoelen hangen, omdat ik een 3 deurs auto heb en m'n hond er op de een of andere manier ook nog in moet kunnen :)

die hoeslaken is al beter, maar doordat hij inderdaad schuift komt het zand uiteindelijk nog op de grond als je hem niet vaak genoeg uitklopt. en met dat laatste ben ik ook wel wat laks :o